جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ارتش سوریه بر ۷۰ درصد استان درعا مسلط شد

شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 625403
نهاد موسوم به 'دیدبان حقوق بشر' سوریه اعلام کرد که ارتش و نیروهای مسلح این کشور پس از تسلط بر چند منطقه در مرز اردن، حدود 70 درصد استان 'درعا' را به کنترل خود درآوردند.
ارتش سوریه بر ۷۰ درصد استان درعا مسلط شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، این نهاد وابسته به مخالفان سوری روز شنبه در جدیدترین گزارش خود افزود که پیشروی ارتش سوریه با سرعت در دو بخش شرقی و غربی استان درعا ادامه دارد.ارتش و نیروهای مسلح سوریه دیروز بر گذرگاه 'نصیب' در جنوب شرق استان درعا و در مرزهای مشترک با اردن مسلط شده است.

مرز سوریه با اردن میان شهرک نصیب در استان درعا و شهرک 'جابر' در استان 'مفرق' اردن قرار دارد.گذرگاه نصیب به دلیل عبور کالاها و محصولات اردن، لبنان، سوریه و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، از فعال ترین گذرگاه های مرزی سوریه و اردن بود.

پیش از آغاز بحران سوریه روزانه حدود 6 هزار و 300 دستگاه کامیون از هر طرف این گذرگاه عبور می کرد.اردن در ماه های اخیر به خاطر افزایش مشکلات اقتصادی و بسته شدن گذرگاه نصیب در هشت سال گذشته، همواره خواستار بازگشایی این گذرگاه بوده است.ارتش و نیروهای مسلح سوریه همچنین دو روز قبل، چهار نقطه مرزی با کشور اردن را از وجود تروریست ها پاکسازی کردند.

ارتش سوریه 9 نقطه و پاسگاه مرزی از مرزهای اداری استان درعا با اردن را پاکسازی کرد.پیشروی های ارتش سوریه در استان درعا در جنوب این کشور همچنان با سرعت و برخلاف پیش بینی های اولیه ادامه دارد.

ارتش سوریه عملیاتی را از دو هفته قبل از سه محور 'البستان'، 'پدافند هوایی' (حران) و 'صما الهنیدات' علیه تروریست ها در شرق استان درعا آغاز کرد.پس از آزاد سازی مناطق اشغالی غوطه شرقی و غوطه غربی در استان 'دمشق'، اکنون همه نگاه ها متوجه استان درعا شده که در جنوب سوریه در مجاورت مرز اردن و بلندی های اشغالی جولان سوریه قرار دارد.

بر اساس برخی آمارها بیش از 360 هزار تروریست از 101 کشور جهان در قالب بیش از 100 گروه تروریستی در بحران
سازی در سوریه حضور داشته اند، ولی برای دستیابی در اهداف خود شکست خوردند و جز ویرانی و کشتار بی ترحم مردم بی دفاع، دستاوردی نداشتند.

این گروه های تروریستی از کشورهای مختلفی از جمله عربستان، امارات و آمریکا تامین مالی و نظامی می شوند. در عین حال به دلیل اختلافات اهداف این کشورها در سوریه، گروه های تروریستی در اکثر مواقع با یکدیگر درگیر می شوند و غیرنظامیان را هدف قرار می دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *