جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۴

کرامت امام خمینی(ره) و آیت‌الله بهجت چه بود؟

چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 626224
اگر ارتباط كرامات با مقامات توحیدی توضيح داده نشود، موجب خلط و لغزش می‌شود.
کرامت امام خمینی(ره) و آیت‌الله بهجت چه بود؟
گروه فرهنگی جهان نيوز: «اگر ارتباط كرامات، با مقامات و تقوا و سلوك توضيح داده نشود لغزشگاه است و موجب خلط می‌شود؛ يعنی بالاترين مقامات با پایين‌ترين آن، آميخته شده و تشخيص داده نمی‌شود.

اگر بگويند يك معجزه از حضرت زهرا(س) نقل كنيد، مي‌گويم: يك عمر كوتاه هجده‌ساله و اين همه آثار ماندگار! اين معجزه است. چه كسی مي‌تواند در يك عمر هجده‌ساله اين‌قدر ماندگار باشد و در عوالم اثر بگذارد. معجزه‌ سيدالشهداء چيست؟ روز عاشوراست. روز عاشورا موجی كه از باطن عالم تجلی می‌كند و همه‌ قلوب را به سمت خدا می‌برد. عصای موسی(ع) كجا و حادثه‌ عاشورا كجا؟

كرامت هم همين‌گونه است. شفای ظاهری خيلی آسان‌تر از شفای باطنی (شفاءٌ لما فی الصدور) است. خدای متعال شفای ظاهری را در دست اطبا هم قرار داده است، اما اينكه انسان به حرم امام رضا(ع) برود و صفت رذيله‌ای را كه به طور طبيعی بايد سی‌سال رياضت می‌کشيد تا آن را پاك می‌کرد، از وجود خودش بزدايد، آيا اين بالاتر از شفا دادن يك سرطان نيست؟

چه كرامتی بالاتر از اين كه راه رفتن، نفس كشيدن، نماز خواندنِ آیت‌الله بهجت و نحوه‌ آمد و شد او، قلوب را به خدای متعال دعوت می‌كند؛ «يذكركم الله آثاره و عمله». آنهايی كه مدعي كرامت‌اند از اين كرامات به ما نشان بدهند. بعد از سال‌ها هنوز معنويّت ايشان در اين مسجد حضور دارد و صلاتشان و بكائشان هنوز هم احساس می‌شود. انسان وقتی در اين مسجد می‌ايستد هنوز هم قلبش می‌لرزد. آنهايی كه مدعی‌اند از اين كرامات نشان بدهند؛ اينکه در جيب من چيست و پشت كوه چه چيز قرار دارد، يعنی چه؟ آيا آنها از اين كرامات هم دارند؟

يكی پرسيد: امام(ره) كرامت داشتند؟ گفتم: بله؛ يك كلمه می‌گفتند: بسم الله لاحول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم، دو ميليون انسان را به خيابان می‌آوردند. اين كرامت امام(ره) است. كرامت از اين بزرگ‌تر نيست که‌ انساني هشتاد و اندی عمر كند و هميشه هم در مقابل دوربين‌ها باشد و كسی نتواند يك نقطه ضعف از او بنويسد. اين كرامت است كه با نَفَس، با حضور، با نماز و با عمل، داعياً إلی الله باشد.»

گزیده ای از بیانات استاد سید محمّدمهدی میرباقری
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


mohsen
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود خدا بر محمد و آل محمد و بر راهروان حقیقی آیشان
خدا انشاالله بر توفیقات حضرتعالی بیافزاید
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
من خداوند و پرودگارم را بسیار سپاسگزارم که مرا زمانی خلق کرد که در ان مقطع توانستم حیات انسانهای غیر معصوم وارسته کمال یافته و پرورش یافته مکتب اهل بیت را ببینم و درک کنم که به عصمت اکتسابی رسیده بودند ودر فضای وجودی انها نفس می کشیدم و هرچه بگویم کم است و همه اینها را از نظر لطف پروردگارم دارم الحمدالله رب العالمین
اجرکم عندلله
Germany
عالی بود
ممنون از درج اخبار و مطالب مذهبی در صفحه اول سایت
سید نورالدین آل علی
United States
با عرض سلام و احترام ،
1- ممنون از گذاشتن چنین مطالب جذاب .
2- از کرامات دیگر امام ، برای کسانی که در خارج از کشور بوده اند ، چنانچه از نظر فکری واقع بین باشند، براحتی معجزات امام را که چگونه رژیم 2500 ساله را با همین رفتار و کردار و عمل به آنچه که اعتقاد داشت ، انجام و بجز توکل به خدا از احد و ناسی واهمه ائی نداشت.خود معجزه است.
3- از دیگر موارد استقلالی که به این مملکت با خود به ارمغان آورد ، قدرآن را متاسفانه از یاد برده ایم.
4- بر خورد ترامپ را با اروپائیها ببینید ، آنروزها همین وحشی ها از بودن در ایران حق توحش دریافت می کردند، حالا متاسفانه ما نا شکر شده ایم.
( البته اگر امام بودند ، و همچنین مقام معظم رهبری از دست افرادی که امروز فساد می کنند ، هم آن مرحوم نارحتند و هم مقام معظم رهبری ، و متاسفانه اینها باعث میشوند که آن پیشرفت هائی که به آن دست یابیم ، با تاخیر مواجه می گردیم.)
و گفتنی ها ی بسیار زیادی را میتوان در این خصوص نوشت.
و یکی دیگر از معجزات خود ماندگاری انقلاب با این همه توطئه هائی که در عالم هستی بی نظیر است ، و خدایا شکر که همه تیرهایشان هم به سنگ می خورد.
با احترام و سپاس
سید نورالدین آل علی