جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

روسیه عامل قتل شهروند انگلیسی؟

دوشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۹
کد مطلب: 625915
وزیر دفاع انگلیس روسیه را مسئول مرگ یک شهروند انگلیسی که به دلیل مسمومیت با عامل اعصاب جان خود را از دست داده است، خواند.
به گزارش جهان نيوز،باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری رویترز،نوشت: گوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس، امروز (دوشنبه) روسیه را مسئول مرگ داون استرجس، شهروند 44 ساله انگلیسی که به دلیل مسمومیت با عامل اعصاب «نوویچوک» جان خود را از دست داده است، معرفی کرد.

ویلیامسون در سخنانی خطاب به اعضای پارلمان انگلیس و در پاسخ به پرسشی درباره مرگ این زن، گفت: واقعیت ساده این است که روسیه در خاک انگلیس با انجام یک حمله باعث مرگ یک شهروند انگلیسی شده است. وی افزود جامعه جهانی با انگلیس در محکومیت این اقدام متحد خواهد شد.

گزارش رویترز به نقل از پلیس انگلیس می افزاید داون استرجس، زن 44 ساله انگلیسی، به دلیل تماس با گاز مخرب عصب «نوویچوک» در منطقه ویلتشر (WILTSHIRE) که تنها چندین مایل با محل مسمومیت سرگئی اسکریپال، مأمور سابق امنیتی روسیه و دخترش با همین ماده فاصله دارد، جان خود را از دست داده است.

پس از مسموم شدن سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه روس و دخترش در شهر سالزبری انگلیس، مقامات انگلیسی مسکو را به دست داشتن در این ماجرا متهم کردند. این در حالی است که مقامات روسیه داشتن در این حادثه را به شدت رد می کنند. در پی این حادثه و اتهام‌زنی انگلیس، روابط میان مسکو و لندن به تیرگی گرایید.

گزارش رویترز می افزاید هنوز مشخص نیست که آیا ویلیامسون با بیان این اظهارات به مسمومیت اسکریپال و دخترش اشاره می کرد یا مرگ داون استرجس.

اتهامات وزیر دفاع انگلیس به روسیه درباره مرگ شهروند انگلیسی در حالی صورت می گیرد که مقام ارشد اداره مبارزه با تروریسم انگلیس دوشنبه اظهار کرده بود کارآگاهان هنوز موفق نشده اند مشخص کنند که آیا نوویچوکی که باعث مرگ استرجس و مصدومیت شدید یک فرد دیگر شده جزء همان دسته ای است که باعث مسمومیت اسکریپال و دخترش شده بود یا خیر.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *