کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمار پرویز فتاح از تعداد حامیان ایتام کشور

17 تير 1397 ساعت 14:03

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه 800 هزار حامی ایتام در کشور داریم گفت: بیش از 200 هزار حامی ایتام تهرانی هستند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایرنا، پرویز فتاح روز یکشنبه با حضور در هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شخصا علاقه‌مند بودم محسن هاشمی شهردار شود چرا که ایشان بزرگواری را از پدرشان آموخته‌اند افزود: افشانی شهردار تهران نیز یک مددکار بوده و در دوران استانداری فارس به کمیته امداد بسیار کمک کردند .

وی با بیان اینکه افشانی در زمانی که در استانداری فارس بودند 22 عدد سکه بهار آزادی را برای ایتام و زوج های جوان هدیه کردند ادامه داد: قالیباف شهردار اسبق تهران نیز به کمیته امداد کمک می کرد.

*در تهران از پول دولت برای کمیته امداد استفاده نمی شود
فتاح در ادامه با بیان اینکه مردم تهران مردم بزرگواری هستند و به تمام کشور کمک می کنند ، گفت: در تهران از پول دولت برای کمیته امداد استفاده نمی‌کنیم ضمن اینکه نیازی هم به آن نداریم.

وی افزود: بالاترین تعداد خیریه ها در تهران وجود دارد و کمیته امداد نیز مسئول است و نمی تواند خود را کنار بکشد.

*35 هزار خانواده معتاد تحت پوشش کمیته امداد هستند
فتاح در ادامه گفت: خانواده معتادان تحت پوشش کمیته امداد هستند و اکنون هر مقدار کمک که نیاز داشته باشند به آنان داده می‌شود.

وی افزود: در حقیقت سقف کمک رسانی به این خانواده ها برداشته شده است.

*قصد توسعه صندوق ها را نداریم
فتاح در ادامه با بیان اینکه قصد توسعه صندوق های جمع آوری کمک در تهران را نداریم گفت : در سال 96 تعداد این صندوق‌ها 10 درصد کم شد.

وی افزود: شکل صندوق ها از نظر زیباسازی مورد توجه مدیریت شهری است که به همین دلیل به 90 درصد از صندوق‌ها از نظر زیبایی و پاکیزگی رسیدگی شده است.

*با توسعه خیریه ها موافقیم
وی با بیان اینکه بار نیازمندان در تهران بر دوش خیریه‌ها قرار دارد گفت: با توسعه خیریه ها موافق هستیم، چراکه در تهران یک درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد است اما در کل کشور این عدد 4 تا 8 درصد است.

وی با بیان اینکه همه خیریه ها هم موجه نیستند و کنترلی بر روی آنها وجود ندارد گفت: خیریه ها در تهران کنترل می خواهند که از شورای شهر می خواهیم در این زمینه به کمیته امداد کمک کنید.

*نامگذاری معابر با توجه به نیاز فرهنگی باشد
فتاح در ادامه با اشاره به مسئولیت تغییر نام و نامگذاری معابر و خیابان‌های تهران از سوی شورای شهر تهران خواستار استفاده از اسامی نزدیک به فرهنگ دینی و حس نیکوکاری مردم برای نامگذاری معابر و خیابانها شد.

وی همچنین با بیان اینکه صندوقهای الکترونیک در تهران توسعه یافتند خاطرنشان کرد : صندوقهای الکترونیک را در تهران توسعه دادیم و اکنون در مترو و فرودگاه ها از این صندوق ها استفاده می شود.وی گفت : البته این صندوق‌ها گران تر است اما در حال توسعه آنها هستیم.

*برای رفع آسیب‌های اجتماعی در کنار مدیریت شهری خواهیم بود
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه برای رفع آسیب های اجتماعی در کنار مدیریت شهری خواهیم بود گفت: توسعه گرمخانه ها از مواردی است که ما می توانیم در کنار هم باشیم و نگذاریم کسی در خیابان بخوابد و کمک به آنها را به زمستان محدود نکنیم.

وی افزود: مصوبات شورای شهر می تواند برای نیازمندان و مددجویان تسهیلاتی را ایجاد کند.
فتاح در ادامه عنوان کرد: آمادگی داریم در کنار شورا و شهرداری فعالیت پژوهشی برای رفع فقر تهران و عوامل آن انجام دهیم.

*بدخواهان نظام برای کمیته امداد سنگ اندازی می‌کند
وی با بیان اینکه از زمانی که به کمیته امداد آمده‌ام تخلفات را کاهش داده ایم خاطرنشان کرد: آنهایی که بدخواه نظام هستند و با نام نظام و رهبری مشکل دارند برای کمیته امداد سنگ‌اندازی می‌کنند اما به جایی نمی‌رسد.وی گفت: تبلیغات منفی که در گذشته علیه صندوق های جمع آوری کمک ها انجام شد، موجب افزایش درآمد کمیته امداد شد.

* بیش از 70 درصد خانواده‌های تحت پوشش سرپرست زن دارند
وی در ادامه با بیان اینکه بیش از 70 درصد خانواده هایی که تحت پوشش کمیته امداد هستند ، سرپرست زن دارند گفت: از شورای شهر می خواهم به این موضوع ورود کنند چرا که می توانیم با کمک شما رسیدگی ویژه ای برای آنها که آسیب پذیری بیشتری دارند انجام دهیم.

وی با بیان اینکه از ارائه وام اشتغال و نظارت و آموزش نیز استقبال می‌کنیم، گفت: باید فرهنگ کار و تلاش را در جامعه توسعه دهیم.


کد مطلب: 625754

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/625754/آمار-پرویز-فتاح-تعداد-حامیان-ایتام-کشور

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com