جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ترامپ "هدیه کوچکی" برای رهبر کره شمالی دارد

چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 626277
رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد، هدیه کوچکی برای رهبر کره شمالی دارد اما از ماهیت این هدیه چیزی بیان نکرد.
ترامپ "هدیه کوچکی" برای رهبر کره شمالی دارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پیش از آغاز سفر به اروپا به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.در این بین یکی از خبرگزاری‌های کره‌ جنوبی از ترامپ خواست تا تایید کند که آیا مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته سی دی آهنگ "مرد موشکی" التون جان را به پیونگ یانگ برد تا آن را به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تقدیم کند یا خیر؟

"مرد موشکی" اسم مستعاری است که ترامپ سال گذشته از آن برای به سخره گرفتن کیم جونگ اون استفاده می‌کرد. این واژه در جریان توهین‌هایی که این دو رهبر به یکدیگر می‌کردند و در جریان اظهارات ترامپ درخصوص آزمایش تسلیحات اتمی و موشک‌های بالستیک کره شمالی که آمریکا را هدف گرفته بود، استفاده شد.

ترامپ گفت: مقامات آمریکایی این سی دی را تقدیم رهبر کره شمالی نکردند. من این سی دی را برای او در نظر گرفته بودم اما این هدیه در زمان مشخص به کیم جونگ اون تقدیم خواهد شد. من در حقیقت هدیه کوچکی برای او دارم اما تا زمانی که آن را به کیم جونگ اون ندهم شما از ماهیت آن مطلع نخواهید شد.

مایک پامپئو هفته گذشته برای شرح دادن جزئیات توافق حاصله میان ترامپ و کیم جونگ اون در نشست تاریخی سنگاپور به پیونگ یانگ سفر کرد.در جریان این نشست تاریخی کیم جونگ اون متعهد به خلع کامل تسلیحات اتمی شبه جزیره کره در ازای دریافت ضمانت‌های امنیتی از جانب آمریکا شد.

پامپئو پس از سفرش به پیونگ یانگ اعلام کرد که در این مذاکرات پیشرفت‌هایی حاصل شده اما اذعان کرد که همچنان اقدامات بسیاری باید انجام شود از جمله مساله تعیین یک چارچوب زمانی برای خلع تسلیحات اتمی.روز دوشنبه ترامپ بار دیگر بر اعتماد خود به کیم جونگ اون تاکید کرد.

وی در توئیتی نوشت: من مطمئنم که کیم جونگ اون به قراردادی که امضا کردیم و از آن مهمتر به دست دوستی که با یکدیگر دادیم احترام خواهد گذاشت. ما درخصوص خلع تسلیحات اتمی کره شمالی توافق کردیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *