پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

پیتزاهایی که میتوانید با خیال راحت بخورید

شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 625308
متخصص تغذیه با اشاره به اینکه استفاده از سوسیس و کالباس و گوشت‌های چرب در پیتزا عوارض زیادی را برای فرد مصرف کننده به همراه دارد، گفت: برای تهیه پیتزا به هیچ عنوان از قارچ‌های فله‌ای استفاده نکنید.
پیتزاهایی که میتوانید با خیال راحت بخورید
به گزارش جهان نيوز، مرتضی صفوی، متخصص تغذیه در مورد اینکه مردم مصرف چه پیتزایی را باید مدنظر قرار دهند که ارزش غذایی مناسبی به همراه داشته و فرد را دچار عارضه نکنند، گفت:‌از بین پیتزاهای مختلف موجود در کشور،‌پیتزای سبزیجات برای مصرف مناسب بوده چرا که سبزیجات حاوی آب و املاح فراوان بوده و مواد مغذی زیادی دارد.

وی افزود: مصرف سبزیجات از بروز دیابت و پرفشاری خون، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان پیشگیری کرده و بنابراین در صورتی که فرد پیتزا مصرف می‌کند باید نوع سبزیجات را در نظر بگیرد و به طور کلی در یک وعده غذایی تنها به سه برش از پیتزا اکتفا کند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه استفاده از سوسیس، کالباس و گوشت‌های پرچرب در پیتزا توصیه نمی‌شود، گفت: پنیر پیتزا بهتر است تنها یک لایه نازک باشد چرا که به دلیل چربی فراوان مصرف بیش از حد آن عوارض قلبی و عروقی به همراه دارد.

صفوی عنوان کرد: همچنین توصیه می‌شود خانواده‌ها بیشتر پیتزاهای خانگی استفاده کنند چرا که سالم‌تر بوده و در تهیه مواد اولیه آن دقت بیشتری می‌شود و در صورت استفاده از سایر پیتزاها باید از برندهای مطمئن و معتبر استفاده کرد.

وی گفت: قارچ یک ماده پروتئینی مفید در پیتزا بوده ولی خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که در تهیه پیتزا و سایر مواد غذایی به هیچ عنوان از قارچ‌های فله‌ای استفاه نکند چرا که مصرف قارچ‌های فله‌ای بدون بسته‌بندی بهداشتی می‌تواند مسمومیت و مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *