کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کرامت امام خمینی(ره) و آیت‌الله بهجت چه بود؟

20 تير 1397 ساعت 8:46

اگر ارتباط كرامات با مقامات توحیدی توضيح داده نشود، موجب خلط و لغزش می‌شود.


گروه فرهنگی جهان نیوز: «اگر ارتباط كرامات، با مقامات و تقوا و سلوك توضيح داده نشود لغزشگاه است و موجب خلط می‌شود؛ يعنی بالاترين مقامات با پایين‌ترين آن، آميخته شده و تشخيص داده نمی‌شود.

اگر بگويند يك معجزه از حضرت زهرا(س) نقل كنيد، مي‌گويم: يك عمر كوتاه هجده‌ساله و اين همه آثار ماندگار! اين معجزه است. چه كسی مي‌تواند در يك عمر هجده‌ساله اين‌قدر ماندگار باشد و در عوالم اثر بگذارد. معجزه‌ سيدالشهداء چيست؟ روز عاشوراست. روز عاشورا موجی كه از باطن عالم تجلی می‌كند و همه‌ قلوب را به سمت خدا می‌برد. عصای موسی(ع) كجا و حادثه‌ عاشورا كجا؟

كرامت هم همين‌گونه است. شفای ظاهری خيلی آسان‌تر از شفای باطنی (شفاءٌ لما فی الصدور) است. خدای متعال شفای ظاهری را در دست اطبا هم قرار داده است، اما اينكه انسان به حرم امام رضا(ع) برود و صفت رذيله‌ای را كه به طور طبيعی بايد سی‌سال رياضت می‌کشيد تا آن را پاك می‌کرد، از وجود خودش بزدايد، آيا اين بالاتر از شفا دادن يك سرطان نيست؟

چه كرامتی بالاتر از اين كه راه رفتن، نفس كشيدن، نماز خواندنِ آیت‌الله بهجت و نحوه‌ آمد و شد او، قلوب را به خدای متعال دعوت می‌كند؛ «يذكركم الله آثاره و عمله». آنهايی كه مدعي كرامت‌اند از اين كرامات به ما نشان بدهند. بعد از سال‌ها هنوز معنويّت ايشان در اين مسجد حضور دارد و صلاتشان و بكائشان هنوز هم احساس می‌شود. انسان وقتی در اين مسجد می‌ايستد هنوز هم قلبش می‌لرزد. آنهايی كه مدعی‌اند از اين كرامات نشان بدهند؛ اينکه در جيب من چيست و پشت كوه چه چيز قرار دارد، يعنی چه؟ آيا آنها از اين كرامات هم دارند؟

يكی پرسيد: امام(ره) كرامت داشتند؟ گفتم: بله؛ يك كلمه می‌گفتند: بسم الله لاحول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم، دو ميليون انسان را به خيابان می‌آوردند. اين كرامت امام(ره) است. كرامت از اين بزرگ‌تر نيست که‌ انساني هشتاد و اندی عمر كند و هميشه هم در مقابل دوربين‌ها باشد و كسی نتواند يك نقطه ضعف از او بنويسد. اين كرامت است كه با نَفَس، با حضور، با نماز و با عمل، داعياً إلی الله باشد.»

گزیده ای از بیانات استاد سید محمّدمهدی میرباقری


کد مطلب: 626224

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/626224/کرامت-امام-خمینی-ره-آیت-الله-بهجت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com