کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حملات موشکی یمن به انبار نیروهای ائتلاف سعودی

19 تير 1397 ساعت 19:31

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از شلیک دو فروند موشک بالستیک به جنوب عربستان سعودی و ساحل غربی یمن خبر داد.


به گزارش جهان نیوز، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از شلیک دو فروند موشک به مواضع نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی خبر داد.

منبعی نظامی در ارتش یمن امروز (سه‌شنبه) به خبرگزاری این کشور (سباء) گفت که یگان موشک ارتش انبار تدارکات و آذوقه نیروهای ائتلاف عربستان سعودی را در ساحل غربی این کشور با موشک بالستیک کوتاه بُرد هدف قرار داده است.

همزمان با شلیک این موشک، شبکه «المسیره» یمن نیز به نقل از یگان مذکور اعلام کرد که شهرک صنعتی جیزان واقع در جنوب عربستان سعودی هدف موشک میان برد «بدر یک» قرار گرفته است.
ارتش یمن به‌صورت مداوم مواضع متجاوزان را چه در داخل خاک این کشور و چه در جنوب عربستان سعودی هدف حملات موشکی خود قرار ندهد.

از ابتدای این هفته ارتش یمن بیش از چهار فروند موشک کوتاه برد و میان برد به مواضع نیروهای ائتلاف سعودی در امتداد ساحل غربی یمن و منطقه جیزان و شهرک صنعتی آن شلیک کرده است.
موشک‌های میان بُرد بدر یک همزمان با چهارمین سالروز حمله نظامی ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی رونمایی شدند و طی هفته گذشته ارتش یمن موفق شد این موشک‌ها را از سکوهای زیرزمینی با موفقیت شلیک کند.

شهید «صالح الصمّاد»، رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن امسال را سال «موشک باران عربستان سعودی» نام‌گذاری کرده بود.

ائتلاف سعودی از سه سال پیش مدعی است که ایران موشک‌های ساخت خود را به یمن وارد می‌کند و نیروهای انصارالله  آن‌ها را به سمت عربستان شلیک می‌کنند. این ادعای سعودی‌ها در حالی مطرح می‌شود که همه مرزهای آبی، زمینی و هوایی یمن بسته و این کشور در محاصره کامل ائتلاف سعودی قرار گرفته است.

منبع: فارس


کد مطلب: 626163

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/626163/حملات-موشکی-یمن-انبار-نیروهای-ائتلاف-سعودی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com