جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

کشف انبار سلاح شورشیان سوری در گذرگاه نصیب

يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب: 625813
ارتش سوریه طی پاکسازی منطقه گذرگاه نصیب در مرز با اردن به تجهیزات جنگی سنگین و کارگاه ساخت بمب و زندانی که افراد مسلح برای بازداشت ربوده‌شدگان از آن استفاده می‌کردند، دست یافت.
کشف انبار سلاح شورشیان سوری در گذرگاه نصیب
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، ارتش سوریه طی پاکسازی منطقه گذرگاه نصیب در مرز با اردن به تجهیزات جنگی سنگین و کارگاه ساخت بمب و زندانی که افراد مسلح برای بازداشت ربوده‌شدگان از آن استفاده می‌کردند، دست یافت.

در این راستا نیروهای نظام سوریه تجهیزات نظامی را به گذرگاه مرزی نصیب گسیل کرده و خودروهای زرهی و تجهیزات نظامی حامل نیروهای ارتش سوریه به سمت گذرگاه و مرزهای سوریه و اردن رفته‌اند.تجهیزات ارتش سوریه از جاده بین‌المللی دمشق - امان به مرزهای اردن و گذرگاه نصیب منتقل شده‌اند.در همین حال وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بیشتر رهبران گروه‌های مسلح در استان درعا در جنوب سوریه به نیروهای دولتی پیوسته‌اند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که روند حل و فصل درگیری‌ها میان نیروهای دولتی و نمایندگان گروه‌های مخالف به پایان خود نزدیک می‌شود و بیشتر رهبران این گروه‌ها با پیوستن به نیروهای دولتی موافقت کرده‌اند.وزارت دفاع روسیه روز شنبه از رسیدن به توافق با رهبران گروه‌های مسلح در درعا خبر داده بود.

اخیرا نیروهای ارتش سوریه با عملیات گسترده در جنوب این کشور کنترل گذرگاه مرزی نصیب را در دست گرفتند. حضور سربازان روسی و سوری در گذرگاه نصیب بعد از سه سال صحنه این گذرگاه را تغییر داده است.سربازان سوری همراه با تفنگ‌هایشان در گذرگاه نصیب در حالی حضور دارند که نیروهای پلیس نظامی روسیه نیز در کنارشان درحال گشت در این گذرگاه هستند.

در ورودی گذرگاه همچنان پرچم مخالفان دیده می‌شود. در مقابل نیز ارتش سوریه اخیرا پرچم این کشور را در این گذرگاه برافراشته است.کنترل بر این گذرگاه به موجب توافق میان روسیه و شورشیان صورت گرفت.در این گذرگاه یکی از سربازان که جوان لاغراندامی است در نزدیکی تانکی ایستاده که روی آن نوشته شده بود"بنت الفرات".

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: من در تمامی جنگ‌هایی که وارد آن شدم، همراه این تانک بودم. من اولین کسی بودم که وارد مسیر گذرگاه شد، احساس افتخار می‌کردم.در مکانی نزدیک‌تر نیز خبرنگار خبرگزاری فرانسه تعدادی از نیروهای پلیس نظامی روسیه را مشاهده کرد که در کنار تجهیزات و خودروهایشان ایستاده بودند. یونیفرم نظامی رنگ روشنی پوشیده و کلاه‌هایشان را سرشان گذاشته و سلاحشان همراهشان است گویی همواره آماده هستند.

از سوی دیگر ۱۱ گروه مسلح مخالف روز شنبه در حومه غربی درعا بعد از مخالفت با توافق با روسیه تشکیل ارت شداده و بسیج و آماده‌باش عمومی اعلام کردند.در بیانیه گروه‌های "ارتش جنوب" از بقیه گروه‌ها نیز خواسته شده که به این ارتش بپیوندند و آماده مبارزه باشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *