سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
حکیمی‌پور :

معرفی قضات متخلف، تأثیر مثبتی بر امنیت دارد

پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب: 625105
دبیرکل حزب اراده ملّت گفت: اگر مردم در جریان قرار بگیرند که در دستگاهی مثل دستگاه قضایی، با افرادی که دچار تخلف می‌شوند، بدون ملاحظه برخورد می‌شود، قطعاً در بازگشت اطمینان و ایجاد اعتماد عمومی و امنیت افکار عمومی مؤثر است.
معرفی قضات متخلف، تأثیر مثبتی بر امنیت دارد
به گزارش جهان نيوز، احمد حکیمی‌‌پور دبیرکل حزب اراده ملّت با اشاره به اظهارات رهبر انقلاب در جمع مسئولان قضایی، مبنی بر لزوم معرفی قضات درستکار و متخلف به مردم، اظهار داشت: درست است که قوه قضاییه در سیستم خودش، سازوکار برخورد با قضات متخلف را دارد و دادسرای انتظامی قضات به همین منظور ایجاد شده است، منتها با توجه به شرایط جامعه ما و حساسیتی که نسبت به سوءاستفاده از امکانات و جایگاه‌های مختلف وجود دارد، اطّلاع مردم از برخورد با متخلفان، اثرات مثبت بر افکار عمومی می‌گذارد.

وی ادامه داد: اگر مردم در جریان قرار بگیرند که در دستگاهی مثل دستگاه قضایی، با افرادی که دچار تخلف می‌شوند، بدون ملاحظه برخورد می‌شود، قطعاً در بازگشت اطمینان و ایجاد اعتماد عمومی و امنیت افکار عمومی مؤثر است.

فعّال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: اگر چنین برخوردهایی در دستگاه قضایی با متخلفان انجام می‌شود، که حتماً انجام می‌شود، خوب است که گاهی، گزارش آن به افکار عمومی داده شود تا مردم بدانند که دستگاه قضایی که مسئول برخورد تخلفات و اجرای عدالت در کل جامعه است، در داخل مجموعه خود نیز اگر تخلفی رخ دهد، با آن برخورد می‌کند. این اقدام، به بازگشت اعتماد کمک می‌کند.

حکیمی‌پور با بیان اینکه در هر دستگاهی اعم از اجرایی، تقنینی و قضایی، افرادی که سوءاستفاده کنند، وجود دارد، تصریح کرد: مسلماً سیاست تشویق و تنبیه باید اعمال شود. کسانی که صادقانه کار می‌کنند و به وظیفه خودشان به خوبی عمل می‌کنند و وجدان کاری دارند نیز باید تشویق شوند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *