جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۶۴

اگر سپاه نبود، مردم باید از تشنگی هلاک می شدند؟

سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 625941
دغدغه این روز‌های مردم، موضوع اقتصادی است. فشار اقتصادی و مشکلات آن روی بازاریان و کسبه، اما بیشتر است. آن‌ها نمی‌دانند با وجود نوسان‌های شدید اقتصادی، باید کالا بخرند یا نه؟
اگر سپاه نبود، مردم باید از تشنگی هلاک می شدند؟
به گزارش جهان نيوز، دغدغه این روز‌های مردم، موضوع اقتصادی است. فشار اقتصادی و مشکلات آن روی بازاریان و کسبه، اما بیشتر است. آن‌ها نمی‌دانند با وجود نوسان‌های شدید اقتصادی، باید کالا بخرند یا نه؟ آنان نمی‌توانند تصمیم بگیرند که کالایی را که دارند، با چه قیمتی بفروشند. افت فاحش مشتریان و خریداران هم دلیل دیگری بر این نارضایتی است.

همه این‌ها امنیت شغلی بازاریان و ثبات بازار را بر هم زده است. به‌خاطر همین است که هفته گذشته، یکی دو روز بازاریان به نشانه اعتراض مغازه‌های خود را بستند تا صدای دردمندشان را به گوش مسوولان برسانند. این وسط چهره‌هایی هم بودند که در دل آن روز‌های پر التهاب، میان بازاریان رفتند و پای درد دل‌شان نشستند، چهره‌هایی مثل حاج «حسین یکتا». در این میان، حجت‌الاسلام «عبدالحسین خسروپناه» استاد و پژوهشگر فلسفه دین و رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه نیز، به گفته خودش در بین کسبه بازار حاضر شد و چند ساعتی را با آنان گذراند. حضوری که عجیب و جالب بود. به همین بهانه با او گفتگو کرده‌ایم.
 
به گزارش صبح نو، حجت الاسلام خسروپناه درباره حضورش در بازار می‌گوید: «یک تئوری دارم و این‌که اهل علم و کسانی که دغدغه‌های معرفتی و نظری دارند، اگر پیوندی با جامعه و اجتماع پیدا نکنند، نظریه‌های آن‌ها کاملاً جنبه انتزاعی و غیرکاربردی پیدا می‌کند و معلوم نیست این نظریه‌های انتزاعی تا چه حد به درد مردم می‌خورد. من سال‌هاست در حوزه علوم انسانی-‌اسلامی پژوهش می‌کنم و در این خصوص به الگوی حکمی، اجتهادی هم رسیده‌ام. این پژوهش‌ها و تئوری‌ها ایجاب می‌کند تا از نزدیک حوادث را ببینم و با مردم ارتباط برقرار کنم.» خسروپناه تأکید می‌کند که تئوریزیسین و تئوری‌پرداز‌ها باید با جامعه همگام باشند.

دیدار پژوهشگر فلسفه دین هم در این راستا بوده است: «زمانی که از رسانه‌ها شنیدم که مردم مغازه‌هایشان را بسته‌اند یا مجبور به بستن شده‌اند، تصمیم گرفتم که از نزدیک فضا را ببینم. من به بازار شوش رفتم که مغازه‌های فروش ظروف و تعمیرگاه دارد.»

مغازه‌هایی هم بسته بود، اما شرایط عادی بود. زندگی و کسب‌و‌کار جریان داشت و مردم هم در رفت‌وآمد بودند. حالا شاید تعدادشان کمتر بود، اما شرایط غیر عادی نبود.

ما نظام را قبول داریم، ولی گله‌مندیم
خسروپناه در بین بازاریان، سه، چهار ساعتی مانده و حرف‌شان را شنیده است. او تأکید می‌کند در این مدت برخورد‌ها حتی در بین تجمع‌کننده‌ها هم منفی نبوده است: «در این مدت زمان، یک نفر هم به بنده که یک روحانی هستم یا به نظام، توهینی نکرد. بودند مواردی که مردم به ما اعتنا نکنند یا بی‌محلی کنند، اما توهین یا برخوردی وجود نداشت.»
رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه صحبت‌هایش با مردم را هم این‌طور جمع‌بندی می‌کند: «مردم گفتند ما خودمان حافظ این نظام و انقلاب هستیم، آن‌ها اگر هم اعتراضی داشتند، به این معنا نیست که این اعتراض به اصل نظام است، این اعتراض به تصمیم‌ها و بی‌توجهی‌هاست. آن‌ها گفتند که معترضانی هم که شعار ضدنظام می‌دهند، از بازاری‌ها نیستند. آن‌ها حرف خودشان را دارند و این هم به ما ربطی ندارد.»

او می‌گوید: «بازاری‌ها از صداوسیما گله داشتند که چرا این صدای اعتراض بازاری‌ها به‌صورت گسترده پخش نمی‌شود. یکی از آن‌ها می‌گفت که اگر صداوسیمای ما این پوشش خبری را درست انجام ندهد، رسانه‌های معاند به نحوی که خودشان دلشان بخواهند، اخبار را منتقل می‌کنند.»

موضوع ثبات نداشتن در دلار یکی دیگر از درد‌دل‌های بازاری‌ها بوده است: «گله ما این نیست که چرا دلار گران شده است، گله ما این است که چرا ثبات قیمت نیست. دلار را ۱۰‌هزار تومان بکنند، اما بدانیم که این میزان ثابت است.» بازاریان با ثبات نداشتن قیمت‌ها نه می‌توانند کالایی بخرند و نه می‌توانند کالایی بفروشند. بزرگ‌ترین ضربه به بازار را همین تغییر در دلار ایجاد می‌کند. آن‌ها البته از روحانیت هم گله‌مند بودند: «یکی از گله‌های آن‌ها از علما و روحانیونی بود که همیشه با بازاریان در ارتباط بودند. بازاریان می‌گفتند چرا ارتباط‌ها کم شده است؟ چرا صدای ما را نمی‌شنوند؟ انتظار داشتند که درد دل بازار را بشنوند و ارتباطات هم بیشتر شود و صدای بازاریان را به دولتمردان برسانند.»

او تأکید می‌کند: «در زمانی که ناآرامی‌هایی به‌وجود آمده بود، بعضی از دولتمردان با روحانیون تراز اول و مراجع دیدار داشتند، اما با نماینده بازاری‌ها یا اصناف هم دیدار داشتند؟ من حداقل اطلاعی ندارم که این دیدار انجام شده باشد.»
پای درد دل مردم بنشینید

حضور خسروپناه در بازار و نشستن پای درد دلشان، بازخورد‌های زیادی داشته است. او بعد از حضورش در بازار، گلایه‌های بازاریان را هم به مسوولان حوزه‌های علمیه و مرتبطان مراجع، انتقال می‌دهد: «همه آن‌ها این دغدغه‌ها را تأکید می‌کردند. نتیجه این اطلاع هم این شد که برخی از این نکات را با مسوولان مطرح و مراجع هم سخنرانی‌هایی کردند.»

البته خسروپناه معتقد است که مراجع و مسوولان باید بیش از این با بازار در ارتباط باشند. او مثال می‌زند: «در خوزستان ما مشکل آب داشتیم، بعد سپاه می‌آید و مشکل آب آن‌ها را حل می‌کند. من می‌خواهم بپرسم که آیا ما وزارت جهاد کشاورزی نداریم؟ ما وزارت نیرو نداریم؟ اگر سپاه نبود، مردم باید از تشنگی هلاک شوند؟ آن‌ها در بازار هم حضور پیدا نمی‌کنند. آن‌ها کجا هستند تا پای درددل مردم بنشینند؟»

خسروپناه از بعضی از دولتی‌ها هم انتقاد می‌کند: «آقای سیف چرا از اتاقش خارج نمی‌شود و در بین بازاریان حاضر نمی‌شود؟ آقای ربیعی کجاست؟ شخص رییس‌جمهوری یا نه معاونش آقای جهانگیری چرا در بین مردم حاضر نمی‌شوند و درد مردم را نمی‌شنوند؟»

رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه می‌گوید: «امیرمومنین علی(ع) با وجود این‌که حاکم اسلامی بودند، ولی خودشان به فقرا و محرومین سر می‌زدند تا از نزدیک حرف مردم را بشنوند.»

سؤالی که اینجا مطرح می‌شود این است که به حرف‌ها و دغدغه‌های بازاریان تا چقدر جامه‌عمل پوشانده شده است؟ خسروپناه در جواب می‌گوید: «من سه، چهار روز پیش هم دوباره به بازار سر زدم، بازاریان به شدت گله‌مندند و از وضع موجود راضی نیستند. احساس می‌کنند که تدبیری در این امر وجود ندارد. آن‌ها انتظار ندارند یک‌شبه مشکلات حل شود؛ آن‌ها می‌گویند چطور یک‌شبه مشکلات ایجاد می‌شود، چطور یک‌شبه طلا دو برابر یا سه برابر می‌شود، اما فرایند تعریف‌شده‌ای برای اصلاح این مشکل در نظر گرفته نمی‌شود؟»

او تأکید می‌کند: «مردم سؤال دارند و من نمی‌توانم به این سؤال جواب دهم، چون جواب به این سؤال در حوزه من نیست. من تصمیم‌گیرنده نیستم، من یک معلم هستم، تنها می‌توانم اظهارنظر اجتماعی و فرهنگی کنم. مسوولی که مسوولیت دارد و می‌تواند تصمیم بگیرد، هیچ‌کاری نمی‌کند و وقت نمی‌گذارد.» او تأکید می‌کند: «مردم با وجود این‌که به نظام معتقدند، نسبت به مسوولان کشوری که می‌توانند تصمیم بگیرند، مأیوس‌اند. مردم امیدی ندارند که مشکلات حل شود. البته من وظیفه داشتم که امید دهم و به آن‌ها گفتم که رهبری دستور داده است تا قوای سه‌گانه مشکلات را حل کنند. من این‌ها را گفتم، اما این‌که چقدر مردم امیدوار باشند و چقدر هم مسوولان حرف‌های ما را ترتیب اثر دهند، نمی‌دانم.»

حرف بازاریان و مردم، مخالفت با دولت نیست، بسیاری از آن‌ها که گلایه دارند، فقط می‌خواهند مسوولان در زمینه اقتصاد کار‌های مؤثرتری انجام دهند، کار‌هایی که شرایط کنونی و نامناسب اقتصادی را حل کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه می‌گوید: «امیرمومنین علی(ع) با وجود این‌که حاکم اسلامی بودند، ولی خودشان به فقرا و محرومین سر می‌زدند تا از نزدیک حرف مردم را بشنوند.»
...
مشکل آب خوردن مردم را سپاه حل کرد نه برجام لعنتی
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
این سپاه بود که به داد مردم تشنه لب خوزستان رسید و ابرها را بارور کرد اما برجامی که قرار بود مشکل آب خوردن مردم را حل کند آوار واردات رسمی و غیر رسمی را به صورت قاچاق و غیره به سر مردم خراب کرد تازه اجناس بنجل چینی و هندی را سرازیر کرد و اقتصاد را فلج کرد و دلار و سکه را به آسمان چسباند. بلند فریاد بزن: لعنت به برجام ....
United States
تحریم هم بود یا نبود ؟
Iran, Islamic Republic of
تحریم بود ....
تحریم ها از قبل برجام ادامه داشت و برجام تحریمها را رفع نکرد
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
برجام نتوانست تحریم ها رفع کند و تحریمها همان بود که قبل برجام هم برقرار بود سندش، حرف روحانی که گفت "ما 4سال است با «گونی یا سامسونت» دلار جابجا می کردیم". برجام قرار بود سایه جنگ را رفع کند که نکرد حتی عربستان هم ما را تهدید به جنگ می کند....
علی
Iran, Islamic Republic of
مسولان نمیخواد هیچ کاری انجام بدن فقط مثل بقیه مردم باشن همین فقط سختیها روبرای مردم تنها نخوان و مردم روسپر بلای خودشون وخانوادشون نکنن
Iran, Islamic Republic of
منصفانه آیا موقع رأی دادن هم، چنین معیارهایی داشتید و دارید؟! یا دیوارکشی و سایه و جنگ و حجاب و اعدام منافقین دهه 60 و...، دغدغه اولتان میشود؟
مگر مسؤولین از مریخ آمده اند. انتخاب اول و پشت سر هم همین مردمند. معادله ساده ایست. انتخاب مسؤول بد، عواقب بدتری دارد.
Iran, Islamic Republic of
احسنت!
موسوی ری شهری
Iran, Islamic Republic of
آقا دمت گرم
بعضی نظرات نیم خطی با اثر گذاری یک کتاب حرف
Iran, Islamic Republic of
امنیت را مدیون نظامیانیم
این خدمات هم اضافه شد
پس دولت چکارمیکند؟
برگ چغندر برای چیست؟
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
برگ چغندر خواص فیبر را دارد(حداقل)
Iran, Islamic Republic of
دولت بی تفنک را خواب برده حالا خدارا شکر که دولت تفنگدار بیدار است
United States
جناب خسرو پناه چقدر دیر بفکر مردم افتاده است و دغدغه اش شده است درد مردم و بازاریان همه این مشکلات را خود امثال این بزرگان با نگاه های افراطیشان برای مردم درست کرده اند بهتر است این را بدانند و در جهت رفع آن بر آیند
Iran, Islamic Republic of
تیتر{سپاه نبود، مردم از تشنگی هلاک می‌شدند} زیبنده و در خور سپاه نیست
سپاه نیروی انقلاب و ایران است لطفا به سیاست و سیاسی بازی آلوده اش نکنید
هادی
Iran, Islamic Republic of
چندین ساله که آلوده شده برادر...
کار امروز و دیروز نیست.
Iran, Islamic Republic of
همینمون مونده که از نیویورک و تلاویو، برای سپاه، دلسوزی کنند! نگران نباش! سیاست آلوده نیست. سیاستمداران بی تقوا هستن که آلوده اند. سپاه، اهل سیاست پاک است.
Iran, Islamic Republic of
عزیز از کجا فهمیدی از نیویورک و تلاویو، برای سپاه، دلسوزی کردند
چرا سیاه فکر میکنی
Iran, Islamic Republic of
اولا عزیز شما نیستیم.
ثانیا این مانع تراشی ها برای سپاه اسلام، با برنامه ریزی مستقیم دشمنان اصلی سپاه صورت میگیرد و این ها، پیاده نظام دشمند. مثل فتنه 88 و اغتشاشات دیماه 97 که متصل بودند. الان هم هستند.
Iran, Islamic Republic of
چرا دولت مظلوم و وزرای مظلوم و دختران مظلوم وزرای مظلوم دستشان را آلوده کنند؟! بگذار سپاه جان برکف، آلودگی اش را تحمل کند. حداقل نفعی برای انقلاب و مردم دارد. افسادطلبان که فقط آلودگی اش را به مردم پس میدهند.
چشمان آلوده ات آلوده می بینند. کافر همه را به کیش خود پندارد
با احترام به آقاي خسروپناه
Iran, Islamic Republic of
....
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
مشکل اینه که جمله سوالی تیتر رو خبری فهمیدی
جمله خبری نیست سوالی است و از مسئولین جهادکشاورزی و وزارت نیرو سوال می کند
Iran, Islamic Republic of
البته قبلا تیتر خبری بود و عوض شد.
Iran, Islamic Republic of
تهیه آب سالم برای مردم چه ربطی به سیاست و سیاست بازی دارد؟
سپاه دومی نداره دمتون گرم .... برای مردم سیستان و بلوچستان هم دست بکار بشید ممنونم
بیشترین محرومیت زدایی سپاه در کشور برای مردم سیستان بوده و هست. بیمارستان های سحرایی یک نمونه اش بود
Iran, Islamic Republic of
تیتر شما سپاه نبود، مردم از تشنگی هلاک می‌شدند چه ارتباطی با خبر دارد؟
انصاف هم خوب چیزی است
Iran, Islamic Republic of
سپاه نبود، مردم از تشنگی هلاک می‌شدند
سپاه( قرار گاه سازندگی خاتم) مجری طرح بوده
مجریی که جهادی کار می کنه و دولت پولی بش نمیده
Iran, Islamic Republic of
تو حسابدارشونی ؟
Canada
این چه تیتریه زدی جهان نیوز
قطعا اگر ملت نبود چیزی بنام سپاه تا ابدالدهر هم بوجود نمیآمد.
Iran, Islamic Republic of
اگر ملت نبود هم خب یعنی انسانی نبود. در اون شرایط، نه سپاه نه تو نه حسن روحانی نه آمریکا، تا ابد الدهر نبود. خب که چی؟ الان انسان هست. سپاه هم، به کوری چشم دشمنان حقیرش، هست.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز این مردم بودن ک با انقلابشون سپاه و بسیج و حکومت رو بوجود اوردن.اگر آن سیر جمعیت و کشتار های خیابانی وحشتناک نبود،هنوز حکومت شاهنشاهی برقرار بود.
Iran, Islamic Republic of
اولا معلوم نیست دوست شما باشم.
ثانیا در تحلیل، دچار مشکل عجیبی هستید. نظام را جدا از مردم، سپاه را جدا از مردم، دین را جدا از مردم فرض میکنید، بعد شروع به تحلیل میکنید...
نظام یعنی مردم ولایتمدار جان بر کف. چی شد؟ مردم جان بر کف. سپاه یعنی مردم ولایتمدار جان بر کف حاضر در میدان. الان نظام و سپاه، وابسته به مردمی که به اون ها کمک نمیکنند و بلکه ضرر میرسانند هستند؟! خیر. اساس نظام و سپاه، خود مردمند. یعنی جمعی از مردم که میشوند سپاه. جمعی از مردم که میشوند نظام.
ثانیا، مردم با انقلاب، سپاه و بسیج را به وجود نیاوردند. مردم با انقلاب، بسیجی و سپاهی شدند. شما تصورتان راجع به این ساختارها، مثل یک ظرفییست که از بیرون پر میشود. در حالیکه انقلابیون، خودشان پای کارند. نیازی هم به دشمنان و سست عنصران ندارند. نیازشان، فقط خدا، است. والسلام
Iran, Islamic Republic of
سیر جمعیت؟! سیر؟ سیل؟
ولش کن. مردمی که شهید شدند، طرفدار سپاه بودن. اونایی هم که کنج پستو قایم شدن، الان مخالف سپاهن. الان نماینده کدوم مردمی؟!
Iran, Islamic Republic of
یعنی حتی جوری شده ک بعضی ها منکرن انقلاب رو مردم کردن!!!!!تمام مردمی ک در تظاهرات شرکت میکردند و هر سال در تلوزیون نشون میدین شهید شدن?تمام کارمندان و شرکت هایی ک اعتصاب کردن و باعث فلج شدن حکومت اون زمان شدن.98 درصدی ک ب این انقلاب رای دادن پای صندق رای....
Iran, Islamic Republic of
جور عجیبی شده که چون تویی، انقلاب و سپاه را از مردم جدا میکنید! چه کسی گفت مردم انقلاب نکردن؟ چرا دروغ میگی! اینم انجام وظیفه ست؟! معلومه که مردم انقلاب کردن. بنده گفتم مردم انقلابی، مخالف سپاهند یا مردم ترسویی که در شرایط حساس انقلاب، کنج عافیت گزیدند و دوری از حوادث را به جای یاری امام ترجیح دادند؟ 98.2 درصد، آراء جمهوری اسلامی بود، نه مبارزان انقلاب! کجای کاری؟!
مطلب دیگه در مورد شهداء است که عرض کردم. الگوهای انقلاب اسلامی، بهترین افراد انقلاب، شهداء هستند یا نه؟ عرض کردم نظر شهداء راجع به سپاه چیست؟ راست میگی همین رو بنویس اینجا.
نکته بعدی راجع به اصل سپاه. سپاه اسلام را، مردم به وجود آوردند. اما مردم حامی انقلاب و موافق سپاه. راجع به این ها که حرفی نیست. اما مردم مخالف، حق منت گذاشتن بر سپاه را دارند؟! کسی که مخالف است، چه حقی دارد؟!
نکته آردر مورد رفوزگان انقلاب. انقلاب با این همه آرمان های بزرگ قطعا رفوزگانی دارد. چراکه معیارهای انقلاب، اررشمند است و هرکسی قادر به موفقیت در آن نیست. حالا این رفوزگان، اگر روزی به سپاه کمک کرده باشند، الان حقی به گردن سپاه دارند تا مثل روح فرسوده خود، سپاه را نیز به نقطه اول برگردانند؟! خیر. کمکشان، حق مالکیت ایجاد نمیکند. ماهیت سپاه، ضروریست و مردم هر زمان، این حق را دارند که سپاه قدرتمندی داشته باشند. از راه برگشتگان، حق تصمیم گیری در مورد جوانان مؤمن و مردم پرشور ایران را ندارند. ما، سپاه میخواهیم و حامی تمام قد سپاهیم. شما نمیخواهی به جهنم. نخواه. مگر سپاه را شما. به ما دادی؟! ما خود حامی سپاهیم. سپاه، نعمت خدا، است. از شما نگرفتیم که به شما پسش دهیم. افتاد یا توضیحات بیشتری نیاز داری؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
فک میکنی کسی پیدا میشه ک بشینه و این نامه ی بلند بالات رو بخونه?
Iran, Islamic Republic of
آره تو. سوختی نه! بسوز که ضدانقلاب کافر، باید بسوزه.
Iran, Islamic Republic of
تا حالا چیزی بنام سیر تحولات شنیدین?سیر جمعیت و کشتارهای خیابانی.سیر ب کل ترکیب مربوط بود.یعنی یک روز و دو روز نبود و طی چندین ماه اتفاق افتاد.بجایی ک از ادبیات فقط دستور زبان یاد بگیریم کمی ادب و احترام هم یا بگیریم بد نیس
Iran, Islamic Republic of
اولا سیر یعنی جریان. سیر جمعیت یعنی جریان جمعیت که در جمله شما بی معناست. باید میگفتی سیر زمان.
ثانیا ادب نسبت به شخص محترم، با ادب نسبت به منافقین فرق میکند. برای هردوش ادب داریم. اما به منافقین نباید رحم کرد. شما اول بگو به چه حقی از قول مردم، راجع به سپاه نقل قول میکنی؟ کی به شما نمایندگی داده؟!
ثالثا، از کی تا به حال، دشمنان سپاه اسلام، طرفدار احترام شدن؟ شما احترام سپاه عزیز را نگه دار. بعد ادعا کن.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگه سپاه نبود آب هم نبود
United States
میشود توضیح دهید این طرح‌ها را چه کسانی به سپاه واگذار کرده اند و چرا این پروژه ها ی ملی اینقدر دیر به بهره برداری می‌رسد آیا عمدی هست آیا اطلاعات فنی کم است آیا بودجه نیست لطفاً شفاف پاسخگو باشید ثروت این مملکت کجاست که باید مردم این روزهای سخت را تجربه کنند و همیشه در وقت اضافه به فکر مردم خودمان بیفتیم
بهرام
سلام بر عزیز گرامی،
تیتر خبر با محتوای خبر 99 درصد همخوانی نداشت.
این طرح از قبل به سپاه واگذار شده بود و حدود هشت ماه بود که دولت اراده ای جهت حل مشکل نداشت و کلیه بودجه طرح را قطع کرده بود تا اینکه این بلا سر مردم خرمشهر و آبادان اومد و سپاه و بچه های جهادگر با کار انقلابی و جهادی دو روز زودتر از موعدی که قولش را داده بودند این طرح را به اتمام رساندند.
جهان نیوز غیر حرفه ای کار کردی.
دولت اراده ای جهت حل مشکلات مردم نداره.
خود مردم و بچه های جهادی باید به صورت انقلابی وارد میدان بشن و هر مسئولی را در هر نهادی که باشه و عرضه کار و اقدام را نداشته باشه باید رسوا کنند.
Iran, Islamic Republic of
بله میشه توضیح بدیم. ثروت این مملکت، همان بودجه سالانه مملکت به اضافه خزانه است. ولاغیر. یه وقت تصور نکنی الماس های توی زمین، جزء ثروت مملکت محسوب میشه!
این ثروت هم، دست دولت است. دولت منتخب شما.
حالا این دولت منتخب شما، دست روی دست گذاشت برای آب خرمشهر و آبادان تا مردم را ناراضی کند. در اینجا، سپاه، وارد میشود، ثروت امانت مملکت را از دست محتکر دولت خارج میکند و کار را انجام میدهد.
شفاف شد؟! حالا دو کار بکن. یک: شکر خدا، کن که سپاه اسلام، هست...
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر سپاه
Iran, Islamic Republic of
تیتر زیبنده سپاه نیست
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا هست. زیبننده جریان افسادطلب نیست.
رفیعی راد
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر، اصل خبرتون اشکالی نداره اما اینکه بگوییم : سپاه نبود، مردم از تشنگی هلاک می‌شدند! خیلی زیبا و بجا نبود. حتی آقای خسروپناه هم چنین چیزی نگفتند. بحث ایشان اصلا چیز دیگری بود. ظاهرا نویسنده این خبر، حس درونی خود را که قطعا نحوه بیان آن نادرست بوده را بیان کردند وگرنه جان برکفان سپاهی بزرگتر از این تیتر عمل کردند چه در جنگ تحمیلی و چه در امروز. لطفا تیترتون را همین امروز اصلاح کنید وگرنه ظلم کردید به بچه های سپاه...انه لا یفلح الظالمون
رفیعی راد
Iran, Islamic Republic of
ممنونم برادر که تیترتون رو اصلاح کردید و از تیتر«سپاه نبود مردم از تشنگی هلاک می شدند!» تبدیل به تیتر درست « اگر سپاه نبود مردم باید از تشنگی می مردند؟» کردید که دقیقا منظور نظر جناب خسروپناه که در خبر آمده است می باشد. خسته نباشید ممنونم که اصلاح فرمودید. زنده باد جهان نیوز
بختیاروند
4سال پیش در شمال استان خوزستان شهرستان لالی سیل اومد و برق و آب قطع شد. مردم لالی شاهدند که فقط تانکر های آب آشامیدنی سپاه ولیعصر به امدادشون رسید و لاغیر
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
اینکه مسئولان در این شرایط و اوضاع و احوال پیش اومده ساکت نشسته اند و هیچ کاری نمی کنند، به نظر شما تعمدی در کار نیست؟!!!!!!!!!. ...
علی
Canada
اگر سپاه نبود نظام هم نبود... بازار هم نبود.... بازار از ابتدا پشتوانه ی نظام بود و رژیم سابق از بازار ضربه خورد. سپاه ابرها را بارور میکند و لبهای تشنه ی مردم و دشتهای ایران را سیراب میکند. پروژه های بزرگ مملکتی بدست سپاه و یا شرکتهای وابسته به سپاه انجام میشود. امنیت در دست سپاه است و حتی اقتصاد و بازارهای مختلف نفت و گاز و پتروشیمی و ارز در دست سپاه است. اگر سپاه نبود کشور هم نبود........ امام خمینی
Canada
على جون داداش بيزحمت به برادراى سپاهى پيغام بده دفعه بعدى خواستن ابرها رو بارور كنند قبلش بگن كه ما شك نكنيم مثلا بارش بهارى بوده
ممنون هموطن!
ر
Iran, Islamic Republic of
شک کردن یا نکردن باور داشتن یا نداشتن شما فکر میکنی مهمه؟ اگر قرار بود سپاه برای باور کردن یا باور نکردن کسانی مثل شما که به توانمندی های کشورش خودش هم باور نداره، کار می کرد، الان باید به صدام میگفتی عمو جون!
Canada
سپاه نباید در امور سیاسی و اقتصادی دخالت کند. امام خمینی
ر
Iran, Islamic Republic of
این خبر یعنی آب رسانی با مردمی که آب ندارند اونهم با قرارداد رسمی با وزارت نیرو، دخالت در سیاسته؟؟ فکر میکنم اصلا خبر رو متوجه نشدید دوست عزیز... ضمن اینکه از امام جمله ای رو نقل کردید باشه ! اما پس برو یک بررسی بکن ببین امام در باره سپاه دیگه چی گفته !!! بد نیست ها! یا علی!
ر
Iran, Islamic Republic of
دوست بزرگوار! اون دخالتی که امام فرموده اند رو دوباره مرور کن ! منظور ایشان ورود سپاه به احزاب و جناح بندی های سیاسی موجود است! نه اینکه سپاه اصلا حرف سیاسی نزند! موضع گیری سیاسی نکند! این خبرا نیست! اصلا یکی از فلسفه های وجودی سپاه از نقطه نظر سیاسی نه شرقی و نه غربیه و جمهوری اسلامیه! اصلا از این شعار سیاسی تر هم داریم. من فکر میکنم شما سپاه را که حافظ منافع سیاسی و دینی و جغرافیای کشورمون هست را خیلی واقف نیستید. بروید ببینید چرا امامی که قبولش دارید فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود... یا علی
Iran, Islamic Republic of
یه دروغ دیگه از یک ضدانقلاب پست. اصولا ضدانقلاب، ترسو و دروغگویند.
Iran, Islamic Republic of
...
ali
Iran, Islamic Republic of
تیتر خیلی هم بی ربط‌ نیست سپاه فقط مسئول امنیت نیست به دلیل کم کاری سایر ارگانها مسئولیتشون رو انجام میده آب آشامیدنی تأمین میکنه جاده میسازه ابر بارور میکنه و کلی کار دیگه کم ترین کاری که میتونم بکنم اینه که بگم خیلی ممنونم‌ از شما
علی محمدنصیری
Iran, Islamic Republic of
درودبرشرف روحانیت شجاع ومردمی,قابل توجه وزرا ودولتمردان اگه ازاتاق کارشون و زیرکولرگازی ها بیرون بیان وجوابگوی مشکلات بشن ودرکف جامعه بامعترضان صحبت کننداین مسایل پیش پاافتاده به مسایل امنیتی ملی تبدیل نمیشه,شفافیت سازی وجوابگوی درزمان ومکان مناسب باعث میشه تااین مشکلات پیش نیاد,حاج یکتاوحاجاقا خسروپناه ازدلسوزان نظامندوایکاش وزرا ازایشان سرمشق بگیرند
شاهرخ
Iran, Islamic Republic of
کاشکی برای زاینده رود کارون هریر رود هیرمند دریاچه ارومیه دریاچه هتی هفت برم فارس که حالا شده یک برم شش تاش خشک شده قنات های پراب فارس که خشک شده رودخانه خشک شیراز تنها روخانه ای در ایران که ازمرکز شهرمیگذشت وحالا دیگرخشک شده وووووووو سپاه چاره میکرد کاش سپاه جلوی فروشندگان اب را میگرفت...