پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

جانسون استخوانی در گلوی ترزا می بود

سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 626053
گزارش‌ها در خصوص استعفای دو وزیر کابینه دولت انگستان حکایت از آشفتگی در دولت داده و از طرفی خروج جانسون را هم به عنوان استخوانی در گلوی نخست وزیر تلقی می‌کنند که بیرون کشیده شده است.
جانسون استخوانی در گلوی ترزا می بود
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، آتلانتیک در گزارشی با اشاره به استعفای دو وزیر کابینه دولت انگلستان در 24 ساعت نوشت: با از دست دادن دو وزیر کابینه بر سر طرح خروج ملایم از اتحادیه اروپا، دولت ترزا می در روز 9 می در آشفتگی فرو رفت.

این گزارش افزود: طی 24 ساعت، دیوید دیوس به عنوان وزیر برگزیت (خروج از اتحادیه اروپا) و بوریس جانسون به عنوان وزیر خارجه استعفا کردند. اگر 48 عضو پارلمان نامه عدم اعتماد بنویسند، ترزا می در معرض رای عدم اعتماد قرار خواهد گرفت.

انگستان قرار است 29 مارس 2019 از اتحادیه اروپا خارج شود. اما هنوز قرار است که طرفین در این خصوص به تصمیمی در خصوص تجارت بعد از خروج برسند.پیتر وستماکوت، سفیر سابق انگلیس در آمریکا در خصوص استعفای جانسون و دیویس می‌گوید: من فکر می کنم که استعفای دیوید دیویس مهمتر است، چونکه او فرد مسئول در زمینه مذاکرات با کمیسیون اروپایی بود. بوریس جانسون کاری با این موضوع نداشت. او شخصیتی معروف به عنوان وزیر خارجه بود و در آنجا با انتقادات مرتب خود از مواضع نخست وزیر درباره برگزیت، مشکل آفرین بود. 

وی می‌افزاید: حقیقت این است که خروج او از کابینه به مفهوم این است که او می‌تواند خارج از دولت مشکلات بیشتری را ایجاد کند، اما درون دولت این اتفاق استخوانی را از گلوی نخست وزیر بیرون می کشد و ترزا می احتمالا بتواند کار راحت‌تری را برای همراستا کردن وزرای خود به منظور حرکت در مسیر درست داشته باشد.

دفتر ترزا می نخست وزیر انگلیس روز گذشته در بیانیه‌ای خبر استعفای وزیر خارجه کابینه را اعلام کرد.در این بیانیه آمده است: «امروز بعدازظهر، نخست وزیر با استعفای بوریس جانسون از سمت وزیر خارجه موافقت کرد... نخست وزیر از جانسون به خاطر کارهایش سپاسگزار است.»

پس از دومین استعفای وزیر کابینه در یک روز، تام واتسون نایب رییس حزب کارگر گفت که دولت می در "آشفتگی کامل و مطلق" به سر می‌برد.نتایج یک نظرسنجی جدید توسط موسسه ORB نشان می‌دهد که رضایت رأی دهندگان انگلیسی از مدیریت ترزا می در جریان مذاکرات خروج کشورشان از اتحادیه اروپا به 29 درصد رسیده است که پایین ترین میزان از نوامبر 2016 به حساب می‌آید.

جانسون نیز در نامه استعفایش از سیاست های ترزا می نخست وزیر انگلیس در قبال برگزیت انتقاد کرده و هشدار داده که انگلیس "حقیقتا در مسیر تبدیل شدن به یک مستعمره" اتحادیه اروپا قرار دارد.وی با انتقاد از "سرکوب شدن رویای برگزیت در نتیجه عدم اعتماد به نفس بی اساس"، هشدار داده که با تبدیل شدن انگلیس به یک مستعمره، بسیاری از افراد سعی خواهند کرد تا از این وضعیت استفاده کرده و منافع سیاسی و اقتصادی خود را تامین کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *