چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

حمایت "مرکل" از ایده‌های "ترزا می" درباره برگزیت

چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب: 626366
صدر اعظم آلمان در حالی که دولت انگلیس در جریان بحث‌ها درباره برگزیت گرفتار بحران سختی شده است، در یک کنفرانس مطبوعاتی در لندن از ایده‌های رئیس جمهور انگلیس در این باره حمایت کرد.​
حمایت "مرکل" از ایده‌های "ترزا می" درباره برگزیت
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، ترزا می، نخست وزیر انگلیس در لندن با یک بحران دولتی مواجه شده است. به دلیل تصمیمات وی در جریان مذاکرات برگزیت با اروپا تا به حال چند وزیر کابینه وی از جمله "بوریس جانسون"، وزیر امور خارجه انگلیس کنار گیری کرده اند.

حالا ترزا می از طرف آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان حمایت دریافت کرده است. "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی در لندن پیشنهادات جدید "می" درباره برگزیت را تمجید کرد. ترزا می خواستار جدایی سخت از اتحادیه اروپا نبوده ،بلکه خواستار حفظ مناسبات خوب با این اتحادیه است.

مرکل همچنین تاکید کرد که این خوب است که حالا پیشنهاداتی روی میز قرار دارند در آن حدی که من ی توانم امروزبه آن اشاره کنم بدون اینکه به جزئیات بپردازم.  به گفته مرکل، 27 کشور باقی مانده در اتحادیه اروپا حالا مشترکا با "میشل بارنیر"، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا درباره برگزیت و رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا برای دستیابی به توافق مشاوره می کنند.

صدر اعظم آلمان در این کنفرانس مطبوعاتی همچنین تصریح کرد که آلمان می خواهد همچنین بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مناسبات تنگاتنگی با لندن داشته باشد و این مسئله همچنین برای همه دیگر اعضای این اتحادیه هم به همین شکل است. ما اروپایی باقی می مانیم حتی اگر در یک اتحادیه اروپایی نباشیم.

صدر اعظم آلمان همچنین تصریح کرد که ما همچنان درباره برگزیت بحث های هیجان برانگیزی داریم، اما آن را در روح دوستی و همکاری خوب آینده انجام می دهیم.نخست وزیر لهستان هم در یک کنفرانس مطبوعاتی در لندن به علاقه کشورش برای یک شراکت امنیتی تنگاتنگ اتحادیه اروپا با انگلیس تاکید کرد.

مرکل همچنین با وجود همه موانع علیه گسترش اتحادیه اروپا بر تداوم نزدیکی به کشورهای غرب بالکان تاکید کرده و گفت: این مسئله برای ما مطرح است که منطقه را با یک دیدگاه اروپایی تجهیز کنیم.وی که بعد از کنفرانسی مطبوعاتی با سران کشورهای غرب بالکان در لندن سخن می گفت همچنین تصریح کرد که همکاری‌های اقتصادی قدرتمندانه تراتحادیه اروپا با کشورهای غرب بالکان در برنامه ما قرار دارد.  
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *