جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

خط و نشان «تل‌آویو» برای «دمشق»

پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب: 625150
وزیر امنیت رژیم صهیونیستی تهدید کرد در صورت استقرار ارتش سوریه در منطقه مرزی «عاری از سلاح»، این رژیم پاسخ خواهد داد.
خط و نشان «تل‌آویو» برای «دمشق»
به گزارش جهان نيوز، «گلعاد اردان» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به دولت سوریه درباره نزدیک شدن به «جولان اشغالی» سوریه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، اردان گفت: «اگر نیروهای سوریه در منطقه مرزی [بین سوریه و جولان اشغالی] که توافق منطقه عاری از سلاح با نظارت سازمان ملل از ۴۴ سال پیش جاری است، مستقر شوند، اسرائیل حمله خواهد کرد».

این وزیر صهیونیست پنجشنبه در گفت‌وگو با روزنامه عبری «یدیهوت آحارنوت» گفته است: «باید تأکید کنیم و همه توان خود را به کار بگیریم و به روس‌ها و دولت [بشار] الأسد توضیح دهیم که ما هرگز وجود نیروهای مسلح سوری در مناطقی را که باید عاری از سلاح باشد، نخواهیم پذیرفت».
اردان دولت سوریه را تهدید کرد که اگر توافق منطقه عاری از سلاح را نقض و تسلیحاتی به این منطقه وارد کند، رژیم صهیونیستی به آن پاسخ خواهد داد.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پیشتر به دنبال شناسایی شهر قدس به عنوان پایتخت این رژیم  به مقامات صهیونیست توصیه کرده بود تا «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا سرکار است، از این فرصت برای به رسمیت شناختن حاکمیت این رژیم بر جولان اشغالی سوریه استفاده کنند.

ارتش سوریه از ابتدای تیرماه برای آزادسازی مناطق استان‌های درعا، قنیطره و سویداء از اشغال گروه‌های تروریستی، عملیاتی را در این منطقه آغاز کرده است.

بنا به اذعان مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» (وابسته به مخالفان)، ارتش سوریه ۶۰ درصد استان درعا را آزاد کرده و خود را به شش کیلومتری گذرگاه مرزی «نصیب» در مرز اردن رسانیده است.
نیروهای ارتش سوریه بعد از شکست دومین دور مذاکرات با گروه‌های مسلح، به عملیات خود ادامه دادند و موفق شدند طی ۲۴ ساعت گذشته، شهرک «صیدا» را به همراه ۱۱ روستا و نُه پاسگاه مرزی در نزدیکی اردن به کنترل خود درآوردند.

رژیم صهیونیستی همزمان با پیشروی ارتش سوریه در جنوب این کشور، ضمن استقرار یگان‌های زرهی خود در بلندی‌های اشغالی سوریه، نیروهای خود را به حالت آماده باش درآورده است. (جزئیات بیشتر)
رژیم صهیونیستی در جنگ ۶ روزه سال ۱۹۶۷ با کشورهای عرب منطقه، بخش اعظم بلندی‌های جولان سوریه را به تصرف خود درآورد و در سال ۱۹۸۱ گفت که این بلندی‌ها را به فلسطین اشغالی ضمیمه کرده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
Down with Israel