شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱۷

روحانی خطاب به مرکل: بسته اروپا مایوس کننده بود

جمعه ۱۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۷
کد مطلب: 625158
رئیس جمهور بسته پیشنهادی سه کشور اروپایی در مورد ادامه روند همکاری ها در برجام را مایوس کننده دانست و گفت: انتظار ارائه یک بسته روشن و صریح از سوی سه کشور اروپایی درباره برجام داشتیم.
روحانی خطاب به مرکل: بسته اروپا مایوس کننده بود
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر پنجشنبه در تماس تلفنی با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و فرصت محدودی که در اختیار اروپا قرار گرفت تا مواضع خود را به طور روشن و صریح درباره چگونگی ادامه برجام اعلام کنند، گفت: پس از خروج آمریکا از برجام مشکلاتی در زمینه اقتصادی، روابط بانکی و نفتی ایجاد شده و شرکت های سرمایه گذار در ایران برای ادامه فعالیتشان دچار تردید شدند.

رئیس جمهور با اشاره به ارائه بسته پیشنهادی سه کشور اروپایی در ارتباط با چگونگی عمل به تعهدات و همکاری هایشان در برجام، آن را مایوس کننده عنوان کرد و گفت: متاسفانه در بسته پیشنهادی ارائه شده راهکار عملیاتی و شیوه مشخصی برای ادامه همکاری‌ها وجود نداشت و یک سری تعهدات کلی در حد بیانیه‌های سابق اتحادیه اروپا عنوان شده بود.

دکتر روحانی با بیان اینکه برجام یک تعهد متقابل و دوطرفه بوده و بعد از حدود دو ماه انتظار ارائه یک برنامه روشن از سوی سه کشور اروپایی داشتیم، اظهار امیدواری کرد اجلاس فردای وزرای 5 کشور اروپایی در وین، پیام صریح، روشن و امیدوار کننده ای برای ادامه برجام به همراه داشته باشد.
 وی تاکید کرد: اگر روند کار اجلاس وزرای کشورهای اروپایی در وین، برای ترغیب ایران به همکاری و فعالیت مشترک امیدوارکننده باشد، مسیر همکاری را با اروپا ادامه خواهیم داد.

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان نیز در این گفتگوی تلفنی، با اشاره به اینکه در بسته پیشنهادی به ایران موضوعات کلی و اصولی مورد اشاره قرار گرفته و در زمینه جزئیات باید گفتگوها ادامه پیدا کند، گفت: آنچه اهمیت دارد این‌است که می دانیم و یقین داریم میخواهیم در برجام بمانیم و معتقدیم باید با آرامش ادامه روند گفتگوها به انجام برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


!
Iran, Islamic Republic of
«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان نیز در این گفتگوی تلفنی، با اشاره به اینکه در بسته پیشنهادی به ایران موضوعات کلی و اصولی مورد اشاره قرار گرفته و در زمینه جزئیات باید گفتگوها ادامه! پیدا کند، گفت: آنچه اهمیت دارد این‌است که می دانیم و یقین داریم میخواهیم در برجام بمانیم و معتقدیم باید با آرامش! ادامه روند گفتگوها به انجام برسد.
United Arab Emirates
آرامش یعنی وقت گل نی
Iran, Islamic Republic of
توافقی که مو لای درز آن نمی رفت؛
توافقی که در آن برد برد است
توافقی که مشکل آب خوردن مردم را حل می کند
توافقی که باغ هلو وگلابی در آن است
.........
...
علی
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا با این اوضاع داخلی موریتانی هم به شما امتیاز و تضمین نمیدهد برگردید و معطلی 6ساله را تمام کنید که اقتصاد وضعش بدتر از برجامتان شد
Iran, Islamic Republic of
یک ماه روی اون ۴ سال الان دنبال برجام بدون آمریکا و اروپا باشید . تیتر فردا برجام را با چین و روسیه ادامه می دهیم . ...
Iran, Islamic Republic of
شاهد ادامه برجام با روسیه و چین خواهیم بود! خخخخخ
Iran, Islamic Republic of
رو اب بخندی اینقدر که شماها خوشحالین از این موضوع اسرائیل خوشحال نیست اما خوشحالیتون زیاد پا بر جا نیست انشالله ۱۴۰۰ دوباره ناز شصت ما رو تو انتخابات میبینین
چیطوری متحجرین ؟ خخخخ
United Arab Emirates
حرف حق تلخه شما چی از برجام دیدین که ناراحتین ما که هیچی ندیدیم قبل از برجام لااقل چیزی نبود که غربیا مارو باهاش سرکار بذارن الان شدیم مسخره عالم
Iran, Islamic Republic of
شما فعلا اینی که زايدين بزرگ کنید ،دلار 8 تومنی سکه ۳ میلیونی ،اعتبار امضای کری و .... بعد به فکر 1400 باشين
Iran, Islamic Republic of
دیگه تو جمهوری اسلامی به اصلاحچی های فتنه گر اجازه حضور تو قدرت نخواهند داد....
هنوز دلواپس
Iran, Islamic Republic of
آخه مسئله ی به این واضحی... آنها با این برجام به هرچه می خواستند رسیدند...معطل کردند ...سرکار گذاشتند ...هسته ای را گرفتند تحریم ها را گذاشتند ...خوب هنوز منتظرید آنها بسته پیشنهاد بدهند ؟یعنی درکشور توانایی کم داریم؟یعنی نخبه و جوانان مسئوول نداریم ؟یعنی دست روی دست گذاشتن تدبیره؟
اردیبهشت 92 یادتونه
Iran, Islamic Republic of
ما باید با کدخدای اروپا ببندیم. یادتونه یا نه.
United States
... ۵ سال مملکت را صحنه آزمون و خطای باطل کردی و آخرش این...
عمار
Iran, Islamic Republic of
ماکه ازابتدا میدانستیم سگ زرد برادر شغال است.
شما بزکشان میکردید .دل بستن به دشمن وخوش بین بود نتیجه ای بهتر ازاین ندارد.
Iran, Islamic Republic of
برجام پر
Iran, Islamic Republic of
...
حمزه
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم این سخن روحانی که که از اروپا مایوس شده، از عمق جانش باشد...البته این تحول بزرک و بسیار مبارکی خواهد بود