کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حزب سبز آلمان: مدل دموکراسی ما در خطر است

17 تير 1397 ساعت 15:24

یکی از سیاستمدارن بلند پایه حزب سبز آلمان مدل دموکراسی در کشورش را به دلیل مناقشات سخت احزاب دولت ائتلافی بر سر مسئله پناهندگان در معرض خطر دانست.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، "وینفرید کرتشمن" نخست وزیر ایالت بادن- وورتمبرگ آلمان از حزب سبز این کشور این انتقاد را به حزب سوسیال مسیحی وارد کرده است که از طریق اقدامات خود در مناقشات پناهندگان به دموکراسی در آلمان آسیب رسانده است.

وی که در مصاحبه با روزنامه "تاگس اشپیگل" سخن می گفت تصریح کرد که من از قطار پیروزی های غیر منطق گرایی در کشورم می ترسم. مدل دموکراسی ما در خطر است. حزب سوسیال مسیحی مناقشات در مسئله پناهندگان را با بی ملاحظگی دنبال کرده است. این حزب به این ترتیب به عموم سیاست، صدر اعظم آلمان و خودش آسیب رسانده است.

وی همچنین تاکید کرد که مناقشات احزاب متحد مسیحی در آلمان نشان داد که همچنین در آلمان چیزهایی مانند پیروزی انتخاباتی "دونالد ترامپ" در آمریکا یا تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا می تواند اتفاق بیافتد. من نگرانم که این روند ادامه پیدا کند.

"کریستین لیندنر"، رئیس حزب لیبرال دموکرات آلمان هم انتقاد شدیدی به حزب سوسیال مسیحی وارد کرده و گفت: سیاست شهروندی تنها یک مسئله محتوایی نبوده بلکه یک فرم است.

وی افزود: حزب سوسیال مسیحی بسیار هراسیمه و خارج از کنترل شده است. با رفتارهایی مانند اولتیماتوم، اخاذی و نقض قراردادها که حزب سوسیال مسیحی انجام می دهد ما دیگر نمی توانیم کار کنیم. البته این مسئله مهم است که ما کنترل مهاجرت و دولت مشروعه را تقویت کنیم تا از آزادی دفاع کنیم.

اخیرا مناقشات سختی در دولت ائتلافی آلمان بر سر مسئله پناهندگان درگرفت و در جریان این مناقشات، "هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان تهدید کرد که از همه مسئولیت های سیاسی خود کناره گیری می کند.

چند روز پیش بالاخره توافقی بین احزاب بر سر این مسئله شکل گرفت که البته بسیاری از احزاب اپوزیسیون از آن راضی نیستند و مشخص نیست که آیا می تواند راه علاجی برای این اوضاع متشنج در آلمان باشد.


کد مطلب: 625797

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/625797/حزب-سبز-آلمان-مدل-دموکراسی-خطر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com