کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اولویت‌سازی اجباری خانم نماینده

دغدغه حجاب اجباری اینبار برای گردشگران خارجی

17 تير 1397 ساعت 9:01

سوزی گریگ گردشگر استرالیایی نیز در سفر خود به ایران به مشکلات، دیگری اشاره کرده است که در این بین لزوم تسهیل هرچه بیشتر روند صدور ویزا و همچنین لزوم اتصال شبکه بانکی ایران به جهان برای استفاده از کارت‌های اعتباری از سوی گردشگران را از جمله دغدغه‌های روزمره توریست‌هایی دانست که به ایران می‌آیند که باید مرتفع شود.


گروه سیاسی جهان نیوز: در حاشیه نشست اعضای هیأت‌مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با نمایندگان شورای شهر تهران و رییس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی از ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی(ره) بازدید کردند. این بازدید آنقدر برای نمایندگان شهر تهران در شورا جذاب بوده که مشکلات موجود در مدیریت شهری و اجرای پروژه‌های مهم درون شهری را فراموش کنند و برای بهره‌برداری پیش از موعد و روش‌های آن هم تصمیم بگیرد.
 

آقای فتاحی، عضو هیأت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) که در این بازدید حضور داشت، با اشاره به اینکه تم ترمینال سلام، هنری است، گفته بود: «در دنیا ۱۲ ترمینال داریم که تم هنری دارند و امیدواریم با تکمیل ترمینال سلام این ترمینال نیز به ترمینال‌های هنری دنیا افزوده شود.»

او با اشاره به اینکه از ۲۰ هنرمند صاحب نام کشور برای انجام فعالیت هنری در ۲۰ لوکیشن دعوت شده است و فعالیت آنها در ترمینال در حال انجام است، اضافه کرد: «این پروژه با همکاری یکی از شرکت‌های ساختمانی بنیاد مستضعفان در حال انجام است. پیشرفت فیزیکی این پروژه به بالای ۹۰ درصد رسیده است.»

پست‌های عجولانه 
به گزراش صبح نو، روز بعد اعضای حاضر در این بازدید، تصمیم می‌گیرند درباره بازدیدی که از فرودگاه امام(ره) داشتند، در فضای مجازی اعلام نظر کنند. یکی از اعلام نظرهایی که توجه خیلی‌ها از جمله ما را به خود جلب کرد پیامی بود که خانم ناهید خداکرمی یکی از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران پس از بازدید از پروژه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در توییتر منتشر کرده بود. او نوشته است: «دیروز در حاشیه بازدید از شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) رفع موانعی مانند حجاب اجباری در بخش ترانزیت و مناطق آزاد، به عنوان راهی برای گسترش صنعت توریسم و عدم خروج سرمایه و ارز از کشور مطرح شد، در شرایط فعلی توجه به این پیشنهاد می‌تواند تحول بسیار مثبتی باشد.»

آقای حسین ایمانی جاجرمی یک جامعه‌شناس شهری در توصیف بررسی شورای شهر پنجم با بیان اینکه بیشتر وقت شورا به بوروکراسی اداری و کاغذبازی گذشت، با بیان اینکه مهم‌ترین کار شورا انتخاب شهردار است گفته است: «شورا بایستی در این زمینه دقت بسیاری داشته و شهرداری را برگزیند که ثبات کابینه داشته باشد، زیرا در تحقیقات مربوط به عملکرد نهادهای دموکراتیک، یکی از شروط موفقیت آنها ثبات کابینه عنوان شده است. به عبارت دیگر پایداری مقامات اجرایی برای عملیاتی کردن سیاست‌ها و برنامه‌های شورا نقش مهمی در بهبود عملکرد این نهاد دموکراتیک دارد.»

مصائب گردشگران
یک گردشگر کانادایی در بازدید از ایران به مشکلاتی برخورد کرد که بیشتر از حجاب اجباری برایش دردسر درست کرده بود، او درباره سفرش به ایران و مشکلاتش گفته است: «پول اصلی ایران ریال است، اما در زندگی روزانه همه تومان را به کار می‌برند. هر 10 ریال معادل یک تومان است. شما در رستوران‌های ایران، حداقل 300 هزار ریال یعنی 30 هزار تومان برای یک وعده غذایی باید بپردازید. آنچه باعث پیچیده‌تر شدن مسأله می‌شود این است که مردم ایران قیمت‌ها را به تومان بیان می‌کنند. از آن بدتر این که گاهی به هر هزار تومان می‌گویند یک تومان. مثلاً اگر جایی غذایی خوردید و طرف گفت 30 تومان باید بدهید، منظورش 30 هزار تومان یا همان 300 هزار ریال است. تلاش کردم این مسأله را به برخی از جهانگردان یاد بدهم، اما نتوانستم.»

این گردشگر کانادایی به کمبود سرویس بهداشتی نیز اشاره کرده و ادامه داده است: «اغلب سرویس‌های بهداشتی در ایران به سبک ایرانی است. توالت فرنگی در این کشور کمتر متداول است. دستمال توالت هم به ندرت در دستشویی‌های عمومی ایران پیدا می‌شود. بنابراین خودتان را آماده هر دوی این وضعیت کنید. خدمات مشتری در ایران پدیده جدیدی است و در بیشتر مکان‌ها وجود ندارد.» 

جای خالی کتاب‌های تبلیغاتی درباره ایران
گردشگران چینی نیز با شرکت در یک نظرسنجی گفته‌اند که اخبار و تبلیغات منفی رسانه‌های غربی، ناراضی بودن دوستان و اقوامی‌که قبلاً به ایران سفر کرده‌اند بیشترین جلوگیری از سفر به ایران را در پی دارد. آنچه از فرهنگ و تاریخ و سفر به ایران تاکنون در تلویزیون چین نشان داده شده یا کتاب‌های تاریخی و توریستی موجود، اکثراً توسط نویسندگان و تهیه‌کنندگان چینی منتشر شده است و جای کتاب‌های توریستی و منابع تبلیغاتی به زبان چینی که توسط متخصصان صنعت توریسم ایرانی تهیه شده باشد بسیار خالی است.

سوزی گریگ گردشگر استرالیایی نیز در سفر خود به ایران به مشکلات، دیگری اشاره کرده است که در این بین لزوم تسهیل هرچه بیشتر روند صدور ویزا و همچنین لزوم اتصال شبکه بانکی ایران به جهان برای استفاده از کارت‌های اعتباری از سوی گردشگران را از جمله دغدغه‌های روزمره توریست‌هایی دانست که به ایران می‌آیند که باید مرتفع شود.

توسعه در همه جای دنیا نیازمند زمینه‌سازی و آماده‌سازی است، یعنی اگر پروژه‌ای مانند شهر آفتاب در کنار فرودگاه امام(ره) احداث می‌شود، زمانی می‌تواند موفق باشد که بتواند اهداف تعیین شده را به خوبی پیش ببرد. یکی از اهدافی که برای شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در نظر گرفته شده ارتقاء وضعیت کیفی ترمینال فعال در فرودگاه امام خمینی(ره) است.

با توجه به اهمیت بسیار زیادی که نحوه فعالیت این ترمینال دارد باید تلاش شود تا در کوتاه‌ترین زمان وضعیت کیفی عملیات پرواز در این ترمینال ارتقاء یابد، اما مشکلات توریست‌هایی که به ایران می‌آیند تنها حجاب اجباری نیست، خیلی از زمینه‌ها برای بروز مشکل برای توریست و صنعت توریسم وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد. حجاب جزو قوانین این کشور است و چه در منطقه آزاد و چه در منطقه فرودگاهی اجرای قانون الزامی است البته در صورتی که بتواند مشکلات پیش روی توریست‌ها را به صورت کامل برطرف کرد مسلماً حجاب دیگر مشکلی برای ممانعت از ورود آ‌نها به کشور ما نخواهد بود.


کد مطلب: 625617

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/625617/دغدغه-حجاب-اجباری-اینبار-گردشگران-خارجی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com