شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
فولادگر:

پارچه چادری مشمول ارز رسمی می‌شود

شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب: 625222
نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت چادر مشکی، پیشنهاد شد که پارچه چادری وارداتی از گروه سوم به گروه دوم کالایی منتقل شود.
به گزارش جهان نيوز، فولادگر در گفتگو با فارس در اصفهان با اشاره به دسته‌بندی اقلام وارداتی به 4 دسته و تخصیص ارز بر اساس اولویت به آن اظهار کرد: دسته اول کالاها، کالاهای حیاتی هستند، دسته دوم کالاهای مصرفی مواد اولیه و تجهیزات تولیدی، دسته سوم کالاهای مصرفی گیرنده ارز نرخ آزاد و دسته چهارم نیز کالاهای ممنوعه نام گرفته‌اند که ارزی به آن تخصیص پیدا نمی‌کند.

وی در ادامه افزود: پارچه‌های مشکی مورد مصرف در دوخت چادر، در گروه سوم کالاهای وارداتی قرار گرفته‌اند و همین امر باعث شده که قیمت این پارچه‌ها افزایش یابد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این امر باعث می‌شود تا به دلیل گران شدن چادر، برخی نتوانند که آن را تهیه کنند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با نظر به این‌که نباید شرایطی ایجاد شود که خواهران محجبه، به دلیل گرانی چادر مجبور به نخریدن آن نشوند؛ استثنا قائل شده و پیشنهاد شد که این کالا از گروه سوم به گروه دوم کالایی منتقل شود تا قیمت آن کاهش یابد.

فولادگر سهم پارچه‌های وارداتی در بازار چادر مشکی را بیش از 90 درصد عنوان کرد و گفت: تنها دو کارخانه تولید پارچه چادری در کشور وجود دارند که در نظر داریم موانع و مشکلات آن‌ها نیز حل شود و طرح‌های توسعه جدیدی به اجرا برسانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *