جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مکاتبه فوری با عراق برای اطفای حریق هورالعظیم

سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 626123
شب گذشته 13 هزار هکتار از تالاب هورالعظیم دچار آتش سوزی شد که نیروهای ایرانی در عملیات اطفای حریق با عراقی‌ها در حال همکاری هستند.
مکاتبه فوری با عراق برای اطفای حریق هورالعظیم
به گزارش جهان نيوز، شب گذشته توده بسیار غلیظ دود وارد شهر اهواز شد که رنگ آن سفید و بوی نامطبوعی داشت.
بسیاری از مردم معتقد بودند که علت این دود آتش سوزی 19 هزار هکتار از نیزارهای هورالعظیم در بخش خارجی است. مدیرکل محیط زیست خوزستان نیز ساعتی پیش در این باره گفت: آخرین تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که این دود تا محدوده ماهشهر و خور موسی رسیده و علت آن آتش‌سوزی وسیع در تالاب هورالعظیم در دو بخش ایرانی و خارجی است.

احمدرضا لاهیجان‌زاده اظهار کرد: دود، بیش از ۱۵۰ کیلومتر را طی و عصر روز گذشته از جنوب اهواز عبور کرد اما نیمه شب گذشته به دلیل جریان باد، غلظت دود افزایش یافت و امروز هم بخش‌هایی از شهر اهواز درگیر این پدیده بود.وی افزود: امروز به‌دنبال این هستیم که با کنسولگری عراق در اهواز اقدامات لازم را پیگیری کنیم. مدیرکل محیط زیست خوزستان بیان کرد: کمیته همکاری مشترک بین ایران و عراق تشکیل و مقرر شده تا امروز موضوع آتش سوزی هورالعظیم در این کمیته مطرح شود.

مکاتبه فوری با عراق برای ارسال تجهیزات اطفای حریق
مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان در این باره می‌گوید: مکاتبه فوری با نمایندگی وزارت امور خارجه در خوزستان جهت هماهنگی با کشور عراق به منظور ارسال تجهیزات و بالگرد اطفای حریق انجام شد.کیامرث حاجی زاده می‌افزاید: همچنین مقرر شد نشستی با حضور نمایندگی وزارت امور خارجه در خوزستان با سرکنسول بصره در ساعت 18 امروز در آبادان برای پیگیری فوری موضوع برگزار شود.مدیر کل مدیریت بحران خوزستان دود منتشره در استان را ناشی از آتش سوزی نیزارها در تالاب هورالعظیم در بخش عراق دانست که برخلاف اظهارات مدیرکل محیط زیست خوزستان است.

عملیات برای مهار آتش ادامه دارد
معاون عمرانی استاندار خوزستان نیز می‌گوید: تالاب هورالعظیم در دو بخش ایرانی و عراقی بیش از 450هزار هکتار است که 120 هزار هکتار آن در خوزستان واقع است. خوشبختانه با آبگیری تالاب هورالعظیم در بخش ایرانی هیچ حادثه‌ای نداشتیم و آتشی که از یک هفته پیش تاکنون دامن تالاب را گرفته در بخش عراقی آن است.

فرامند هاشمی‌زاده با بیان اینکه برای خاموشی شعله‌های آتش به طرف عراقی کمک کرده‌ایم، می‌افزاید: متأسفانه پس از خاموش شدن آتش دوباره شعله‌ها جان می‌گیرد و بیش از یک هفته‌ است که این موضوع ادامه دارد.وی عنوان می‌کند: شب گذشته بار دیگر 13 هزار هکتار از تالاب هورالعظیم در بخش عراقی دچار آتش سوزی شد که از سوی ایران تلاش‌های بسیاری برای اطفای آن انجام شد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه هنوز در تلاش برای مهار آتش هستیم، بیان می‌کند: چون امکان ورود ماشین‌های سنگین آتش نشانی به محل، بسیار مشکل است باید از امکانات دیگر در این جهت بهره ببریم.وی می‌افزاید: نیروهای دستگاه‌های مختلف در حال کمک رسانی هستند و فکر می‌کنم طی ساعات آینده این مشکل برطرف شود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *