جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۸
۶۱

سخنان عجیب وزیر اطلاعات درباره عدم برخورد با متخلفان اقتصادی/ آقای علوی شما بفرمایید با خریدار دو تن سکه چه باید کرد؟!

يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 625629
وزیر اطلاعات می‌گوید با متخلفان اقتصادی نباید برخوردهای قهرآمیز کرد.
سخنان عجیب وزیر اطلاعات درباره عدم برخورد با متخلفان اقتصادی/ آقای علوی شما بفرمایید با خریدار دو تن سکه چه باید کرد؟!
به گزارش جهان نيوز، سیدمحمود علوی در جلسه شورای اداری استان لرستان، ضمن تأکید بر تأمین امنیت اقتصادی و تشویق به سرمایه‌گذاری، افزود: با متخلفان اقتصادی نباید برخوردهای قهرآمیز کرد بلکه باید با توجیه و راهنمایی از انحراف فعالان اقتصادی جلوگیری کرد و آنان را به سمت تأمین مایحتاج کشور سوق داد.
 
وزیر اطلاعات دستگیری و زندانی کردن را برای برخورد با بدهکاران بانکی و فعالان اقتصادی متخلف اشتباه دانست و گفت: کاهش تسهیلات یکی از روش‌های تأثیرگذار در اینگونه مسائل است.

علوی گفت: دشمنان در جنگ اقتصادی واحدهای تولیدی و عرصه‌های کارآفرینی را هدف قرار داده‌اند و در این شرایط باید با شنیدن مشکلات و حرف مردم، آن را با تدبیر رفع کرد و با حس درد و رنج مردم و همدلی مردم و مسئولان از این برهه با موفقیت عبور کنیم.

وی همچنین گفته است: نباید تحت عنوان برخورد با مفاسد اقتصادی، آرامش فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران را به مخاطره انداخت.

در همین حال کیهان نوشته است: به نظر می‌رسد در سخنان وزیر اطلاعات، میان «تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران واقعی» با «اخلالگران سودجو و زالوصفت» خلط مبحث صورت گرفته است. در حقیقت فعالیت عناصر اخلالگر و دلال‌مسلک، هم سبب تنگ شدن عرصه بر تولید و سرمایه‌گذاری سالم و هم اجحاف بر توده‌های مردم است.

طیف رانت‌خواری که در تسهیلات کلان بانکی طمع می‌کنند یا به ایجاد التهاب در بازار و موج‌سواری بر اساس تورم مصنوعی می‌کنند، علف‌های هرزی هستند که بودن و فعالیت و رشد آنها، ضد تولید و سرمایه‌گذاری و ثبات و امنیت اقتصادی است. بنابراین اتفاقا به حکم عقل و شرع و قانون باید با متخلفان دانه‌درشت، برخورد سخت و قهرآمیز و پشیمان‌کننده داشت وگرنه این عناصر زالوصفت با توجیه و راهنمایی و خواهش و تمنا، از اختلال در بازار منصرف نمی‌شوند.

باید از وزیر محترم پرسید با کسانی که 2 تن سکه یا 38 هزار عدد سکه را از بازار خریداری و جمع‌آوری می‌کنند یا عناصر بانفوذی که ضمن دور زدن قانون و نظارت‌های موجود و با وجود ممنوعیت واردات خودروهای لوکس، اقدام به واردات و فروش چند هزار خودرو (به واسطه خروج ارز کمیاب از کشور) می‌کنند یا کسانی که چند هزار خودرو را یک جا ثبت‌نام و اقدام به ایجاد بازار سیاه و گران‌فروشی می‌کنند؟ چه برخوردی باید کرد؟ آیا با نصیحت و نوازش می‌توان این عناصر زالوصفت را از ایجاد بی‌ثباتی و التهاب اقتصادی بازداشت؟ اگر می‌شود، چرا دولت محترم موفق نشده است؟!

طبق قانون مجازات اعدام، حبس‌های طولانی‌مدت و مصادره اموال برای اخلالگران اقتصادی در نظر گرفته شده و به نظر می‌رسد عمل نکردن به قانون در کنار بی‌تدبیری‌های اقتصادی، منجر به آشفته‌بازار فعلی در حوزه‌های ارز و سکه و خودرو و مسکن شده است. بنابراین از وزارت اطلاعات انتظار می‌رود در خط مقدم مبارزه با اخلالگران باشد و بدین ترتیب امنیت خاطر و آرامش را به بازار برگرداند.

این نکته را هم باید یادآور شد که بدهکاران بزرگ بانکی مجموعا چند صدهزار میلیارد تومان بدهی معوقه دارند که خرج سوداگری‌های غیرمولد کرده‌اند و اگر این پول‌ها عودت داده شود می‌تواند کمبود نقدینگی در خدمت تولیدکنندگان را جبران کند و چرخ اقتصاد را به حرکت درآورد. از این جهت، رد برخورد با بدهکاران بانکی از سوی وزیر محترم نیز جای تعجب است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.... خبرنداره مردم بدبخت شدن
علوی جان! آیا دوستان و آشنایان ناراحت شدند؟
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
آیا دوستان و آشنایان به شما فشار می آورند؟
Iran, Islamic Republic of
این چه کابینه ای است که وزرایش وظیفه خود را نمی دانند؟!
آقای وزیر وظیفه شما دستگیری این افراد است نه نجات آنها.
Iran, Islamic Republic of
...
نادر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خریدار 2 تن سکه را ول کن.

این ماجرای دو نفری که بدون اینکه در بازار کاغذ کسی بشناستشون یک محلی را برای چند ماه نزدیک بانک مرکزی اجاره کردند، در قالب دو شرکت 22 میلیون یورو برای واردات کاغذ ارز اون هم 3800 تومانی گرفتند و حالا هم محل را تخله کردند و هیچ کس هم خبری ازشون نداره را بگید.
بازار کاغذ با کاغذی که اینها تنها اگر وارد میکردند تا سه ماه هم تازه ذخیره داشت ولی الان در بازار خبری از کاغذ و البته این اقایون نیست. گزارش روزنامه شرق بوده دیروز.

حالا حساب کنید سایر ارزهایی که به باقی ادم ها دادند و حالا نه جنس در بازار هست و نه این اقیان را کسی پیشون را میگیره. تازه قرار باشه باهاشون برخورد نشه.

یک بابک زنجانی با 2 میلیون یورو شد نماد فساد یک دولت، حالا کمترین فقره رانت ارزی 22 میلیون یورو هست. ارزهایی که گرفته شد، از کشور سرمایه ها خارج شد ولی جنسی هم وارد نشد. باید طرفهای خائن اینطوری را گرفت اعدام کرد که هم از جیب مردم دزدیدند. هم از جیب کشور. هم به اعتماد دولت خیانت کردند. هم در جنگ اقتصادی بدتر از یک مزدور بودند. هم در کشور با خارج کردن سرمایه و وارد نکردن جنس در ازاش بحران ایجاد کردند.
Iran, Islamic Republic of
توضیحا مبلغ فساد بابک زنجانی 2 میلیارد یورو است نه 2 میلیون!!!
ح
Iran, Islamic Republic of
روح مرحوم آیت الله خلخالی شاد که این روزهانیاز مبرم به وجود امثال ایشان وشهید نواب احساس میشود .
Iran, Islamic Republic of
که بازاریان تا آخر عمر بایکوتش کردند
بله بازار پشتوانه اسلام است
شاهرخ
Iran, Islamic Republic of
یه کم راجع به خلخالی تحقیق کن توندیدی مادیدیم !!!!!ان زمان دزد بیت المال نداشتیم نه اینکه امثال خلخالی بود زمان فرق کرده لطفا سانسور نکن جهان نیوز
شاهرخ
Iran, Islamic Republic of
من معنی ۲تن سکه رو نمی فهمم ولی می فهمم چر ا ۱سال هست نتونستم یه غذا درست برای بچم درست کنم گوشت بخرم میوه بخرم وهرروز نان وپنیریا تخم مرغ اونم فقط یک وعده می فهمم چراسو تغذیه گرفته بخاطر ظلم و دزدی جاسوس هایی است که دارند به مردم وما خدمت می کنند ایا مسولین شکاف فاحش طبقاتی را نمی بینند یکی ۲تن سکه بخرد یکی خاوری وووبشود وما گرسنه سانسورش کن جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
ما مردم ایران این میفهمیم معنی دو تن سکه چیه و اون همون است که شما هموطن عزیز گفتی؛ بد بحال مسئولینی که حال و روز مردم را به این روز انداخته اند.
علی آقا
Iran, Islamic Republic of
چرا باید بایک مشت آدم زحمتکش مثل فرزندان مظلوم وزرا یا آقازا ده های مظلوم که برای یک لقمه نون شب اختلاس و دزدی میکنند برخورد بشه!!؟؟
Iran, Islamic Republic of
احسنت مرحبا من هم همینو میخواستم بکم حیونکی ها خواستند اقتصاد را شکوفا کنند
Iran, Islamic Republic of
طبق نظر اقای وزیر و ایضا طبق نظر اقای زیبا کلام خریدار سکه باید بعنوان کارافرین و مغز متفکر اقتصادی جایزه بگیره
Iran, Islamic Republic of
رانت خواران و مفسدين اقتصادي مردم عادي كه نيستن كه به آساني با آنها برخورد شود برادران و فرزندان و شوهران و همسران و فاميل مسئولين رده بالا تشريف دارند كه اينچنين دارند با بي عدالتي تيشه تيز بر ريشه انقلاب و آرمان هاي بلند آن مي زنند .
آقاي وزير محترم...
Iran, Islamic Republic of
شماها راست میگید کسایی که پول مردم رو خوردن بازداشت کنید و پول مردم رو بهشون برگردونید ( نه مثل کاسپین از جیب بیت المال پرداخت کنید مدیر عاملش هم راست راست بگرده)
این بابا از پول خودش رفته جنس خریده . پول مردم که نبوده ؟ مشکل اقتصاد و سیاست فاسد ماست . نه امثال این فرد.
Iran, Islamic Republic of
....نه اقا زاده داريم و نه دومليتي و نه سلطان ارز و سكه و ......همه جا ارومه
Iran, Islamic Republic of
وقتی آقازادهها در امریکا وانگلیس زندگی می کنند .
خوب معلومه آقازاده نداریم .
Iran, Islamic Republic of
...باید به گوگل و ... از بیت المال پرداخت بشه تا آبروی اسلام حفظ بشه
Iran, Islamic Republic of
خب منتشر نکن تو که همه را زدی شیر بی یال و دم شده
کاظمینی
United States
...
رهگذر
United Arab Emirates
کسی که 2 تن سکه خریده، ایا کار خلافی کرده؟شاید کارش غیر اخلاقی بوده ولی غیرقانونی نبوده.
همون اول که سکه رو پیش فروش کردن همه گفتن براش سقف بگذارید تا کسی نتونه ذخایر طلای کشور رو مال خودش بکنه. باید اون مسئولی که اینجای کار رو ندیده رو خفت کنن. مسدولی که اون صندلی رو اشغال کرده تا جلوی همچین سوء استفاده هایی رو ببنده.
قانون رو براش سوراخ میگذارن بعد طرف به صورت قانونی سکه میخره میرن تو سرش میزنن سکه هاش رو هم مصادره میکنن.....
Iran, Islamic Republic of
اول اطلاع حاصل بفرمایید بعد افاضه فضل کنید. کسی نگفته که خرید این تعداد سکه غیر قانونی بوده. او و امثال او، با کاغذ و پته سکه ها خرید و فروش می کردند آن هم با تبانی و بصورت صوری و از این طریق، نبض قیمت را در اختیار گرفته بودند. با عرضه صوری، قیمت را کاهش می دادند و بعدش خرید می کردند و سکه های بازار رو جمع می کردند. با نبود سکه، قیمت بالا می کشید، آنوقت فروش می کردند و ظرف حدود 17 روز چند میلیارد تومان فقط یکی از اینها به جیب زده. به این می گویند ایجاد اخلال اقتصادی. از درویش قاتل سه نیروی پلیس حمایت می فرمایید. از اعدام داعشی هایی که سال گذشته در مجلس و حرم امام چندین نفر را کشتند انتقاد می فرمایید. الآن هم از مفسدین اقتصادی حمایت می کنید. خوب معلومه که شما دنبال چی هستید!
United Kingdom
نظر ایشون کاملا صحیح است
خشونت تا کجا؟
تیم اقتصادی را کاملا منهدم کنید ، آقازاده ها را به دامن خانواده ...برگردانید ،
پشت پرده ها را افشا کنید ، حمایت از کالای داخلی و نگاه به داخل ، وخشکاندن ریشه ی فساد ، نه فقط برگ و بارش
hassan
Iran, Islamic Republic of
....
البته این بنده خدا خودش گفت در مصاحبه که موقع انتخاب برای این
مسولیت به آقای رئیس جمهور (روحانی ) گفتم من این کاره نیستم اما
ایشان فرمودند:قبول کنید جدتان کمک میکند!!! و....
البته ما منکر کمک جد مطهر ایشان نبوده ونیستیم ومعتقدیم تا بحال هم
همان جدشان به بر کت خون مطهر شهداء این مملکت را با رهبریهای امام
(ره) وامام خامنه ای به اینجا رسانده اند ومنبعد هم انشاء... همین خواهد
شد.
هوشمند
خدا اون بالا ناظر همه چیز است....خودش حساب همه رو داره
سرور
Iran, Islamic Republic of
از مکافات عمل غافل نشو گندم از گندم بروید جو ز جو.
این حرفها و کارها نتیجه حرفها و کارهای خود مردم است و نتیج اش هم به خود مردم بر میگردد و همچنین وزیر.پناه بر خدا.
عباس گودرزی
بیش از 30 سال است اختلاسگران را نوازش می کنیم و عده ای را هم در کشورهای مختلف صاحب ملک و مقام میب کنیم ولی دودش چشم صاحبان انقلاب را دارد کور می کند ( امام از پاه برهنگان می خواست حمایت شود) ولی اکنون می گوییم احتکار گران و اختلاس گران و سکه اندوزان و دلار بازان را نباید برنجانیم
راستی ارزش ها عوض شده یا نفوذی ها افزایش یافته اند ؟
Iran, Islamic Republic of
هیس از این حرفا نزننننننننننننننن!!!!!!!!!!!!!
تا حالا مملکت صاحب زمان بود !!!!!!!!!!
3 روزه اینمطوری شده یک اشباه جزئی بود بر طرف شد
Iran, Islamic Republic of
...
سعیدی
United States
مگه خرید دو تن سکه خلاف؟
کجای قانون و مقررات گفته؟
مهدي
Iran, Islamic Republic of
عملي كه امنيت اجتماعي واقتصادي جامعه تهديدكندومملكت را به بحران سوق دهد بله خلاف است ومجازات ان ....
علی
Iran, Islamic Republic of
وقتی این تازه بدوران رسیده ها خودشان هم مثل اون خریدار ها هستند می خواهی از انها دفاع نکنند
وحید
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین مجازات برای اخلالگران اقتصادی، مصادره همه اموال منقول و غیر منقول آنها و افراد مرتبط با ایشان است.
Iran, Islamic Republic of
با-متخلفان-اقتصادی-برخورد-نشود؟!
حامد
Iran, Islamic Republic of
من ایشان را به این سخنان جهانگیری ارجاع می دهم :

"... برای ما هر قیمت ارز غیر رسمی دیگری در بازار از فردا به عنوان قاچاق تلقی خواهد شد. درست مثل قاچاق مواد مخدر که کسی حق خرید و فروش ندارد و با کسی که خرید و فروش می‌کند، برخورد می‌شود، نرخ دیگری هم اگر در بازار شکل بگیرد، دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی برخورد خواهند کرد"
یعنی آقای جهانگیری اعتقاد دارد باید با کسی که در خیابان دلار را می فروشد یا می خرد مانند تاجر مواد مخدر برخورد امنیتی کنند.
Iran, Islamic Republic of
دولتتون با بابک زنجانی چکار کرد؟
محمد
احتمالن پای یک اقازاده دیگردرمیان است
Iran, Islamic Republic of
وقتی وزیراطلاعات مملکت اینطوری نظر می ده دیگه از دیگران چه انتظار داریم.....
Iran, Islamic Republic of
راست میگه!
متخلف اقتصادی کسی است که داداشی ، شوهذ خواهری، پدر زنی یا یک نفر بلند پایه در دولت دارد و حدود دخالتش از وام معوق! چند هزار میلیارد تا تعیین مدیریت بانکهای کشور متغییر است و باور کنید دست زدن به اینها اصولا با مهربانی دولت جورنمی آید. در عوض باید بدهکاران وام ازدواج، قرض برای عمل جراحی و واخواست چک ضمانت را سیخ داغ کرد چون کشور را به مرز افلاس کشانده اند
بن علی
Iran, Islamic Republic of
...
ابوعلی
Iran, Islamic Republic of
جهان چرا پیام ایشان رادرج نکردی ؟
United Kingdom
...
United Arab Emirates
خدا لعنت کند سایتها و کسانی که قصدشان ضربه زدن به بنیان مرصوص انقلاب را دارند با هر انگیزه و نیت به طاهر خیرخواهانه اشان
شاهرخ
Iran, Islamic Republic of
راست می گی خدا ذلیلشان کند که نمی گذارند ...درست وبدون نگرانی سرسفره انقلاب بنشینند وغذای پهن سفره را به کامشان تلخ می کنند والا مامردم که میزبان ان سفره هستیم خجالت می کشیم وقتی می بینیم بعضی ها از سرسفره پهن انقلاب گشنه بلند میشن مثل همین ۲تن سکه ای !!!!!جان مادرت سانسور نکن تابفهمن ما نگرانیم
Iran, Islamic Republic of
جای بسی تاسف است آقای وزیر متاسفم واقعا"متاسفم ازوضع موجود
عارف
Iran, Islamic Republic of
وزیری که تا میگن مدیر دو تابعیتی ،میگه اصلا نداریم یه چند روز بعد از تیم مذاکره کننده گرفته تا مشاور دفتر ریاست جمهوری تاصندوق سرمایه فرهنگیان تا ...همشون یا جاسوس از آب در میان و دستگیر میشن ...
حامد
Iran, Islamic Republic of
ایشان اگر وظایف خود را به درستی انجام می داد نه داعش می توانست در مرکز ایران وارد مجلس شود، نه ناآرامی های دی ماه 96 رخ می داد، نه درست در زمان اعلام خروج آمریکا از برجام اعتصاب کامیون داران شکل می گفت که قیمت میوه و مواد غذایی را بالا برد، نه اتفاقات کازرون رخ می داد نه ناآرامی های خرمشهر اتفاق می افتاد نه مرزبان ها را ده ده ها به شهادت می رساندند.
Sweden
افراط و تفریط هم حدی دارد.
YASER
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا چطوره برای اینهمه هوش وذکاوت اقتصادی آنها بهشان جایزه قهرمان ملی بدهیم؟
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
وزارت اطلاعات رو از زیر یوغ دولت های وابسته ولیبرال نجات بدن ....
Iran, Islamic Republic of
حاج آقاقیمت گوشت رواعلام بفرمایید!!!!!
Iran, Islamic Republic of
نظام قصد و توان مبارزه با فساد اقتصادی را ندارد؟
Iran, Islamic Republic of
اصلا مگه تو رو گذاشتن رئیس قوه قضائیه که برای نحوه برخورد نظر میدی؟؟؟؟
تو باید با کار اطلاعاتی مفسدین رو پیدا کنی و تحویل بدی
...
نادر
Iran, Islamic Republic of
ما کاری ندارم نظر وزیر ا.ط چیست ؟
اما کسی که اثبات شود به قصد اخلال در نظام اقتصادی و همدستی با دشمن، اقدام به هر حرکت اقتصادی یا شبیه به آن کند باید اعدام شود .
مثل خرید سکه برای سعودی ها در اربیل
اما کسی که فقط به قصد طمع و کسب سود از حباب کند شرایطش با اخلالگر کاملاً متفاوت است و بیشتر از روی بی فرهنگی به چنین اقدامی دست میزند
...
محسن پورمحمد
Iran, Islamic Republic of
همه خوب دقت کنید:
وزیر محترم اطلاعات: «با متخلفان اقتصادی نباید برخوردکرد.»
جناب وزیر؛
پس بفرمایید با مردم بدبخت و انسان های سالم و عدالت طلب برخورد کنید! ترا بخدا بفرمایید با ما که عمری سالم زندگی کردیم با ما برخورد کنند، ...
باز که زدی توجدول،برادرمن برای منحرف کردن ذهن مردم چرا مفسدان اقتصادی رافعالان اقتصادی معرفی می کنید.
حیدری
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی ــ از این آقای وزیرعضو دولت در کشورامام زمان سئوال میکنیم ! در نظام های حکومتی سراسر جهان، اعم از مسلمان ، مسیحی ، کمونیستی ، نظام های کافرو ملحد ، کدام مسئول حکومتی...گفته است که با مفاسدین اقتصادی که از داخل مثل موریانه پایه های اقتصاد کشور را می خورند ، تند برخورد نکنید و مدارا نمایید؟