پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

فهرست انتظارات آمریکا از روسیه چیست؟

شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 625343
سفیر آمریکا در روسیه گفت، واشنگتن انتظار دارد مسکو مسئولیت اقدامات خویش، از جمله دخالت در انتخابات آمریکا را بپذیرد و علل ریشه‌ای بحران در روابط دوجانبه، اوکراین، سوریه، ثبات راهبردی و کنترل تسلیحات بررسی شود.​
فهرست انتظارات آمریکا از روسیه چیست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، "جان هانتسمن" سفیر آمریکا در فدراسیون روسیه در گفت‌وگو با روزنامه «وزگلیاد»، آن دسته از اقدامات طرف روسی که به عقیده مقامات واشنگتن، مسکو باید به آنها پاسخ بدهد، را برشمرد.

وی تاکید کرد دو کشور باید ضرورت ارزیابی دقیق علل ریشه‌ای مشکلات موجود در روابط و جانبه را درک کرده و باید بتوانند «علت بحران» راه شناخته و بهترین راه برای حل و فصل آنها را پیدا کنند.

سفیر آمریکا یادآور شد: «باید گفت‌وگوهایی درباره وضعیت واقعی روابط دو جانبه صورت بگیرد و دو کشور ضروری است انتظارات یکدیگر را درک کنند. طیف وسیعی از مسائل، از جمله اوضاع اوکراین و سوریه، ثبات راهبردی و کنترل تسلیحات، از مسائل مورد قابل بحث هستند.»

هانتسمن افزود: «آمریکا انتظار دارد که روسیه مسئولیت بسیاری از اقدامات خود، از جمله دخالت در انتخابات آمریکا، فعالیت‌های مخرب در سراسر اروپا و به طور کلی راه اندازی جنگ سایبری را بپذیرد.»

به گفته وی، مقامات واشنگتن و مسکو هنوز نتوانسته‌اند گفت‌وگوی مستقیمی بر سر میز مذاکره درباره «دخالت روسیه» در امور داخلی آمریکا داشته باشند و چنین مذاکره مستقیمی ضروری است.

سفیر آمریکا در روسیه اعلام کرد که روسای جمهوری دو کشور در دیدار 16جولای (25تیر) خود در هلسینکی، ابتدا گفت‌وگویی رودررو خواهند داشت و سپس به مذاکرات خود در شکل گسترده تر(با حضور دیگر مقامات دو کشور) ادامه خواهند داد. به گفته هانتسمن، دولت آمریکا قبول دارد که برگزاری نشست کامل رهبران دو کشور، پاسخگوی منافع واشنگتن خواهد بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *