کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دولت مستعفی یمن: زندان‌های اماراتی را ببندید

18 تير 1397 ساعت 23:15

وزیر کشور فراری دولت مستعفی یمن در پی رسوایی بازداشتگاه‌های اماراتی در قلمرو این کشور از امارات خواست تا زندان‌هایش را ببندد.


به گزارش جهان نیوز، به نقل از فارس، «أحمد المسیری»  وزیر کشور فراری دولت مستعفی یمن پس از انتقادات و اعترضات گسترده نهادهای حقوق بشری درباره شکنجه شدید زندانیان در زندان‌های امارات در داخل اراضی یمن، از دولت امارات خواست تا این زندان‌ها را ببندد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، المسیری از دولت امارات خواست تا مشکلات مربوط به این مساله را رفع و امور مربوط به زندان‌ها را به دستگاه قضایی محول کند.

وکلا و نهادهای حقوق بشری اخیرا با برگزاری سمیناری درباره شکنجه زنان در بازداشتگاه‌های اماراتی، از شکنجه «سیستماتیک» زنان و برخورد بسیار خشن با آنها در زندان‌های داخلی و خارجی امارات پرده برداشته‌اند.

سازمان «شورای جوانان چندفرهنگی» (کوجپ COJEP) و سازمان عربی حقوق بشر در آمریکا و مرکز بین‌المللی عدالت و حقوق بشر، چندی پیش سمیناری را به مناسبت سی و هشتمین دوره شورای حقوق بشر در مقر سازمان ملل در ژنو با هدف بررسی موضوع استفاده امارات از شکنجه و دیگر روش‌های غیر انسانی و خشن علیه زنان بازداشت شده در زندان‌های امارات برگزار کردند.

در پایان سمینار یکی از زنان قربانی شکنجه در زندان‌های امارات بدون آنکه هویتش فاش شود، از شکنجه‌اش در داخل زندان‌های امارات پرده برداشت و گفت که در سال ۲۰۱۶ مورد شکنجه فیزیکی و روحی و محرومیت از هرگونه مداوای پزشکی قرار گرفته و سپس به بازداشتگاه‌های شلوغ و مملو از زندانی منتقل شده است.

او که اکنون از صدمات روحی ناشی از شکنجه‌ها رنج می‌برد، درباره شرایط یک زندانی دیگر امارات به نام «علیا عبد النور» که به بدترین شکل ممکن شکنجه شده است، سخن گفت؛ زندانی که به دلیل بیماری ناشی از شکنجه به سرطان مبتلا شده است.


کد مطلب: 625919

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/625919/دولت-مستعفی-یمن-زندان-های-اماراتی-ببندید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com