کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برتری‌های پیاز قرمز بر دیگر پیاز ها

20 تير 1397 ساعت 9:21

پیاز قرمز سرشار از ترکیبات شیمیایی گیاهی است. رنگ این پیاز از وجود نوعی ترکیب گیاهی به‌نام آنتوسیانین ناشی می‌شود


به گزارش جهان نیوز، آنتوسیانین‌ها آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که باعث جلوگیری از تخریب سلول‌ها، حفظ سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به سرطان می‌شوند.پیاز قرمز همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی کوئِرسِتین است. کوئِرسِتین نیز دارای عملکرد آنتی‌اکسیدانی و خواص ضدالتهابی است و به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان کمک می‌کند. پیاز قرمز علاوه‌بر کوئِرسِتین حاوی فسفر بالاست.

ترکیبات فسفری موجود در انواع پیاز به‌دلیل کاهش رشد و گسترش سلول‌های سرطانی در پیشگیری از ابتلا به سرطان مؤثرند. جالب است بدانید همین کوئِرسِتین و فسفر هستند که به پیاز قرمز عطر و طعم می‌دهند و باعث اشک‌آمدن چشم‌ها می‌شوند.

مطالعات نشان داده مصرف پیاز قرمز می‌تواند سطح قندخون را پایین بیاورد. پژوهشگران با اندازه‌گیری قندخون ناشتای گروهی از دیابتی‌ها در ۴ ساعت پس از مصرف ۱۰۰ گرم پیاز قرمز دریافتند قندخون این افراد به‌مقدار زیادی افت کرد. همچنین مطالعه روی حیوانات آزمایشگاهی حاکی از آن است که گویا مصرف پیاز قرمز در کاهش سطح تری‌گلیسیرید و افزایش سلامت قلبی‌- عروقی کسانی که رژیم‌غذایی پرچربی دارند بی‌تأثیر نیست. براساس مقاله‌ای که در ژوئن ۲۰۱۰ در نیویورک تایمز منتشر شد، اگر به‌طورکلی از پیاز یا سیر خام استفاده می‌کنید، آنها را پس از خردکردن خوب آب‌بکشید تا طعم‌شان تقویت شود.

در این مقاله همچنین توصیه شده وقتی پیاز یا سیر را حرارت می‌دهید، هرچه آنها را درشت‌تر خرد کنید، طعم ملایم‌تری خواهد داشت، اما اگر رنده یا ریز خرد شود، طعم‌شان قوی‌تری می‌شود.

منبع: جام جم آنلاین


کد مطلب: 626254

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/626254/برتری-های-پیاز-قرمز-دیگر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com