پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۸

دفاع بی‌سابقه احمدشیرزاد از حضور ایران در سوریه

پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۸
کد مطلب: 625151
احمد شیرزاد اذعان کرد در موضوع سوریه یا مسائل منطقه هزینه‌هایی شده است که اولاً اندازه آن نمی‌تواند مشکلاتی که برخی مدعی هستند را حل کند و در عین حال، در بین همه کالاهای مطلوب هیچ کالایی باارزش‌تر از امنیت یک کشور نیست.
دفاع بی‌سابقه احمدشیرزاد از حضور ایران در سوریه
به گزارش جهان نيوز، احمد شیرزاد از فعالان تندرو اصلاحات در بخشی از مطلب اخیر خود در روزنامه شرق با اشاره به تحرکات افراطی و خشونت طلبانه در اعتراضات کشور که گاه منجر به تخریب اموال می شود، گفت: نه طبقه روشنفکر، نه هیچ حزب سیاسی و نه حتی صنوف قانونی نمی‌توانند برخی از این رفتارها را تأیید کنند.

* فقط سلطنت‌طلبان و منافقین علاقمند به سوار شدن بر اعتراضات هستند
وی ادامه داد: تنها جریانات سلطنت‌طلب و منافقین که رابطه براندازانه‌ای با جمهوری اسلامی دارند و رسانه‌هایی که به‌شدت علیه ایران فعال شده‌‌اند، علاقه وافری به سوارشدن، هدایت‌کردن و تصاحب این موج اعتراضی دارند.

* هیچ کالایی باارزش‌تر از امنیت یک کشور نیست/ باید برای امنیت ایران در خاورمیانه هزینه کنیم
شیرزاد تصریح کرد: ممکن است متلک‌هایی درباره هزینه‌نکردن در فلان کشور منطقه یا میزان اختلاس در فلان پرونده از سوی بخش‌هایی از جامعه گفته شود که پول ازبین‌رفته در آن، می‌توانست مسائل ایران را حل کند. اینجا حتما باید با شفافیت هرچه تمام‌تر، به مردم توضیح داده شود که در بحث سوریه یا مسائل منطقه هزینه‌هایی صورت گرفته که اولا اندازه آن نمی‌تواند مشکلاتی که افرادی مدعی آن هستند را حل کند و در عین حال، در بین همه کالاهای مطلوب هیچ کالایی باارزش‌تر از امنیت یک کشور نیست.

این فعال اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه مجموع این سرمایه‌گذاری‌ها قابل قیاس با پول‌هایی نیست که تبدیل به دلار و در خانه‌ها انبار شد، خاطرنشان کرد: برادران افغانستانی ما حاضرند بخش زیادی از رفاه خود را بدهند و امنیت دریافت کنند. مسلم است باید برای امنیت هزینه‌کرد و بخشی از آن هم توسط ایران در منطقه خاورمیانه صورت گرفته که البته ممکن است نیازمند اصلاح و شفافیت باشد.

* نباید از درازشدن زبان مخالفان وجود یک ایران مستقل در منطقه وحشت کرد/ موضع ما تغییر رفتار ایران در منطقه نیست
وی خواستار مرزبندی اصلاح‌طلبان با رسانه های فارسی زبان خارجی شد و تاکید کرد: نباید از برخی موج‌های اجتماعی ترسید و از درازشدن زبان مخالفان وجود یک ایران مستقل در منطقه وحشت کرد. سخن میهمانان رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی، امروز دیگر مسئله آزادی‌های قانونی سیاسی، نظارت استصوابی، رفع حصر و.. نیست بلکه همه آن در تغییر رفتار سیاسی ایران در منطقه خلاصه شده است. اما از دید اصلاح‌طلبان اصلی‌ترین مسئله کشور این موضوع نیست. 

گفتنی است احمد شیرزاد از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس ششم و از اعضای شورای مرکزی حزب منحله مشارکت بود که صلاحیتش برای ورود به مجلس هفتم رد شد و اقدام به تحصن کرد؛ او بعدها چندین بار نیز به زندان محکوم شد.

شیرزاد یکی از امضا کنندگان نامه موسوم به جام زهر بود که از منتقدین تندرو فناوری هسته‌ای ایران به شمار می رود؛ از این جهت، رسیدن او به حقانیت حضور و هزینه ایران در منطقه جالب توجه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با گل به خودی همین آقا تو مجلس ششم بود که برنامه هسته ای ایران دچار بحرانی شد و بهانه تحریمها افتاد دست آمریکا

و نکبتی که سالها سرمون اومد و تهش به برجام ختم شد
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
بهمین خاطر باید به این تغییر موضع و صداقت گفتار اخیر ایشون شک کرد. لیبرالیستها دیگر چه فتنه ای درسر دارند؟ خدا میداند!
بله . چندتا دیگه از هم طیفی هاشونم بودن
نیما راسخ
Iran, Islamic Republic of
از میان پیمبران حضرت جرجیس را یافته اید؟
قابل توجه جناب شیرزاد و همفکرانشان
Iran, Islamic Republic of
مشکل این است که جنابتان و هفکرانتان اسال 76 تا کنون همیشه سعی در غبارآلود کردن فضای سیاسی و اجتماعی کشور داشتید که آب و نانتان در هین شیوه بود، حال پس از بیست و چند سال تازه به ادعای خودتان برگشتید سر نقطه اول. بنده به عنوان یک شهروند معمولی جمهوری اسلامی ایران تماماً به اظهاراتتان مشکوکم. منتسب است به اشو زرتشت پیامبر و پیام آور راستی و خرد: آدمیان در گفتار آراسته اند، آنها را باید در رفتار و کردارشان سنجید و آزمود.
کلک
Iran, Islamic Republic of
باز چه کلکی سر هم کرده اند این به اصطلاح اصلاح طلبان؟
Iran, Islamic Republic of
حتما قراره بهش پست بدن!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خدا شر امثال تو رو از سر ایران کم کنه که وضعیت کنونی حاصل عملکرد امثال تو در مجلس ششمه.