جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهوری فرانسه:

بسته اروپا دربرگیرنده همه خواسته های ما نیست

پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۴
کد مطلب: 625154
رئیس جمهور با بیان اینکه بسته پیشنهادی 3 کشور اروپایی به ایران درباره برجام دربرگیرنده همه خواسته‌های ما نیست بر ضرورت توجه جدی به تأمین خواسته‌های کشورمان برای ادامه روند همکاری‌ها در اجلاس فردای وزرای خارجه 5 کشور در وین تأکید کرد.
بسته اروپا دربرگیرنده همه خواسته های ما نیست
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی شامگاه پنجشنبه در تماس تلفنی «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با وی، تلاش فرانسه در روند حفظ برجام در ماه‌های گذشته را مثبت دانست و اظهار داشت: بسته پیشنهادی اروپا درباره ادامه روند همکاری ها در برجام دربرگیرنده همه خواسته های ما نیست و امیدواریم روند مذاکرات وزرای 5 کشور فردا در وین، بتواند خواسته های ایران را برای ادامه همکاری در برجام تامین کند.

رئیس جمهور با اشاره به فعالیت های اقتصادی و روابط بانکی و مشکلات به وجود آمده برای برخی شرکت های اروپایی در پروژه های ایران، بواسطه خروج یکجانبه آمریکا از برجام، گفت: انتظار ما از اروپا ارائه یک برنامه عملیاتی روشن و دارای زمان بندی تا بتواند نقشی جبران کننده در قبال خروج آمریکا داشته باشد.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز در این مکالمه تلفنی با اشاره به اراده فرانسه برای پایبندی به تعهدات خود در برجام، بر ضرورت تلاش برای ادامه همکاری ها و گفتگو های فی مابین برای تداوم این توافق مهم تاکید کرد.

رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه اروپا برای حفظ برجام به تلاش های خود ادامه می دهد، افزود: نشست وزرای 5 کشور در وین می تواند توازن خوبی میان موضوعات سیاسی و اقتصادی برای ادامه روند همکاری ایجاد کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *