چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۱۱۴

واکنش‌ها به مستند پخش‌شده از رقاص‌های اینستاگرامی

سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 625955
پخش مستندی از صحبت‌های تعدادی از رقاص‌های اینستاگرامی در تلویزیون که عنوان «اعترافات رقصنده‌های اینستاگرامی» به خود گرفت، واکنش‌های فراوانی در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت.
واکنش‌ها به مستند پخش‌شده از رقاص‌های اینستاگرامی
به گزارش جهان نيوز، مستند «بی‌راهه» که از رسانه ملی با همکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی روی آنتن شبکه یک تلویزیون می‌رود، این بار واکنش‌های فراوانی را به همراه داشت. این برنامه که پیرامون معضلات اجتماعی و نحوه مواجهه با مفاسد اجتماعی است، این هفته به پدیده‌های اینستاگرامی یا به عبارت عوامانه‌تر «شاخ‌های‌اینستاگرامی» پرداخت. پدیده‌ای که بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی خواسته یا ناخواسته با آنها مواجهه داشته و در خیلی از مواقع از حرکات آنها که هر کدام روشی را برای نمایش خود انتخاب کرده‌اند (حتی درآمدهای هنگفتی نیز از این راه کسب می‌کنند) تعجب نیز کرده‌اند.

این مستند این بار سراغ یکی از خاص‌ترین این پدیده‌ها رفت؛ افرادی که کلیپ‌های رقص نیمه‌عریان خود را به‌راحتی در فضای مجازی به نمایش می‌گذاشتند و حتی از این طریق کسب درآمد می‌کردند. «بی‌راهه» دقایق کوتاهی را به اظهارات این افراد و تجارب شخصی آنان از رفتارشان اختصاص داد و باقی زمان مستند، به تحلیل روانشناسانه و گفتگو با کارشناسان انتظامی، فرهنگی و اجتماعی پیرامون انگیزه‌های رواج این پدیده، اختصاص یافت. اما آنچه در فضای شبکه‌های اجتماعی منعکس شد، صرفا صحبت‌های دخترانی بود که پیش از این در فضای مجازی به اغواگری می‌پرداختند، بالاخص که در لحظاتی از مستند، اشک پشیمانی یکی از این دختران جوان در گفت‌وگو با کارشناسان برنامه، وجهه‌ای از مظلومیت نیز به آنها بخشید. تاآنجاکه پخش گزینش‌شده این قسمت از مستند، عنوان «اعترافات شاخ‌های اینستاگرام» را به خود گرفت و کل مستند اجتماعی و مسائل کارشناسی آن را تحت‌الشعاع خود قرار داد.

بعد از پخش این مستند، کاربران شبکه‌های اجتماعی، واکنش‌های فراوانی در فضای مجازی به همان بخش گزینش‌شده «اعترافات!» نشان دادند. آنچه که در ادامه می‌آید بخشی از این واکنش‌هاست.
بیشترین اعتراض کاربران، نسبت به شیوه اولویت‌دهی قوه قضائیه در برخورد با جرایم مختلف بود. مثلا کاربری با نام «هرمس» نوشت:

معضل اولویت!

- ناجا و ق.ق!برخورد با متخلفان بازار ارز و سکه و واردکنندگان خودرو اولویت بیشتری دارد یا برخورد با رقاصه‌های نوجوان اینستاگرامی؟

- مجلس! پیگیری حضور زنان در ورزشگاه‌های مردانه یا پیشنهاد به فیفا برای حذف دورگه‌ها از جام جهانی اولویت بیشتری دارد یا نظارت بر دولت؟

سید محمدرضا اصنافی نیز توییت کرده است: «خیلی از این جرائم ایستاگرامی با یه دایرکت جمع میشه، بعضی‌اش با یه پیامک، بعضی با یه تماس، بعضی‌ها با یه جلسه حضوری، بعضی‌ها با یه تشر، بعضی‌ها با یه شب بازداشت و تعداد خیلی خیلی کمی با تشکیل پرونده و... البته اگر هدف گزارش عملکردسازی نباشه و واقعا اصلاح باشه.»

حجت‌الاسلام زائری هم که معمولا دربرابر هر اقدام علیه بی‌حجابی بلافاصله موضع‌گیری می‌کند، ازجمله کسانی بود که به پخش چنین مستندی انتقاد داشت و با ساده‌سازی مساله اباحه‌گری نوشت:

«قرن‌ها ادبیات اباحی و جنسی آیا چیزی از اقتدار و صلابت فکر دینی کاست؟ غالب شعرا هزلیات دارند و غالب تصویرگران نقش‌هایی که قابل نشر نیست! قرن‌ها مردم رقصیدند و برهنه شدند و رفتند و آمدند، اما دین آسیبی ندید! چرا بزرگان مدعی، این نکته ساده و کوچک را نمی‌فهمند؟ آنچه دین و ایمان را متلاشی و نظام را نابود می‌کند لرزش کمر دختری نوجوان نیست، لغزش قلم قاضی کهنسال است!» البته زائری بلافاصله با انتشار فیلمی از خودش توضیح داد که منظورش حمایت از رقص نبوده و صرفا به شیوه اولویت‌دهی قوه قضائیه معترض  است.

محمد علی ابطحی، فعال اصلاح طلب نیز در توییتر خود اینگونه نوشت: «شاخ‌های اینستاگرام را می‌خواهند بشکنند. شاخ دو نفر رقصنده بیست و چند ساله را هم چنان شکانده بودند که داوطلبانه آمدند تلویزیون و گریه کردند. به دل نگیرید که چرا شاخ اختلاس‌کننده‌های بزرگ و دزدان بیت‌المال و مدیران نالایق را نمی شکنند. آنها فقط خوش‌رقصی بلدند. رقص بلد نیستند.»

این انتقادها اما با واکنش جمعی دیگر از کاربران مواجه شد که اعتقاد داشتند انتشار فیلم‌های مستهجن در فضای مجازی می‌تواند نقش تاثیرگذاری در سقوط اخلاقی جامعه داشته باشد. مثلا یکی از کاربران نوشته است:

«برخورد با فساد اخلاقی و مروجانش، به همان اندازه برخورد با فساد اقتصادی و مسببانش واجب و ضروری‌ست.. کمترین جرم امثال مائده، عادی‌سازی لاابالی‌گری‌ست و این جرم کمی نیست.. دعوا نه در اصل اقامه حدود الهی که در روش‌ها و اولویت‌هاست.»

سیاوش آقاجانی نیز نوشت: ‏«برخورد با جرایمی که علناً انجام و موجب ترویج فساد در جامعه می‌شوند، همچنین اطلاع‌رسانی در این خصوص وظیفه ‎قوه‌قضائیه و ‎صداوسیما است، اما نحوه انعکاس گزارش‌ها بسیار مهم است و الا آنهایی که بلدند جای شهید و جلاد را عوض کنند از یک رقاصه هم می‌توانند هنرمندی مظلوم بسازند.»

حسین ظفری نیز توییت کرده است: «مبارزه با مفاسد اقتصادی به معنای نفی مبارزه با اقدامات منافی عفت و رقاصی نیست و بالعکس. آیا می‌شود به بهانه کم‌کاری در یک عرصه، دیگری هم زیر سوال برود؟!!»

عده‌ای دیگر  از کاربران، این دوگانه‌سازی در برخورد قوه قضائیه را با واقعیت‌های عملکرد این قوه منطبق نمی‌دانستند و به شواهد متعددی از برخورد با مفسدان اقتصادی اشاره می‌کردند. 

مثلا مسعود یارضوی در کانال شخصی خود با انتشار یادداشتی نسبتا حقوقی، فارغ از جوگیری‌های رسانه‌ای درباره دستگیری رقصنده‌های اینستاگرامی و حواشی پیرامون این دستگیری نوشته است: «تجاهر به جرم و آشکارسازی آن نه‌تنها از فساد کمتر نیست بلکه آسیب‌هایی بزرگتر از فساد برای آن متصور است. برخی در اشاره به دستگیری این افراد از این می‌گویند که بروید فاسدان و رانتخواران را بگیرید نه یک دختر تنهای رقصنده را! این حرف عوامانه اما در حالیست که نظام اسلامی هم بابک زنجانی و امیرمنصور آریا و شهرام جزایری را دستگیر می‌کند، هم دختران مکشّفه موسوم به  دختران خیابان انقلاب را و هم متجاهرین به رقص را.

 گفته می‌شود چرا مثلا کسی مثل حسین فریدون (برادر رئیس‌جمهور) یا برادر جهانگیری با قید وثیقه آزادند اما یک دختر مظلوم و تنها! به جرم رقصیدن باید در زندان باشد؟! این حرف عوامانه هم در حالیست که اولاً این افراد هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند تا مشخص شود می‌توانند به قید وثیقه آزاد باشند یا نه؟! و ثانیا آزاد شدن به قید وثیقه، اختصاصی به رجال و غیررجال ندارد. کمااینکه چندی قبل یکی از دختران خیابان انقلاب که اتفاقا از بقیه مشهورتر بود نیز به قید وثیقه آزاد شد و هم‌اکنون در بیرون از زندان به‌سر می‌برد.»

یکی دیگر از کاربران نیز با اشاره به پرونده‌های مفسدان اقتصادی نوشته است: «تاوقتی پرونده مفسدان در جریان هست اولویت با بررسی سوابق این افراد هست. مائده هم خلاف کرده و باید مجازات بشه.»

‏زهرا طباخی توییت کرده است: «در مورد ‎مائده سوال شد؛ کاربری هم فضاسازی علیه قوه و صداوسیما کرد که برای محکومیت خانم رقاص قانون نداریم!! لطفا قوانین فعالیت در شبکه های مجازی و تولید محتوا را مطالعه بفرمایید. فراموش نکنیم اهمیت حوزه فرهنگ به هیچ وجه کمتر از بخش اقتصاد و سیاست نیست.»

یکی دیگر از این کاربران با گلایه از فاش کردن نام این چهره اینستاگرامی نوشته است: «شاید یادتون نیاد ولی، بابک زنجانی حکم اعدامش هم اومده بود اما توی صدا و سیما با مخفف ب.ز خطاب میشد.»
جمعی از کاربران نیز علت برخوردهای اندک با مفسدان اقتصادی را در رویکردها و موضع‌گیری‌های برخی مسئولین و صاحبان قدرت و رسانه معرفی کردند.

محمدجواد محمدزاده نوشت: «می‌دونید چرا ق.ق با مفسدین کلان برخورد نمیکنه؟ چون یکی مثل وزیر اطلاعات برمی‌گرده میگه دستگیری بدهکاران بانکی توسط ق.ق اشتباه است. چون فردا روزی اگر مفسد اقتصادی از جریان سیاسی شما باشه ده‌ها روزنامه و سایت دارید برای هجمه به قوه و سیاسی جلوه دادن مسأله.»

دیگری نیز توییت کرده است: «وزیر اطلاعات:با متخلفان اقتصادی نباید برخوردهای قهرآمیز کرد بلکه باید با توجیه و راهنمایی از انحراف فعالان اقتصادی جلوگیری کرد. بعد می‌فهمیم دستگیری این بچه‌ها کار فرهنگی وزارت بوده! اقای علوی میشه با اینا مثل دزد و قاچاقچی رفتار کنید؟ انگار اونا بیشتر آبرو دارن.»

رضا رمضان نژاد نیز با زبانی طنز نوشته است: «قشنگ معلومه آقایون مسائل و مشکلات کشور رو اولویت‌بندی کردن، اشکال اما اینه که از سر تنبلی از انتهای لیست شروع کردن به حل کردن‌شون!»
 علی قلهکی نیز با اشاره به ضرورت پیوست رسانه‌ای در اقدامات قوه قضاییه، نوشته است: «اگر تیم رسانه‌ایِ منسجم قوه قضائیه شکل گرفته بود قطعاً ماجرای مائده به این شکل رُخ نمی‌داد مثلاً ۱۰ تا دونه‌درشت بازار سکه و دلار رو با نام و چهره نشون می‌دادن، در کنارش مائده رو هم می‌گنجوندن. قطعاً مخاطب بهتر هضم می‌کرد روایت‌ها رو.»

یکی دیگر از کاربران نیز نوشته است: «در فقره مربوط به این خانم، شاید روش برخورد و اولویت برخورد محل نقد و اشکال باشد اما قطعا و یقینا برخورد با مروجان فساد و اباحه‌گری، وجوب عینی دارد. مبادا به بهانه نقد روش‌ها، اصل حراست و حفاظت از جامعه در مقابل لاابالی‌گری را نفی کنیم.»

جلیل محبی هم نوشت: «علت آنکه مائده دستگیر می‌شود و مفسدین اقتصادی یا دستگیر نمی‌شوند یا اگر بشوند تلویزیونی نمی‌شوند این است که زالوی اقتصادی بودن نیازمند چسبیدن به بدنه حاکمیت است و این می‌شود پنهان‌کاری و فساد و فشار و نفوذ مضاعف.»

تقی دژاکام از فعالان رسانه‌ای نیز در یک یادداشت با عنوان «سوراخ دعای نخ‌نما شده»، موضوع را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار داده است:

«سیما در نحوه نشان دادن رقاصه مزبور و مظلوم‌سازی درست عمل نکرد و برنامه تا حد زیادی نقض غرض شد. اما،
می‌گویید: مملکت این‌همه مشکل دارد، همه مشکل صفحه اینستای این رقاصه است؟
- نه نیست؛ اما بخشی از مشکل که هست!

 می‌فرمایید: چرا به‌جای گرفتن اختلاسگرها و دزدان بیت‌المال، این دختر را گرفته‌اند؟
_ اگر هرچیز سر جای خودش باشد، هم باید دزدان مال را بگیرند و هم دزدان حیا و اخلاق را. اگر معلم‌های اجتماعی یا اقتصاد سر کلاس حاضر نمی‌شوند، آیا معلم دینی و قرآن می‌تواند بگوید من هم نمی‌آیم یا می‌آیم درس نمی‌دهم؟!

آقای زائری عزیز! از هم‌لباسان شما شنیده‌ایم که کوچک شمردن گناه، خود گناهی کبیره است. ضمن اینکه بسیاری از خطاهای بزرگ، گاه از شراره‌های آتش شهوت و بی‌بندباری‌های کوچک تا بزرگ نشئت می‌گیرد. اما اگر اینها را هم در نظر نگیریم، به نظرتان سقوط تمدن بزرگ اسلامی اندلس در دل اروپا را رقص و مشروب و شهوت به باد داد یا قلم قاضی؟!

باز هم می‌گویم من با این سبک پخش کردن اعترافات دختر رقاصه مزبور موافق نیستم اما اینکه از آن‌طرف بام بیفتیم و کار به کوچک شمردن ترویج خلاف و بی‌حیایی و بی‌بندوباری و فعالیت‌های ضدفرهنگی و غیراخلاقی کشیده شود و همیشه هم یک جمله کلیشه‌ای نخ‌نما شده داشته باشیم که «برید جلوی خلاف‌های اقتصادی را بگیرید»، در خوش‌بینانه‌ترین حالت نشانه بی‌توجهی به آموزه‌های دینی و دستورات و تعالیم اهل بیت "علیهم‌السلام" و جوزدگی و پیروی بی‌تامل از فضاسازی محیط مجازی است.»
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده بایستی این دختر را مجازات سخت تری کنند تا در س عبرت شود برای دیگران . چرا ما نباید به این موضوعات گیر دهیم ، چرا که رقص زنان در اسلام حرام است . خدایا کمک کن . ما بخاطر این عدم سخت گیری هاست که جامعه به اینجا رسیده است
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
برخی روحانی نماهای بی تقوا میخواهند خودنمایی کنند و ژست روشنفکری بگیرند و برای لیبرالهای فاسق خوش رقصی کنند!....
هادی
Russian Federation
به کمتر از اعدام این خانم نباید رضایت داد... درس عبرت همیشگی
رفت ایران...
Iran, Islamic Republic of
و فرمود وای بر کسانیکه در اسلام گزینشی عمل میکنند.
میخوای اینو مجازات کنی؟ بکن براشون مستند میسازی بساز ولی برای اون رباخواره ام همینکارو میکنی؟؟ برا اونیکه خون مردمو کرده تو شیشه ام میکنی؟؟ برای حقوق‌های نجومی هم همین کارارو میکنین؟؟ چندتاشون مجازات شدن؟ اصلا چندتاشون محاکمه شدن....
Iran, Islamic Republic of
وای بر اونایی که گزینشی عمل میکنن. پس لطف کن گزینشی عمل نکن و به خاطر ضعف در برخی موارد، گناه اخلاقی این ها را نشور. خودت داری گزینشی عمل میکنی، بعد فریاد وای وای سر میدی؟!
Germany
عجب ؟ رقيصدن جرمش اعدام هست ؟ چرا مغز شما ها رشد نكرده ؟!
جرمش اشاعه فحشا. معنای اشاعه، انتشار است. و فحشا به معنای گفتار و رفتار ناپسند و قبیح است.(ابن منظور، لسان العرب، ج10، ص 192) و منظور از آن آشکار کردن و رواج دادن زشتی هاست، زشتی هایی که مصادیقش در شبکه های اجتماعی می شود، نشر بی حجابی، تشویق به ارتباط با نامحرم ، رواج دادن فحاشی و بد دهنی با انتشار پیام های غیر اخلاقی و رکیک، نشر دادن مسائل جنسی و تحریک کننده با آیکن ها و پیام ها، تصاویر و فیلم هایی که به همین منظور ساخته شده اند. این اشتراک گذاری های نا آگاهانه ما باعث کم رنگ شدن قبح این اعمال می شود و روز به روز این مسائل عادی می شود آنقدر عادی که از یک عمل گناه و ضد ارزش به یک ارزش و نمادی از فرهنگ و تجدد تبدیل شده اند.
گناه اشاعه فحشا
خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید : إِنَّ الَّذینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشیعَ الْفاحِشَةُ فِی الَّذینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلیمٌ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ (نور19) کسانى که دوست دارند زشتی ها در میان مردم با ایمان شیوع یابد، عذاب دردناکى براى آنان در دنیا و آخرت است و خداوند مى‏داند و شما نمى‏دانید!
پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم: «مَنْ أَذَاعَ فَاحِشَةً کَانَ کَمُبْتَدِئِهَا»؛ (کسى که کار زشتى را نشر دهد، همانند کسى است که آن را در آغاز انجام داده). (کافی جلد 2، صفحه 35)
یا علی
Iran, Islamic Republic of
شما با اون پرچم بیگانه که سر در خونت نصب کردی مغزت رشد کرده؟؟؟؟ در المان زن محجبه مصری الاصل در مقابل چشم قضات و همسرش در صحن دادگاه با چاقو سلاخی شد هیچکس واکنشی نشون نداد.... چطور جرم داشتن حجاب در المان کشته شدن هست؟؟؟؟ حنتما اونجا مغزها خیلی رشد کرده؟؟؟؟
غلام رضا
Sweden
بيماري خيلي بيماري
Iran, Islamic Republic of
مگه دست تو هست که بخوای دختر مردم را به خاطر یک گناه اعدام کنی. متاسفم از این اندیشه های تکفیری که به اسم اسلام و شیعه دارند در جامعه رواج پیدا می کنند. این همان بدعت در دین است و بدترین انسانها بدعتگذاران در دین هستند.
Iran, Islamic Republic of
اونی که حرف از اعدام زده، اگه خود ضدانقلابت نباشی، حتما از شما ضدانقلاب هاست. ما باهاش مرزبندی میکنیم. ...
اما حرف او، گناه این خانم و لزوم مبارزه علنی با فساد از هر نوعی رو نمی پوشونه.
Iran, Islamic Republic of
گل به خودی رسانه ملی و پرداخت هزینه آن از سوی نظام.
چقدر ساده و با فکر عملیاتی قدرتمند و در عین حال کم هزینه نگاهها را از مسایل اساسی کشور به یک مسئله خیلی خیلی جزئی که باور کنید اصلا جامعه اهمیتی به آنها نمی دهد ، شیفت دادند. مدیران نالایق صدا و سیما یا بازی خورده اند یا در بازی مافیای فساد هستند ، وقتی سوال اساسی جامعه مبارزه با فساد اقتصادی و اختلاس گرها و دزدهاست پخش چنین مسایل غیر اخلاقی و غیر حرفه ای و نامشروع گل بخودی نیست.از یک دختر نوجوان ساده یک مبارز می سازید.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
شما درست میفرمائید لطف کنید حکم کسانیکه بنام اسلام رباخواری میکنند چیست؟دوست عزیز درک وفهم دین واسلام شناسی به زور نیست.باید ریشه یابی کنیم چرا بین مردم وبعضا جوانان با دین فاصله افتاد.لطفا سخنان حضرت علی (ع)در نهج البلاغه را بخوانید تا اینگونه پاسخ ندید.
Iran, Islamic Republic of
موافقم
fares
United States
هر زمانی جای ارزشها عوض شد عوضیها با ارزش میشوند
Iran, Islamic Republic of
شما با زور و ترسوندن میخواید مردم رو ب هم عقیده شدن با خودتون وادار کنید.
Iran, Islamic Republic of
ما با زور و ترساندن میخواهیم شما را از بی قانونی، ایجاد فساد، و حق مردم را پایمال کردن، باز داریم و کاملا هم به لزوم مبارزه با متخلفان، اعتقاد داریم. مشکلی هست؟!
Iran, Islamic Republic of
اره خیلی مشکل هست
Iran, Islamic Republic of
مشکل برای شما دنیازده های گناهکار هست که خیلی سرتون رو دوست دارید، نه برای مایی که سرمون برامون مهم نیست و فقط، به کشیدن نیش فاسقینی که میخوان همه رو آلوده کنن فکر میکنیم.
Iran, Islamic Republic of
یعنی چقدر مشکل هست؟ دقیق بگی ها!!!
Iran, Islamic Republic of
مثلا چه مشکلی هست؟! تا قیامت، شما در حال فرارید و ما در پی تون. اصولا شماها ترسو هستید. پس کمتر ادعا کن.
United States
....
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام، سر حضرت یحیی از بدن جدا شد، با رقاصی و دلفریبی یک رقاصه برای پادشاه. آیا در زمانه ما منکرها به ارزش تبدیل شده اند؟...
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام، جهان نیوز محترم، مدتی است که قسمتی از نظرات را به گونه ای انتشار می دهید که پیام درست را انتقال نمی هد و کمترین اشاره به نواقص بعضی از دستگاهها را حذف می کنید. در پیام من همانگونه که از ضد ارزش بودن رقاصی آمده بود از عملکرد مشکوک صدا و سیمایی که برخی از گردانندگان آن تفکرات ضد مذهبی(که خود شاهد آن بوده ام) دارند انتقاد شده بود.
پیام من از آلمــــان درباره رعــــــــایت قوانین هر کشور
Germany
در اروپـــــــا هر روز قانونی برای افزایش محدودیت حجــــــــــــاب وضع می شود. مثلا در آلمـــــــــــــــان یک روز راجع به استفاده از ممنوعیت روپوش و روز دیگر درباره محدودیت استفاده از روسری در مدارس قانون نوشته می شود و البته همـــــــــــه باید رعایت کنند.
هر کشوری قانون خـــــــودش را دارد و چرا کسانی که درباره آزادی خیلی تعصب دارند، از وضع این قوانین در اروپا ناراحت نشده و واکنش نشان نمی دهند. قانون کشور ما برگرفته از مبانی نورانی و الهی اسلام است و همه بــــــاید رعایت کنند، لذا دستگاه های مسئول نباید دربرابر این حرمت شکنی ها کوتاه بیایند.
جهـــــــان نیوز محترم. لطفا گزارشی درباره محدودیت حجاب در اروپا و ملزم بودن همگان به رعایت آن منتشر کنید، بلکه بعضی ها بدانند که باید به قوانیـــــــن هر کشوری که در آن زندگی می کنند(ایران، چین، آمریکا، آلمان، هند و....)، احتـــــرام گذاشت.
Iran, Islamic Republic of
پس شما موافقید ک مسلمانان آنجا نباید ب قانون های محدودیت برای حجاب اعتراض کنند و فقط ب صرف اینک قانون است باید بی چون و چرا بپذیریند?
Iran, Islamic Republic of
خیر. منظورشان این بود که چرا علیه دولت های اروپایی، کمپین تشکیل نمیدهید و به سایت ها و کانال های آن ها، پیام حکیمانه نمیفرستید؟
اما قطعا نمیشود یک. کار درست باشد و مخالفش هم درست باشد. اگر حجاب درست است، منع حجاب غلط است. اگر ترویج فساد غلط است، جلوگیری از فساد درست است. چون دولت اون ها قانون گذاشته نباید اعتراض کرد، نه! باید دید آیا حجاب، آسیب زننده است یا حق واجب؟!
Iran, Islamic Republic of
منظورشون در عنوان کامنت مشخص بود
Iran, Islamic Republic of
بله سرامام حسین هم جداشدبارای قاضی شارع
Iran, Islamic Republic of
آفتاب‌‌نیوز :
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ -
حجت الاسلام غرویان:
تصمیم‌گیری درباره حجاب توریست‌ها را بر عهده خودشان بگذاریم/ نمی‌توانیم احکام فقهی خود را به توریست‌ها الزام کنیم
...
Netherlands
اگر اندکی عمیق تر بنگریم
مرگ بر آمریکا
Netherlands
اگر اندکی عمیق تر بنگریم :
ببینیم توریسم چه بر سر تایلند و فلیپین و ترکیه.... آورده
ببینیم توریست های شکار چی در ایران چه کردند
...
پاسخ به "مرگ بر آمريكا"
Iran, Islamic Republic of
دوست عزيز، مگر نه اينكه برخي مي گويند با آزادسازي حجاب و رواج بي بند و باري بنيان خانواده ها سست مي گردند. پس چرا هر سه كشوري كه گفتيد در آمار طلاق وضعيت بهتري از ما دارند:
تركيه به ازاي هر 100 ازدواج 25 طلاق
تايلند به ازاي هر 100 ازدواج 25 طلاق
فيليپين به ازاي هر 100 ازدواج كمتر از 10 طلاق (به دليل مذهب كاتوليك)
ايران به ازاي هر 100 ازدواج 29 طلاق
همچنين در بسياري از كشورها (مانند لبنان، سوريه، مصر، ايرلند، ارمنستان، مكزيك و ...) با وجود آزاد بودن حجاب، نهاد خانواده، پايداري بيشتري نشان مي دهد. كما اينكه الان آمار خيانت، فحشاء، تن فروشي و ... در ايران، با قبل از انقلاب قابل مقايسه نيست.
محسن
Iran, Islamic Republic of
البته من با این امار موافق نیستم ولی طلاق ها در ایران بیشتر ریشه اقتصادی دارد تا فرهنگی جایی که وظیفه پرداخت هزینه زندگی بر دوش مرد هست ولی زنان بیشتر از مردان به کار گرفته میشوند نتیجه همین میشود که طلاق ها فراوان می گردد
Iran, Islamic Republic of
جناب "پاسخ به... "!!! :
به جای غیرتی شدن نسبت به مرگ بر آمریکا، از جنایات آمریکا غیرتی شو.
اما روش تحلیل شما، غیرعلمی است. عوامل مختلفی، در بروز یک نتیجه دخالت دارند. وقتی شما میخواهی مطالعه آمار کنی، یا باید عوانل مختلف را حذف و فقط متغیر مورد نظرت را مقایسه کنی، یا اگر عواملی قابل حذف نیست، مثل زمان و فرهنگ و وضع معیشت و قوانین ازدواج و طلاق و...، باید همه این ها را در یک گروه کنترل، تکرار کنی بدون متغیر مورد بحث تا ببینی به طور خالص، حیا چه نقشی در امنیت روانی جامعه دارد.
شما آمار فیلیپین و ترکیه و تایلند را، بدون حذف شرایط اقتصادی، قانونی، سنتی، و... حاکم بر آن ها، با ایران مقایسه میکنی تا بگویی حیا، باعث امنیت روانی نمیشود! حداقل باید در همان فیلیپین و ترکیه و اندونزی، آمار طلاق بین مسلمانان را با غیر آن ها مقایسه میکردی!
نکته آخر اینکه امنیت روانی و جنسی حاصل از حجاب و عفاف، نیاز به مطالعه آماری ندارد. پوشاندن چشم از صحنه های تحریک کننده، باعث کاهش تحریک جنسی و تبعات بعدی است. این یک امر علت و معلولی است. نیازی به این مقایسه های ناقص هم نیست.
پاسخ به دوست عزيز 14:58
Iran, Islamic Republic of
دوست عزيز، چرا فكر كردي من نسبت به "مرگ بر آمريكا" غيرتي شده ام؟! يك كاربر محترم، نام "مرگ بر آمريكا" را براي خود، انتخاب كرده است. خب من وقتي ميخواهم براي وي كامنت بگذارم مجبورم بنويسم "پاسخ به «مرگ بر آمريكا»" وگرنه بنده بحثي در مورد شعار مرگ بر آمريكا ندارم.
و اما در مورد ساير مواردي كه فرموديد جاي بحث بسيار است....
Iran, Islamic Republic of
اولا معلوم نیست ما دوست عزیز شما باشیم. ما عقایدتان را نمیپسندیم.
ثانیا باقی موارد، اصول علم آمار و تحلیل آماری است. میتوانید قبول نداشته باشید و حرف خودتان را بزنید.
ثالثا، از پاسختان به نظردهنده "مرگ بر آمریکا" تشخیص ندادم نفهمیدم غیرتی شده اید. از مقایسه آماری غلط برای تخریب اهمیت عفاف و حجاب، و دروغی که راجع به آمار فساد قبل و بعد از انقلاب اختراع کردید، عقیده تان را فهمیدم و معلوم شد در دایره عقایدی آمریکایی و ضدانقلاب جای میگیرید.
والسلام
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا و منافق و بهایی
مرگ بر آمریکا
Netherlands
با تشکر از پاسخ منطقی و مستدل شما عرض می شود:
-هیچ چیزی یک بعد و یک وجه ندارد. مثلا اگر شما صدای خودتان را ضبط کنید و بعد گوش دهید ، صدای خودتان برای شما نا آشناست. یا از خصوصیات دوران بلوغ این استکه اعمال بدور از تعقل بصورت انعکاسی یا غریضی انجام می شود.
-در بعضی موارد مسائل اجتماعی را می توان با قوانین مکانیکی تشریح کرد. قانون هر عملی را عکس العملی است را می توان در روابط انسانها جوامع مان بیابیم.
نتیجه اینکه طلاق جایز است اما بر اساس آگاهی. زمانی که ازدواج نا آکاهانه باشد ، بدیهی استکه بر نرخ طلاق تاثیر دارد. نکته بعدی فرمایش لا معاش و لا معاد است. نکته بعدی تغیر بیش از حد جامعه سنتی به شبه غربی بیمار گونه است ( معماری سنتی را در کنار آپاتمانهای تهران مقایسه کنید).. تکته دیگر بر هم ریختن نرمها و استانداردهای جامعه است. پدران ما جرئت نداشتند در حضور بزرگتر رفتار غیر استاندارد داشته باشند مثلا دعوای زن و شهر و یا اگر امری از روی جوانی به خطا می رفت احترام بزرگتر نقش بازی می کرد و خطا را پوشش می داد و جبران می کرد و ار تمرار ان می کاست. و باز اکثر ما قربانیان توقعات بیجای خود از جامعه و اطرافیان خود هستیم والخ
از خصوصیات جوانی این بی تجربه گی است و بهمین علت عاقبت کار را نمی داند. نمی تواند تصور کند که تضعیف ارزشها در جامعه و یا در خانواده بعنوان سلول جامعه نهایتا منجر خواهد شد به حضور ارواح گونه اش در خانه های سالمندان
انشاء الله که این حقیر را از انتقاد مجدد محروم نفرمائید
ضمنا مطلب ابتدائی بلند تر بود که قسمتی از آن از قلم افتاد متاسفانه.
یا حق
پاسخ به "مرگ بر آمريكا"
Iran, Islamic Republic of
با تجديد سلام و تقديم احترام
قبول دارم كه موضوع طلاق به پديده چند وجهي است. البته در بين كشورهايي كه وضعشان از اين لحاظ (نسبت ازدواج به طلاق) از ما بهتر است همه جور كشور داريم، مسلمان، غير مسلمان، فقير، ثروتمند، سنتي، مدرن و ... اما چيزي كه مسلم است اينكه جامعه ما نسبت به آن زماني كه انقلاب نشده بود از برخي جهات به شدت عقب رفته است. سن ازدواج افزايش يافته، تجرد قطعي افزايش يافته، نسبت طلاق به ازدواج به شدت افزايش يافته، تعداد زندانيان به شدت افزايش يافته (در سال 1355، 30 هزار زنداني داشتيم و الان حدود 227000، در صورتيكه جمعيت كشور 7 برابر نشده است) و همچنين افزايش اختلاس و اعتياد و رياكاري و پرخاشگري و خيانت و مواردي از اين دست نسبت به قبل از انقلاب، كه نشان مي دهد ما يك جاي كار را اشتباه كرده ايم. در مورد حجاب هم مسير اشتباهي را طي كرده ايم اما اكنون، اصلاح اين مسير نيز اصلاً ساده نيست.
موفق باشيد
Iran, Islamic Republic of
مقایسه ها و تحلیل های آماری ات، شایسته چاپ در بهترین مقالات است!!! آخه مرد یا زن ناحسابی! دوره قبل از انقلاب رو با دوره امروز که تمام متغیرها متفاوت بود مقایسه میکنی و بعد میگی نتیجه میگیریم منفی شدن شاخص های رفاه، به دلیل نقص عملکرد ماست؟! مگر
سن ازدواج، فقط تابع اشتغال بوده؟! نگرش به تحصیلات دانشگاهی و تکمیلی، روحیه مصرف گرایی جهانی، شبکه های اجتماعی مخرب بدون مرز، ایمان یک قوم، در کنار اشتغال، بر ازدواج تأثیر دارند. شما باید دو جامعه مشابه رو مقایسه کنی، نه متفاوت! این تحلیل ها، کیلوییه.
یا مثلا نرخ ناخالص زندانیان، نشان دهنده جرایم نیست. نشان دهنده مجرمان دستگیر شده است. سال 55، قدرت دستگیری مجرمان بدون وجود دوربین و امکانات ارتباطی، با الان یکی بوده که شما نتیجه گرفتی جرم زیاد شده؟!
به نظر می آید هنوز برای ضدانقلابی گری، بچه ای.
در مورد حجاب، راه درست را، خدا، نشان داده است و آن، جلوگیری از منکر است. نیازی به تأیید شما نمیبینیم.
به سلامت
United States
چرا به توریسم بنگریم ای دوست فرزانه!به شما مینگریم که چه بر سر ایران اوردین!
مرگ بر آمریکا
Netherlands
فدای محبت شما.
احتمالا سن شما از انقلاب کمتر است و اوضاع قبل از انقلاب را نمی دانید.
بهر حال ممنون
Iran, Islamic Republic of
سلام
نحن ابناء الدلیل، میشه لطفاً استادغرویان ،مستند این افاضات را هم بیان بفرمایند.استاد عزیز، علائم راهنمایی و رانندگی در همه کشورها لازم الاتباع بوده وهمه مردم فارغ ازدین وآئین ومذهب ومسلک ومرام ف باید مراعات کنند وهیچ کدام ازکشورهای اروپائی و آمریکایی نمیگن ، میهمانان خارجی و توریست ها در رعایت قوانین آزادند ، خودشان تصمیم بگیرند مراعات بکنند یا نکنند.!!
به نظر شما عدم رعایت حجاب ضررش بیشتر است یا مثلاً سرعت غیر مجاز
اگر بگوئید آن خطر جانی دارد ،عدم رعایت حجاب ،علاوه بر بهم زدن نظم جامعه ،بدآموزی، آلوده کردن و فساد اخلاقی، دین مردم را نشانه می گیرد.
آری حاج آگای گل!درخانه اگر کس است یک حرف بس است!!!
حمیدا
Iran, Islamic Republic of
در تمامی کشورهای دنیا اصل تبعیت از قوانین داخلی کشورها پذیرفته شده است ؛ یعنی هرکس میخاد به یک کشور دیگه مسافرت کنه بایست به تمامی قوانین و مقررات اون کشور احترام بگذاره.
این قوانین شامل کلیه قوانین حقوقی؛ اجتماعی، فرهنگی، راهنمایی و رانندگی و.... میباشد
Iran, Islamic Republic of
این همه مردم گفتند که غارتگران بیت المال را بگیرید و معرفی شان کنید، نتیجه اش این شد که چند دختر و پسر را به جرم رقص بگیرند و در تلویزیون به ملت نشان دهند؟ آیا شنیدن و درک صدای مردم، این قدر سخت است یا تجاهل می کنند؟!
Iran, Islamic Republic of
چرا فارسی صحبت نمیکنید؟ تجاهل یعنی چی؟ یعنی کسی خودش رو به ...بزنه؟
امیر ت
Iran, Islamic Republic of
هر منکری جای خودش را دارد و بنا نیست چون یک جا فساد اقتصادی هست فساد اجنماعی و فرهنگی دیده نشود
این یعنی چی که هر وقت با منکری برخورد می شود یک منکر دیگری را برای تبرثه منکر جدید به رخ می کشند
بنا نیست با کم دیدن وضعیت نا به سامان فرهنگی بلای انحطاط کشور اندلس سر کشورمان بیاد
بنا نیست به امارهای زننده کشورهای غربی در مفاسد جنسی و اخلاقی و فرهنگی برسیم
Iran, Islamic Republic of
اگر هر منکری جای خودش را دارد پس چرا در مورد بقیه ی منکر ها مبارزه ای صورت نمیگیرد?شما فقط ب بخشی از قرآن عمل میکنید
Iran, Islamic Republic of
جوابت رو داد، اما نخواستی بشنوی.
هر منکری جای خود را دارد. یعنی اگر به منکری رسیدگی نشد، قرار نیست رسیدگی به سایر منکرات، تعطیل شود....
Iran, Islamic Republic of
قراره طبق اون چیزی ک ادعایش را داریم رفتار کنیم اگر فقط بخشی از مردم را وادار ب ریاضت کشیدن کنیم و بقیه را آزاد بگذاریم یک ظالم خواهیم بود
Iran, Islamic Republic of
آمار های تجاوزات و آزار جنسی در کشور ما چقد هست?اصلا آماری در این خصوص هست?
Iran, Islamic Republic of
در هیچ جای دنیا، آمار دقیقی در این خصوص نیست و نمیتواند باشد. حرفت هم ربطی به خبر نداشت.
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ ب کامنت آقای امیر ت بود.
ما حتی آمار حدودی داریم?
Iran, Islamic Republic of
بله درست میفرمایید. نظر شما درجواب بود. البته اون ها هم آمار فساد اخلاقی ندارن. آمار موالید بدون ثبت دارن. اصلا این حرف ها نیست. جلوی فساد رو گرفتند. کار خوبی کردند. کاش همیشگی باشد.
علی
Switzerland
الان با گرفتن یکی دو تا دختر کم سن و سال و این شیوه برخورد با اونها، اون معضل و مشکلی که شما میفرمایید حل شد؟؟ یا فکر میکنید حل میشود؟ اگر این چیزها جواب میداد که الان باید همه زن ها محجبه باشند در ایران. ....
Iran, Islamic Republic of
اگر این کارها، متناسب با حجم تخلفات و ادامه دار باشد، تمام زن ها، محجبه خواهند شد. مشکل، از عدم سفت گرفتن قانون است. شما قانون جلوت باشه و آماده برخورد، میتونی تخلف کنی؟! پس برخورد با متخلف، قطعا بازدارنده است منتهی برخورد مستمر.
Iran, Islamic Republic of
نمیشه اقاچراچرت وپرت میگی چرااونم حالاحجاب اگه راست میگن اول دزدارو که کم هم نداریم الی ماشالله
دستشون روقطع کنند
این قانونی روهم که میگی فقط واسه بدبخت بیچاره است
بابی حجابی یاباحجابی هم نه کشوری سقوط میکنه نه رشدمیکنه
اصل اون مغز نخبه های مملکته که متاسفانه اونم بکارنمیگیریم ولی دوتادختررقصیدن دیگه حالا زمین و زمان رووصل کنیم بهش همه هم شدن قاضی ورای میدن
Iran, Islamic Republic of
قانون برای همه است. بدبخت بیچاره ها هم موظفند قانون را رعایت کنند. همه موظفند. باچاره یا بیچاره، غلط میکند بگوید قانون اسلام را، قبول ندارم. اسلام، تو را قبول ندارد.
جواب علی12.26
Iran, Islamic Republic of
خیلی دلت درد میکنه؟؟؟ هرجا میرسی حرفت شده دخترای رقاص
یا خودتم با بعضی از این قضایا مرتبتی و میخای آب رو گل آلود کنی؟؟؟
ولی هرچه که هست معلومه خلقیاتت با اسمت تناسبی نداره.
پاسخ به علی
Iran, Islamic Republic of
حضرت زهرا (س) 3-4 خطبه بیشتر ندارن برو اونها رو بخون تا انشاالله متوجه بشی چرا بی حیایی و بی شرمی برای افرادی کم اهمیت میشه.
چرا رقصیدن جلوی نامحرم قبحش میریزه و چرا مردای ما اینقدر بی غیرت میشن که از منکر به این بزرگی به نحوی دفاع میکنند.
Iran, Islamic Republic of
هر چیزی جای خود.
Iran, Islamic Republic of
در ماجرای صندوق های مالی و اعتباری غیر مجاز، هزاران میلیارد تومان از پول مردم توسط چند نفر رسماً و علناً بالا کشیده می شود، خانواده های زیادی به خاک سیاه می نشینند، کار به اعتراضات خیابانی و بزن و بگیر و بنند می کشد ولی حتی یک نفر از مدیران این صندوق ها را کت بسته به تلویزیون نمی آورند و مانند آن دختر نوجوان، اشکش را در نمی آورند که با این همه پول چه کرده ای؟!
علی
Iran, Islamic Republic of
برادر علت اینکه اون عزیزان برادر ، پسر و دختر و فامیل دور و نزدیک مسئولین زحمت کش نظام هستند کسی عزیزان خودش را برای اعتراف تلویزیون نمی فرسته عزیز دل
Iran, Islamic Republic of
در ایران رسم است که خودی ها را آزاد بگذارند .
Iran, Islamic Republic of
جرم دختران در ترویج فساد، چیز کمی نیست. باید با هردو برخورد شود.
حمیدا
Iran, Islamic Republic of
همه ما از دست مسئولینی که زمینه فساد رو درست کردن و اونهایی که با دزد بیت المال و رانتخوار و قاچاقچی ارز و سکه محکم برخورد نمیکنن ناراحتی و عصبانی هستیم؛ ولی عزیزان؛ اگه کسی مرتکب فساد دیگری شد نبایست چشممون رو ببندیم و بگیم چون با آن مفسد برخورد نشده نبایست با این منکر هم برخود کرد.
United States
هر حرفی که به ضرر رفتار اشتباه اقتدارگرایان باشد سادگی مردم و حماقت و فتنه انگیز ی است و بر عکس مهم فقط منافع اقتدارگرایان است نه موضوع بحث فساد وحشت ناک اداری سالهای سال است که کل کشور را پر کرده است آنوقت دغدغه‌های دوستان چیز دیگری است
Iran, Islamic Republic of
...، همیشه احمقانه بوده است. چاره لی جز رد کردن حرف احمقانه نیست.
در اینجا هم، چون با مفاسد مورد علاقه و محبوبتان! برخورد شده، ناراحتید. خب باشید. با این مفاسد، برخورد میشود. مفاسد دیگر هم جای خود.
Iran, Islamic Republic of
همه اقتدارگرا هستند...
سروش
Iran, Islamic Republic of
بله چرا همین قاطعیت را در قبال ضعف و کاستی ها مدیریتی ندارید، بگین نمی توانیم، از ما برنمی آید تا ملت انتظارات شان را از شماها پایین بیاورند. بگید
Iran, Islamic Republic of
داریم. اولا جرایم دیگر، آنچنان که دشمنان میگویند نیست. ثانیا مفسدان اقتصادی، عیان نیستند و از حفره های قوانین، استفاده میکنند. شناسایی شبکه مفاسد اقتصادی، یک شبه نیست. پس برخورد با فسادهای اخلاقی، ساده تر است که شما تصور میکنی فقط با این ها برخورد میشود.
البته، مفاسد اقتصادی، چنان گسترده نیست. مشکل کشور ما، عمدتا ضعف مدیریتی منتخبان مردم است.
علی
Iran, Islamic Republic of
انگلیس در یک اقدام غیرفرهنگی برای کارگردان «لوتوس» ویزا صادر نکرد، آب از آب تکون نخورد ولی شماها وقتی قاتل زنجیره ای رو به مجازات می رسانید اونقدر بد عمل می کنید که همه دل شون به حال قاتل می سوزه، حتی اگه محمد ثلاث قاتل باشه چرا؟
ممدرضا_کیش
Iran, Islamic Republic of
چطوریه که یه دختر رقصنده رو سریع میگیرید و بدون شطرنجی کردن و بدون ب ز خواندن جلو چشم ملیونها نفر اعتراف میگیرید ولی سلطان سکه رو نه اسمش رو میگید نه اعترافشو پخش میکنید و بعدش هم دو تن سکه نابود میشه و میگن فقط فکر کردیم دو تن سکه گرفته !!!
Iran, Islamic Republic of
سلطان سکه هست. آزاد نشده. سکه ها هم نابود نشده! معلوم نیست چی میگی! منتهی جرم این دختران ثابت شده است، اما اثبات جرم بودن خرید زیاد سکه، فرایند خاصی دارد. اسلام، هیچ مجرمی را قبل از اثبات جرم، مجازات نمیکند، اونم واسه دل شما!
در ثانی، شبکه مرتبط با دلال سکه باید شناسایی شود که کار اطلاعاتی میطلبد.
پس به جای بهانه تراشی علیه نظام، در مبارزه با فساد اخلاقی، حکومت را حمایت کن.
محمدرضا_کیش
Iran, Islamic Republic of
کاش میفرمودید دختر 17 ساله در کدام دادگاه محاکمه و محکوم شد و جرمش ثابت شد
Iran, Islamic Republic of
ممکن است از قواعد حقوقی سر در نیاورید، ولی قدرت فکر کردن که دارید! پلیس، بر اساس کدام حکم دادگاه، یک قاتل، یک دزد، یک اربده کش، یک مست، و ... را میگیرد و وقت آن عزیزان را تلف میکند؟ جواب اینست که پلیس، جرایم تعریف شده را میشناسد و مطابق با آن، مجرم را دستگیر میکند. اما دادگاه برای چیست؟ برای بررسی اسناد و ادله جرم، تفهیم اتهام، و بریدن حکم. دادگاه، برای تعیین جرم نیست. جرم در موقع وقوع، اثبات شده. دادگاه، برای ارایه حکم است. به همین دلیل، اثبات جرم، نیازی به حکم دادگاه ندارد و با مشاهده جرم، ثابت میشود. اما حکمش را دادگاه میدهد.
حالا شما بگو ببینم این دختران بالغ و به سن تکلیف رسیده، فیلم رقص خود را در فضای مجازی گذاشته اند یا خیر؟
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
کاش در کشورمون قانون خوب داشتیم و همه ملزم به قانون بودیم و سلیقه ای و مصلحتی برخورد نمیکردیم. گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنچه هست گیرند نه اینکه اگر دختری زیر سن قانونی رقصید سریع عکس المل نشون بدیم و اگر هم حزبی ها و هم لباسهامون اختلاسها کردند و رشوه ها دادند و دزدی ها کردند و تجاوزها کردند بشینیم ببینیم چطوری میشه لاپوشونی کرد و مخفی کرد چراکه مصلحت اونو میگه . کاش یکبار برای همیشه قانون جای همه مصلحتها رو بگیره و همه در برابر قانون مساوی باشند
Iran, Islamic Republic of
خیر. اشتباه به شما رسانده اند که همه فاسدند. بدون سند نمیشه اتهام زد. خود این حرف های شما، یعنی شما قانون شکنید. پس باید دستگیرتان کنند.
محمدرض
Iran, Islamic Republic of
هموطن بزرگوار چرا همش دارید سیاه و سفید میبینید. همه ما ایرانی هستیم و برای اعتلای ایران باید تلاش کنیم نه اینکه با امنیتی کردن و ترساندن مردم کار رو جلو ببریم. چه کسی گفت همه فاسدند چرا اونطور میبینی که دوست داری ببینی . اگر با دستگیر کردن منه شهروند بدون درجه همه چی درست میشه من حاضرم. ولی با جزم اندیشی کاری درست نمیشه با تعامل همه میتوان ایرانی آباد داشت
Iran, Islamic Republic of
ان شاء الله، همه چیز را انطور که هستیم میبینیم. سیاه و سفید و غیره هرچه که باشد. این یک.
دوم اینکه امنیتی کردن یعنی چه؟ اگر منظورت، فضای رعب برای قانون شکنان است، چیز بسیار خوبیست. شما مگر قانون شکنی که میترسی؟ جریمه و مجازات، از درجه یک ترین مفاهیم بشر است و باید باشد تا مسانیکه قصد پایمال کردن حقوق دیگران را دارند، بترسند. این ترس، جزء اهداف ما است. شما اگر قصد تخلف نداشته باشید، قاعدتا نباید بترسید. اگر میترسید، مشکل از شماست.
ثالثا، چه کسی گفت همه فاسدند؟! خود شما. فرمودید اگر حکم شود که مست گیرند، در شهر هر آنچه هست گیرند. یک ضرب المثل مغرضانه و بی ربط به اینجا. شما از کحا فهمیدید همه فاسدند؟! ممکن است همه ضعیف باشند که تابع تخصص و علم کلی جامعه ایران است، اما این جرم نیست. چون بهتر بلدی بفرما.
و نکته آخر، شمای شهروند بدون درجه نیز موظف به قانونی و حق نداری به خاطر قانون شکنی عده ای، به اسلام، نظام، و حقوق مردم آسیب بزنی. اگر شمای بدون درجه، پایبند قانونی، کسی به شما کاری ندارد. اما اگر نیستی چرا تصور میکنی نباید دستگیرت کنند؟! خیر. هم دستگیری قانون شکن، هم اعلام علنی برخورد، واجب است تا بازدارندگی ایجاد شود.
والسلام
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
از سایت جهان نیوز تشکر میکنم که امکانی فراهم آورده تا مردم بتوانند نظرشون رو ابراز کنند . در آخرین پیامم در پاسخ به یک هموطن عصبانی عرض میکنم که بهترین راه رسیدن به نتیجه مورد نظر گفتگوی محترمانه است و تا زمانی که بخواهی از سفسطه و مغلطه و تهدید و ارعاب برای پیشبرد اهداف استفاده کنی به نتیجه نمیرسی و امیدوارم همه ما عرف گفتگو و انتقاد را یاد بگیریم . خدانگهدارتان
Iran, Islamic Republic of
ما با شما قانون شکنان و حامیان جرم و جنایت، که زبانتان خشونت و قانون شکنیست، فقط با زبان متناسب صحبت میکنیم و لاغیر. جو را هم آلوده نکن. سفسطه ای در کار نیست. فقط نیرنگ است از ناحیه شما که به زبان نمیاری برای ایجاد بازدارندگی، تنبیه و برخورد قاطع و علنی با مجرمان را درست میدانی و قبول داری.
مجددا عرض میکنم گفتگو نیاز نیست. به قانون و حقوق عامه منبعث از شرع، احترام بگذارید. تمام.
Iran, Islamic Republic of
ای کاش شاخ های فتنه ی ۷۸و۸۸ رامی شکستند....!!!!
Iran, Islamic Republic of
مشکل سازمانهای مدافع جمهوری اسلامی امروزه این است که یک فرماندهی واحد و هوشمند ندارد و تقزیبا همه آتش به اختیار عمل می کنند خیلی از این آتش به اختیار ها هم دوستیشان دوستی خاله خرسه است که کار ها را خراب می کند . نمونه اش همین رقصیدن دخترک نوجوانی که می آورندش در تلویزیون و وادارش می کنند به توبه ! حالا رقصیدن و منتشر کردن می شود یک سلاح در دست بخشی از مردم .
Iran, Islamic Republic of
پس شما خیلی راحت میتونید مجرمان را بگیرید و اسم و چهره شان را نشان دهید در بقیه ی موارد ن اینک نمیتوانید بلکه نمیخواهید
Iran, Islamic Republic of
چرا میخواهند. فتنه گران 88، بابک زنجانی، بقایی، جاسوسان هسته ای دولت فعلی در تیم هسته ای و سازمان محیط زیست، نجومی بگیران محبوب دولت، و پرونده های نزدیکان مقامات دولتی، نشان دهنده قاطعیت نظام در این موارد است. منتهی شما چون از برخورد با مفاسد این دختران، سوخته اید و پروژه تان ناکام مانده، میخواهید تمام مدیران را فاسد نشان دهید. خیر اینطوری نیست و قرار نیست.
Iran, Islamic Republic of
آقای سعید طوسی،خاوری،ویلاهای فوق سری ک بعد این همه سال عشق و حالشون دارن رو میشن و خ موارد دیگه رو لازمه بهتون یادآوری کنم.اگه بخوام مث خودت حرف بزنم معلومه ب تو هم خوب رسیده ک انقد برای برخورد نکردن باهاشون جوش میزنی
Iran, Islamic Republic of
اولا پروژه فاسدسازی تان ضربه خورده که ناراحتید، شکی نیست. اگر منکر فساد بودید، از برخورد با هر فسادی، خوشحال بودید. فساد اقتصادی را دوست ندارید، منتهی نه به خاطر فسادش. به خاطر ضررش به جیبتان. اما ما، از هردو فساد متنفریم. هم اخلاقی، هم سیاسی.
نکته دوم، شما اول ثابت کن که فساد فراگیر است، بعد، از برخورد نکردن حرف بزن. فساد طوسی، خاوری، و ویلای مورد نظر، چندتا در که مدت است؟ قطعا محدود است. آیا شناسایی یا برخورد نشده؟ می بینید که شده. نمونه اش، تخریب ویلای غیرقانونی وزیر کشور. مشکلات داریم. فساد داریم. اما همه درگیر نیستند و این مسأله مهمیست که باید بفهمید.
Iran, Islamic Republic of
آن چه که مردم را رنجانده و می رنجاند بی عدالتی است. شاید خیلی ها اعتقاد و نظرشان این باشد که کار آن دختر اشتباه بوده و با عرف و هنجارهای جامعه ما سازگار نیست اما چرا در مورد دیگر جرایم به ویژه اقتصادی مماشات می شود و این گونه برخورد نمی شود.
گر حکم شود که مست گیرند باید همه را بگیرند.
France
...
امان از آفت افراط و تفریط ، خصوصا این روزهای سیاست و اقتصاد و فرهنگ و۰۰۰۰
منکر ، منکر است ، کوچک و بزرگ
مسلم است وقتی به منکرات اقتصادی رسیدگی قاطع نمیشود برخوردهای این چنینی با مسائل فرهنگی قابل هضم جامعه نیست
Iran, Islamic Republic of
افرین به تقی دژاکام بااین جواب دندان شکنی که به جماعت هوچیگرداد
Iran, Islamic Republic of
برخی افراد خلط مبحث می کنند؛ بحث مفاسد اقتصادی و مفاسد اخلاقی دو بحث جدای از هم هستند و به هر کدام در جایگاه خود باید رسیدگی شود.
بد حجابی به بی حجابی و بی حیایی رسیده است و صحنه مشمئز کننده ای در خیابان مشاهده می شود.
Iran, Islamic Republic of
وای به حال صدا و سیما . از حضرت علی یاد بگیرید . ابروی کسی را به این راحتی نبرید .
در ضمن صدا و سیما جرات دارد اختلاس گران و مکنده های خون ملت را جلوی تلویزیون بیاورد یا فقط زورش به دختر 17 ساله می رسد ؟
یک دوست_بخش اول
Iran, Islamic Republic of
در برخورد با مفاسد جای هیچ گونه اغماضی وجود ندارد چه رقص یک رقصنده در فضای اینستاگرامی و چه فساد دانه درشت ها؛ چون فساد در هر شکلی باعث فروپاشی اخلاقی و اجتماعی و فرهنگی جامعه خواهد بود؛ کمی با خودمون رو راست باشیم آیا شبکه های اجتماعی که می تونست به شکل زیبا و هدفمند مورد استفاده قرار بگیره امروز به معضل اجتماعی و امنیتی علیه خانواده های ایرانی، علیه ارزشهای انقلابی و اسلامی و علیه نظام تبدیل نشده!؟ چرا ما ایرانی ها در استفاده از تکنولوژی های ارتباطی و اطلاعاتی دچار مشکل هستیم!؟
یک دوس_ بخش دوم
Iran, Islamic Republic of
در خلال بازی های جام جهانی فوتبال در روسیه، یه مطلبی در خصوص ایسلند قبل از بازی با آرژانتین خیلی برام جالب بود. خانم جواهریان قبل از شروع بازی در مورد کشور ایسلند توضیحاتی می داد!؟ ایسلند 350000 نفر جمعیت داره و از این جمعیت از هر ده نفر هشت نفر نویسنده هستند!؟ عرض کردم "نویسنده" ببینید اونا کجا و ما که دم از اسلام می زنیم کجا!؟ قطعا اونها هم بهترین های رسانه ها و تجهیزات ارتباطی رو دارند ولی چرا این مشکلات ما را ندارند!؟ چرا ماهواره، شبکه‌ های اجتماعی و حتی جاهایی اینترنت به معضل امنیتی علیه کشور تبدیل میشه. تو رو خدا کمی فکر کنیم!!؟؟
علی
Switzerland
...
چند نفر از مردم ایران این دختررا میشناختن ودر صفحه اش چندتا لایک داشت/؟؟
بعداز تبلیغ صدا وسیما... نگاه کنید لایک از چند میلیون گذشته است.این دختر میلیون هاخرج میکردبه راحتی اینهمه طرفدار پیدانمیکرد .حتی درخارج کشور مشهور شده.فردا پس فردا جذب شبکه های معاند خارجی میشود و...
Iran, Islamic Republic of
لایک کردن؟! خب لایک کنن. این ها، جذب نشدند. جذب بوده اند. ابراز ارادت کرده اند به عقاید فاسد خودشان. اتفاقی نیفتاده که شلوغش میکنی؟!
در ثانی، مبارزه با مفاسد، باید علنی باشد تا بقیه، عبرت بگیرند. مبارزه مخفی با فساد، اثر ندارد. حالا اگر ایشان دوباره گول خورد، یم نفر گول خورده. اما نمایش برخورد با فساد، جمع زیادی را نجات میدهد. یک نفر مهم تر است یا چندین نفر؟
United Kingdom
میگه دختره معروف شده و پس فردا با حقوق خوب جذب شبکه های خارجی میسشه الان این مبارزه با فساد بوده یا تبلیغ فساد؟
Iran, Islamic Republic of
مبارزه با فساد بوده. جذب بشه بره. یعنی به جای ولنگاری در ایران، یا دستگیر میشی، یا تشریفت رو میبری. گرفتی؟!
Iran, Islamic Republic of
یک نفر برود بهتر است که هزاران جوان، منحرف شوند. به سلامت.
Iran, Islamic Republic of
کسی نگران رفتن یه رقاصه نیست اماممکنه خیلی ها مثلا بخان این راه را برای رفتن انتخاب کنن
مگه اشاعه فحشاگناه نیست.چقدر روایت وحدیث در کتمان وعدم نشرگناه در جامعه داریم.چرا ما برعکس عمل میکنیم.کجا سراغ دارید حضرت علی در حکومتش چنین رفتاری باافرادفساد داشت.ابروریزی وکاری کنیم طرف از جامعه طردشود ونصیب گرگان گردد
Iran, Islamic Republic of
تا آنجا که من مستند را دیدم کار صدا وسیما اشاعه فحشا نبود.بلکه کار آن چندنفر مصاحبه شونده اشاعه فحشاست که هرزگی و فساد را تبلیغ می کنند.آبروی کسی هم نرفت چون نه اسمی برده شد و نه صورتی نشان داده شد.کسانیکه اسم و صورت آنها را نشان دادند و آنها رامعرفی کردند آبروی آنها را بردند.
ضمنا آنها نصیب گرگان شده اند مگر اینکه واقعا از کار خود برگردند و پشیمان شوند.
Iran, Islamic Republic of
مگه صدا وسیما از کسی اسم برد یا قیافه کسی رو نشان داد؟
لایک کرد یعنی تأیید کرد؟کسی که به عملی راضی باشد و تأییدش کند مثل انجام دهنده آن کار است یعنی آن چندمیلیون نفر به اشاعه فحشا راضی هستند؟!!!!!!!!!.
Iran, Islamic Republic of
...
غلام رضا
Sweden
تبعيض تبعيض و تحقير يك نوجوان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
...
علی محمدنصیری
Iran, Islamic Republic of
کاش صداوسیما اون فردی روکه اختلاس میکنه,رانتخوارها,واردکنندگان خودرو,سعیدطوسی,روبه برنامه بیراهه میاورد,ضربه ای که اینهابه اعتبارنظام زدن آمریکاواسراییل وضدانقلاب نزد,مگریه رقاصه چقدرمیتونه کارش تاثیرداشته باشه که صداوسیمابدون مزدومواجب باعث شدتامعروف بشه وجستجوها دراینستابه سمت رقاصی بره وباعث بدبینی بیشتربه نظام وانقلاب,اینکارصداوسیمامثل دوستی خاله خرسه است که واسه پروندن مگس سرآدموباسنگ له میکنه,نظام وانقلاب چوب این خاله خرسه ها رو میخورن,دوستان نادان همیشه خون به دل دلسوزان نظام کرده اندکه صداوسیماهم بااینکارش یکیشونه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ربطی نداره. هر چیزی جای خود. هردو بده. دفاع الکی میکنید رو حساب یه اهدافی که خودتون میدونید.
حسین
Iran, Islamic Republic of
عدالت کو؟

تکلیف اون نزول خورها و رانت خورهای فاسد و مفسد حاکم در دولت و مقامات که راست راست می گردند و به ریش همه می خندند و عامل اصلی این مفاسد و باعث و بانی این انحراف ها هم هستند چی میشه؟
...