سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

۳۳ هزار روستای کشور تخلیه شده است

شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 625508
مدیرکل برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی وزارت کشور با اشاره به مهاجرت روستاییان به شهرها گفت: از سال 1335 تاکنون 33 هزار روستای کشور تخلیه شده است.
۳۳ هزار روستای کشور تخلیه شده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، اسماعیل زیارتی روز شنبه در همایش دهیاران آذربایجان شرقی در تبریز افزود: جمعیت روستایی 20 میلیون و 70 هزار نفر معادل 25 درصد کل جمعیت کشور است.

وی ادامه داد: واقعیت جامعه روستایی گویای آن است که ما با تزریق پول و اعتبار، برق رسانی و جاده سازی صرف نمی توانیم به توسعه دست یابیم، بلکه برای دستیابی به توسعه در روستاها، در وهله اول نیازمند تغییر رویکردها هستیم.

زیارتی افزود: مدیریت کارآمد و کارشناسی شده مسایل روستایی می تواند علاوه بر رفع نیازهای روستاییان و ایجاد اشتغال برای جوانان، کمک بسیار بزرگی به توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور کند.

وی اضافه کرد: دهیاری ها باید ظرفیت ها و امکانات خود را شناسایی و توانایی های خود را برای استفاده از این امکانات نیز برآورد کنند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی کشور گفت: اقدامات موثری از سوی دولت تدبیر و امید برای تامین و توسعه زیرساخت های روستایی انجام شده، اما با این وجود سیل مهاجران روستایی به خصوص جوانان و نوجوانان به شهرها همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: از سال 82 تا پایان سال 96 مجموعه اعتبارات متمرکز به دهیاری ها 15 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است که 12 هزار و 500 میلیارد تومان آن در دولت تدبیر و امید پرداخت شده است.

زیارتی اظهار داشت: دولت با وجود تمام مسائل و محدودیت ها در این 5 سال چهار برابر مجموع 10 سال گذشته به دهیاری ها کمک کرده است که این نشان از توجه دولت به توسعه مناطق روستایی است.

وی گفت: قبل از سال 1392 شمسی 331 پایگاه آتش نشانی روستایی در کشور وجود داشت که اکنون به 900 پایگاه افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی کشور افزود: قبل از سال 1392 شمسی یک هزار و 100 بوستان روستایی در کشور وجود داشت که در پنج سال گذشته این رقم به پنج هزار بوستان رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *