جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۵

اردوی مختلط ورزشی، چشم وزارت ورزش روشن!

چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 626232
در جريان برگزاری اردوی سنگ‌نوردی در همدان، تصاويرمختلطی از خانم‌ها و آقايان ورزشكار در فضای مجازی منتشر شد كه حاشیه هایی را به همراه داشت.
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، پنجمین محله اردوی آمادگی تیم ملی سنگنوردی کمباین در همدان از 16 تیرماه آغاز شده و تا بیست و دوم همین ماه ادامه دارد.
 
این اردو برای آمادگی ملی‌پوشان سنگنوردی ایران برای حضور در مسابقات آسیایی جاکارتا برگزار می‌شود، 9 ملی‌پوش به همراه کادر فنی در این اردو حضور دارند.
 
ماجراى برگزارى اردوی مختلط در تیم ملی + عکس
 
چند روز پیش و در جریان برگزاری این اردو، تصاویری از سنگنوردی مختلط خانم‌ها و آقایان ورزشکار در فضای مجازی منتشر شد که از یک سو تعجب برخی را برانگیخت و از سوی دیگر سوالی را در اذهان ایجاد کرد که آیا واقعا این اردو به صورت مختلط در حال برگزاری است؟ و اگر چنین است کدام نهاد مجوز این کار را داده است؟

سوالی که رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان آن را تکذیب کرد و گفت: به هیچ عنوان اجازه برگزاری اردوهای مختلط ورزشی را نمی‌دهیم.

*گوهری: به هیچ عنوان اردوی مختلط برگزار نمی‌کنیم
علیرضا گوهری با بیان اینکه تصاویر منتشر شده به دلیل آن است که تصویربرداران از سیمای ورزش همدان به اردو آمدند و خواستند با تمام ورزشکاران حاضر در اردو مصاحبه داشته باشند، گفت: باز هم تأکید می‌کنم به هیچ عنوان اردوی تیم ملی سنگنوردی همدان مختلط برگزار نمی‌شود.

وی در خصوص تصاویر منتشر شده اردوی تیم ملی سنگنوردی در همدان به شکل مختلط اظهار کرد: مجموعه ما با اردوی مختلط مخالف است.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان با بیان اینکه در عکس‌های اردوی قبلی به هیچ عنوان اردوی مختلط برگزار نشده است، افزود: تصاویر منتشر شده به دلیل آن است که دوستان از سیمای ورزش همدان به اردو آمدند و خواستند با تمام ورزشکاران حضر در اردو مصاحبه داشته باشند.

ماجراى برگزارى اردوی مختلط در تیم ملی + عکس
وی با بیان اینکه تصاویر روز شنبه از ورزشکاران گرفته شده است، یادآور شد: در کنار افراد یاد شده عکاسان خبرگزاری‌های مختلف در آن روز حضور داشتند و یکسری از عکس‌ها گرفته شده که گویی این اردو مختلط است ولی من تأکید می‌کنم که ما به هیچ عنوان اردوی مختلط برگزار نمی‌کنیم.

گوهری با بیان اینکه اردوی مختلط به چند دلیل برگزار نمی‌شود چرا که مجوز آن را نداریم، تصریح کرد: اگر هم چنین مجوزی داشته باشیم ما از این موضوع دوری می‌کنیم به هزار و یک دلیلی که ممکن است به خاطر این موضوع رخ دهد.

ماجراى برگزارى اردوی مختلط در تیم ملی + عکس
وی در پاسخ به این سوال که اینکه برخی می‌گویند برگزاری اردوهای مختلط در رشته سنگنوردی مرسوم است؟ عنوان کرد: به هیچ عنوان این موضوع عرف نیست.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان گفت: نه تنها ما بلکه همه هیأت‌ها و فدراسیون‌های ورزشی در صورتی مجاز به برگزاری اردوهای مختلط هستیم که فدراسیون مربوطه با هماهنگی از حراست وزارت ورزش این مجوز را داده باشد که چنین مجوزی به ما داده نشده است.

*گرجی: برای گرفتن تصویر مختلط از خانم‌ها و آقایان به اداره کل ورزش می‌روم
نایب رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی نیز در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: با هماهنگی روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان همدان، سیمای همدان و تعدادی از عکاسان برای تصوبرداری در سالن حاضر شدند که ما به آنها گفتیم الان زمان تمرین آقایان است، اما آنها درخواست کردند که تصاویر با حضور دختران و پسران گرفته شود.

منصوره گرجی با بیان اینکه دختران نیز صرفاً برای گرفت تصویر در این سالن حاضر شدند و تمرین آنها نیز نمادین بود به طوری که در عکس‌ها گویاست، افزود: این تصاویر هم در روز شنبه هفته جاری و در حد کمتر از یک ساعت گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه زمان تمرین خانم‌ها بعد از ظهرها و آقایان نیز صبح‌هاست، گفت: زمان صبح برای دختران سنگنورد زمان استراحت است.

نایب رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در پاسخ به این سوال که چرا شما از گرفتن تصویر واحد و مختلط از آقایان و خانم‌ها ممانعت نکردید؟ اظهار کرد: بنده اطلاعی از این کار نداشتم، ضمن اینکه صداوسیما آگاهی دارد که باید چه تصاویری را پخش کند و چه تصاویری را خیر؟ برای خود من هم سوال است که این تصاویر که صرفا نمادین بوده چرا با این شیوه منعکس شده است.وی ادامه داد: بنده به خاطر همین اتفاق به اداره کل ورزش و جوانان همدان مراجعه خواهم کرد.

سخنان رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان در شرایطی مطرح می‌شود که مشخص نیست چه کسی مجوز تصویربرداری از این اردو را با حضور هر دو گروه خانم‌ها و آقایان در یک سالن و در حین انجام تمرین به بهانه گرفتن یک تصویر واحد صادر کرده است؟! و چرا نظارتی بر این نوع عملکردها نیست؟

تلاش  برای برقراری ارتباط با اداره کل ورزش و جوانان همدان به منظور دریافت توضیحات در این زمینه نیز بی‌نتیجه ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هنر اصلاح طلبان بقول خودشان تابوشکنی است خصوصا در دین و اخلاق . میوه همه تابوها هم گلابی است .
Iran, Islamic Republic of
شهروند محترم ریشه فساد در کشور به جایی رسیده که یک سیاستمدار به راحتی می تواند از زمین 1000 متریش وویلای هکتاری ویا حقوق نجومی واملاک نجومی وگرفتن ارز برای واردات خودرو ودام وعلوفه وغیره صحبت بکند وهیچ کس هم جرات سوال کردن ندارد .
شما هنوز هم فکر می کنی مشکل کشور اصلاح طلبان هستند .
باید از خودمان شروع کنیم .جناح بازی نتوانسته ونمی تواند کشور را به پیشرفت برساند .
United Kingdom
... من نمیدونم پس چرا ما با داعش می جنگیم ؟
علی
Switzerland
وای وای وای . چه گناهی. چه جرمی. چه جنایتی. تا الان همه چیز خوب بود الان این شد بزرگترین مشکل. ادم خندش میگیره. به خصوص کسی که که ار ایران و جاهای دیگه را میبینه. تو چه چیزهایی گیر کرید و براتون هنوز معظله.
d
Iran, Islamic Republic of
کلا چون الگوی ما شده خارج! این اردوها همیشه هست و هیچ مشکلی هم نداره فقط نباید تابلو بشیم. تازه تحقیقات پابت کرده که بازدهی ورزشکار در اردوی مختلط بیشتره.
حجاب ورزشکار هم که مشخصا به اردوی اختلاطی باید بیاد!
دقت کردید سعی بر حداکثر اختلاط در خندادننده شوی برنامه خندوانه را!؟
حتما یه داور خانم می ذارن. اول توجیهش این بود که شرکت کنندگان زن با داور زن باشن. در دور جدید خانم ها پخشن در گروه ها... دور هم خوش می گذره! فرهنگ سازی هم میشه.
آخه با دلار 8 تومانی شما باز هم حرف حجاب و دین می زنید؟!
می دانی مرغ کیلو چنده؟