پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
کتاب انسان 250 ساله /

نگرشی متفاوت به قیام و صلح معصومین (ع)

چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 626297
برای بسیاری این سؤال مطرح است که چرا امام حسین علیه‌السلام قیام کرد ولی برادرش امام حسن علیه‌السلام با نرمشی قهرمانانه تن به صلح داد؟
جهان نيوز - دکتر محمد لطفی زاده: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، برخی از کتب مشهور در بازار نشر، اینجا معرفی و در صورت لزوم نقد می‌شوند.
 
کتاب انسان 250 ساله به کوشش مرکز صهبا و مؤسسه ایمان جهادی منتشر شده و شامل بیانات رهبر انقلاب (حفظه الله تعالی) درباره زندگی 14 معصوم علیهم‌السلام است.
 
 برای بسیاری این سؤال مطرح است که چرا امام حسین علیه‌السلام قیام کرد ولی برادرش امام حسن علیه‌السلام با نرمشی قهرمانانه تن به صلح داد؟ در این کتاب این پرسش به بهترین شکل پاسخ داده شده و در فاصله زمانی سال دهم هجرت تا حدود سال 260 که آغاز غیبت صغری است زندگی سیاسی ائمه اطهار علیهم‌السلام واکاوی شده است.
 
با خواندن این کتاب متوجه می‌شویم که بجای لقب دادن (بیمار) به امام سجاد علیه‌السلام باید از این بیماری مصلحتی و بسیار کوتاه مدت در حادثه عاشورا گذشت و به زندگی سراسر سیاسی و اقدامات مهم ایشان و سایر ائمه معصومین علیهم‌السلام که یک خط را دنبال می‌کردند پرداخت.
 
و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *