جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دستگیری‌ ۱۲ لیدر یک شرکت هرمی

پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 625001
یکی از این شرکت‌ها که اخیرا با فعالیت گسترده در مراکز شهری در حال نفوذ بین افراد و شبکه‌سازی بوده است «ودا» نام دارد که به بهانه کاریابی و معرفی و ایجاد شغل برای جوانان آنها را فریب داده و جذب شبکه خود می‌کرد که بعد از یک عملیات، تعدادی از سرتیم‌های اصلی آن دستگیر شدند.
دستگیری‌ ۱۲ لیدر یک شرکت هرمی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فرهیختگان، یکی درمیان آگهی‌های نسبتا جذاب‌شان را در سایت‌های مختلف قانونی و غیرقانونی مشاهده می‌کنیم. حتی تراکت‌ها و پوسترهایی روی تیربرق و دیوار و نرده‌های دانشگاه و ادارات و... محتوای همه‌شان هم یک جمله‌ سلبی و یک جمله ‌انگیزشی است. از کارتان خسته شده‌اید؟ درآمدتان کم است؟ بیکارید؟ در یک‌مدت کوتاه میلیونر و حتی میلیاردر شوید. به قول معروف پیمایش ره صدساله در یک شب را تبلیغ می‌کنند و در فضایی که خیلی‌ها ناراضی از وضع درآمدی فعلی‌شان هستند و حداقل حقوق را دارند و مدرک بالایی دارند و بیکارند اینکه عده‌ای گرایش به پذیرش این تبلیغات داشته باشند، عجیب نیست.

پیگیری می‌کنند و با شماره‌های درج شده تماس می‌گیرند، آدرس را دریافت می‌کنند و در زمان و مکان مقرر و وعده شده حاضر می‌شوند. جلوی در چند ماشین لوکس پارک شده است، یا اگر نه، تصاویرش داخل کلاس‌ها و گعده‌ها به نمایش در می‌آید با این توضیح که اگر هرآنچه به شما گفته می‌شود را بپذیرید و انجام دهید وضعیت شما به‌زودی همین خواهد بود. وسوسه خانه و خودروی لوکس بعد از حرافی‌های جذاب و فریبنده لیدرها آرزویی در دسترس می‌نماید و حالا این آغاز ماجرای سوءاستفاده‌های این شرکت‌های موسوم به شرکت‌های هرمی است.

یکی از این شرکت‌ها که اخیرا با فعالیت گسترده در مراکز شهری در حال نفوذ بین افراد و شبکه‌سازی بوده است «ودا» نام دارد که به بهانه کاریابی و معرفی و ایجاد شغل برای جوانان آنها را فریب داده و جذب شبکه خود می‌کرد که بعد از یک عملیات، تعدادی از سرتیم‌های اصلی آن دستگیر شدند.  بازماندگان شرکت هرمی کوئست که با نقشه و طرح‌ریزی جدیدی با عنوان شرکت بازاریابی شبکه‌ای voda فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، طی عملیاتی در «سرای محله طرشت» دستگیر شدند.  شرکت هرمی voda یک دسیسه هرمی سرپوش محصولی است که با عنوان شرکت بازاریابی شبکه‌ای قانونی و ارائه محصول غیرمصرفی همانند تورهای مسافرتی به جذب توزیع‌کننده در کشورهای مختلف از جمله ارمنستان، گرجستان و افغانستان اقدام کرده است.

این شرکت، مدعی اعتبارسنجی توسط برخی از موسسات مطرح بین‌المللی است که با تحقیقات صورت گرفته کذب بودن آن مورد اثبات قرار گرفته است.فعالان این شرکت در داخل کشور با انجام تبلیغات گسترده در برخی سایت‌های تبلیغاتی به تطمیع و فریب جوانان جویای کار تحت عنوان رزواسیون هتل اقدام کرده‌اند.

در دوره‌های آموزشی برگزار شده توسط شرکت با بهره‌گیری از تکنیک‌های ‌انگیزشی، کمبودهای مالی و عاطفی افراد، پررنگ‌تر شده و با مطرح کردن وعده درآمدهای میلیونی و رسیدن به زندگی لاکچری اقدام به فریب و سوءاستفاده از آنها شده است.

مکان اصلی برگزاری این کلاس‌ها پارک‌ها، سرای محله‌ها و اماکن فرهنگی بوده و قشر اصلی هدف‌گذاری شده نیروهای جوان بوده است.  در روز دوشنبه مورخ 11/04/1397 در سرای محله طرشت حدود 120 نفر از اعضای این شرکت حضور داشتند؛ از این تعداد 12 نفر از لیدرهای اصلی که حضور داشتند همگی دستگیر شدند.

هموطنانی که خواهان طرح شکایت از این شرکت هستند، می‌توانند به «دادسرای جرائم رایانه‌ای» واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به کوچه فرهاد مراجعه کنند.
   
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *