پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ماندگاری انواع گوشت در یخچال چقدر است؟

يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 625604
نگهداری از مواد غذایی سوالات و نگرانی های زیادی را به وجود می آورد، به ویژه هنگامی که محصولاتی که در یخچال نگه می داریم جزو فراورده های گوشتی باشند.
ماندگاری انواع گوشت در یخچال چقدر است؟
به گزارش جهان نيوز، نگهداری از مواد غذایی سوالات و نگرانی های زیادی را به وجود می آورد، به ویژه هنگامی که محصولاتی که در یخچال نگه می داریم جزو فراورده های گوشتی باشند این سوالات و نگرانی ها بیشتر هم خواهد شد. در اینجا دستورالعمل هایی ارائه شده که نشان می دهند چه مدت می توان یک محصول غذایی را در یخچال نگهداری کرد و خوردن کدام غذاهای مانده در یخچال ضرری برای بدن ندارد.

مرغ خام
مرغ خام را تنها می توان یک یا دو روز در یخچال آن هم در دمای ۴۰ درجه فارنهایت (کمتر از ۵ دجه سانتی گراد) یا سردتر نگهداری کرد اما می توان آن را تا یک سال در فریزر  و در دمای ۰ درجه فارنهایت (-۱۶ درجه سانتی گراد) یا سردتر نگهداری نمود. مرغ های پخته شده  را نیز می توان چند روز در یخچال نگهداری کرد و نباید بیش از دو تا شش ماه در فریزر نگهداری شوند. مراقب باشید تا این ماده غذایی را بیش از مدت زمان ذکر شده نگهداری نکنید چون ضررهای بی شماری برای بدن دارد.

گوشت قرمز
گوشت قرمز را می توان تا ۵ روز در یخچال نگهداری کرد و این ماده ی غذایی ۴ تا ۱۲ ماه نیز در فریزر سالم می ماند. گوشت پخته شده نیز، سه تا چهار روز در یخچال قابل نگهداری است و می توان آن را دو تا شش ماه هم در فریزر نگهداری کرد.

گوشت های چرخ کرده
گوشت های چرخ کرده ای مانند گوشت گاو، گوشت گوساله یا مرغ می توانند برای یک تا دو روز در یخچال و برای مدت سه تا چهار ماه در فریزر نگهداری شوند. باید بسیار مراقب باشید چرا که این گونه گوشت ها در یخچال به سرعت فاسد می گردند.

گوشت های مخصوص ناهار و هات داگ
گوشت های مخصوص ناهار و هات داگ به صورت بسته بندی  تا دو هفته در یخچال سالم می مانند و باید در عرض سه تا پنج روز پس از باز نمودن بسته ی آن ها خورده شوند (البته هات داگ می تواند چند روز دیگر نیز سالم بماند). می توان این فراورده های گوشتی را یک تا دو ماه در فریزر سالم نگاه داشت.

بیکن و سوسیس
بیکن تا یک هفته در یخچال سالم می ماند و می توانید آن را میل نمایید اما سوسیس خام باید ظرف دو روز مصرف شود. هر دو را می توان برای یک ماه به صورت یخ زده در فریزر نگه داری نمود، و برخی از سوسیس ها را نیز می توان به مدت دو ماه به صورت منجمد نگهداری کرد. این غذاها معمولا دارای طول عمر طولانی هستند و قبل از این که فاسد شوند مصرف می گردند.

درباره ی تخم مرغ چه می دانید؟
مطمئنا همه شما دوست دارید که پس از سرخ کردن سوسیس هایتان روی آن ها تخم مرغ بریزید زیرا طعم سوسیس بسیار دلپذیرتر می شود. بنابراین در ادامه به شما خواهم گفت که چه مدت می توانید تخم مرغ هایتان را سالم نگاه دارید. تخم مرغ را می توان به صورت خام تا یک ماه در یخچال نگاه داشت، اما اگر آن ها را پخته اید تنها یک هفته می توانید در یخچال نگه دارید. نکته ی مهمی که باید بدان توجه کنید این است که فقط سفیده ی تخم مرغ و یا تخم مرغ های شکسته شده (چه زرده و چه سفیده) را می توان در فریزر نگهداری کرد یعنی نمی توانید یک تخم مرغ را به صورت کامل در فریزر قرار دهید و در این صورت، تخم مرغ ها تا یک سال سالم خواهند ماند. تخم مرغ سرخ شده و سفیده و زرده تخم مرغ جدا شده از هم را باید ظرف دو تا چهار روز پس از نگهداری در یخچال مصرف کرد.

و اما سالادهایی که با وعده های غذایی روزانه تان میل می کنید چطور؟
سالادهای مختلف مخصوص انواع وعده های غذایی مانند مرغ، ماهی تن، تخم مرغ و یا سالاد ماکارونی می توانند ۳ تا ۵ روز در یخچال نگهداری شوند و نباید در فریزر قرار گیرند.

منبع: مجله سلامت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *