کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واشنگتن فری بیکن:

آمریکا در حال فشار به آلمان برای جلوگیری از انتقال پول ایران

19 تير 1397 ساعت 8:08

یک پایگاه آمریکایی به نقل از مقامات این کشور گزارش داد که مقامات ارشد دولت ترامپ درحال مداخله و اعمال فشار به دولت آلمان برای جلوگیری از انتقال پول به ایران هستند.


به گزارش جهان نیوز، دونالد ترامپ در ادامه سیاستهای ضدایرانی خود در تلاش است  در فرایند انتقال پولهای متعلق به ایران از آلمان به تهران تداخل ایجاد کند. فری بیکن به نقل از دیپلماتهای آمریکایی و مقامات کنگره این کشور نوشت؛ مقامات ارشد دولت آمریکا به دنبال توقف روند انتقال بیش از 350 میلیون یورو از وجوه متعلق به ایران از برلین به تهران هستند و تلاش می‌کنند جلوی صدور مجوز این انتقال توسط دولت آلمان را بگیرند.

این گزارش افزود؛ دولت آمریکا پیش از این نیز در حال رایزنی و اعمال فشار بر روی دولت آلمان بود تا جلوی این انتقال نقدی را بگیرد.  روزنامه بیلد آلمان روز دوشنبه گزارش داده بود که دولت آلمان در حال بررسی درخواست ایران برای بازگرداندن 300 میلیون یورو پول نقد از این کشور به تهران است.

در این گزارش ادعا شده است که تهران نگران آن است که با شروع تحریم‌های آمریکا، با مشکل کمبود پول نقد مواجه شود. این حجم پول نقد قرار است از بانک ایران ـ اروپا برداشت شود. آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرده و به کشورها دستور داده است که از ماه نوامبر خرید نفت از ایران را متوقف کرده و شرکت‌های خارجی نیز باید همکاری با ایران را متوقف کنند در غیر اینصورت نام آنها به فهرست سیاه آمریکا افزوده خواهد شد.

با این وجود این روزنامه آلمانی همچنین گزارش داده است که ایران به سازمان نظارت بر فعالیت‌های مالی آلمان اعلام کرده که این کشور به پول نقد موجود در حساب خود برای تأمین ارز سفرهای خارجی شهروندان ایرانی نیاز دارد چرا که ایرانی‌ها نمی‌توانند از کارت‌های اعتباری خود در خارج از کشور استفاده کنند.

پایگاه هیل در ادامه نوشت؛ روابط آلمان و آمریکا طی ماههای اخیر بر سر خروج آمریکا از برجام و تلاش این کشور برای بازگرداندن تحریمها علیه ایران در مقابل تمایل برلین برای ادامه تعلیق تحریمها و باقی ماندن در برجام دچار تنش شده است. 

وی صراحتا تاکید کرده است که ما مداخله می‌کنیم و به برلین فشار وارد می‌کنیم تا این انتقال انجام نشود.ریچارد گرنل سفیر واشنگتن در برلین روز دوشنبه به واشنگتن فری بیکن گفت: «وی و دیگر مقامات ارشد آمریکایی به دولت آلمان فشار خواهند آورد تا جلوی عملیات انتقال این پول به ایران گرفته شود.»مقامات ایرانی هنوز درباره خبر روزنامه بیلد واکنشی نشان نداده‌اند.

منبع: فارس


کد مطلب: 625932

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/625932/آمریکا-حال-فشار-آلمان-جلوگیری-انتقال-پول-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com