کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیمت نفت به بالای ۷۸ دلار رسید

13 تير 1397 ساعت 23:18

با تهدید از سوی یک فرمانده ارشد ایران و افت ذخایر انبارهای نفت آمریکا برای دومین هفته متوالی، قیمت نفت برنت بالا رفت.


به گزارش جهان نیوز به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، قیمت نفت برنت با تهدید از سوی یک فرمانده ارشد ایران و افت ذخایر انبارهای نفت آمریکا برای دومین هفته متوالی بالا رفت.

پس از این که یک فرمانده سپاه پاسداران ایران اعلام کرد درصورتی‌که ایالات‌متحده مانع صادرات نفت خام ایران شود، آماده است تا جلوی صادرات نفت منطقه را بگیرد، قیمت نفت به بالای ۷۸ لار جهش کرد.
قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه سپتامبر ۴۸ سنت بالا رفت و به ۷۸.۲۴ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام آمریکا، دابلیوتی‌آی با ۱۹ دلار افزایش به قیمت ۷۴.۳۳ دلار در هر بشکه رسید و به رکورد میان‌روزی روز سه‌شنبه خود که بالای ۷۵ دلار بود و بالاترین نرخ ۳.۵ ساله این شاخص نفتی بود، نزدیک شد.

قیمت نفت آمریکا در معاملات امروز بسته نخواهد شد چراکه بازارهای آمریکا به علت روز استقلال تعطیل هستند. (تغییر قیمت‌های این شاخص به معاملات بازارهای دیگر جهان وابسته است)
رییس‌جمهور ایران، حسن روحانی، در روز سه‌شنبه تهدید کرد درصورتی‌که واشنگتن به روند خود برای فشار آوردن به کشورها برای توقف خرید نفت از ایران ادامه دهد، صادرات نفت منطقه را مختل خواهد کرد.

موسسه سوخت آمریکا اعلام کرد در هفته منتهی به ۲۹ ژوئن ذخایر انبارهای نفت آمریکا، ۴.۵ میلیون بشکه افت کرد و به ۴۱۶.۹ میلیون بشکه رسید. این درحالیست که تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند از میزان ذخایر ۳.۵ میلیون بشکه کاسته شود.

میزان ذخایر در مرکز واردات کوشینگ اوکلاهاما، ۲.۶ میلیون بشکه کاهش یافت. میزان ذخایر کوشینگ پس از این‌که تشکیلات صادرات نفت سین‌کرود کانادا که روزانه ۳۶۰ هزار بشکه نفت را به آمریکا منتقل می‌کرد دچار مشکل شد، در حال افت می‌باشد.

منبع: مهر


کد مطلب: 624916

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/624916/قیمت-نفت-بالای-۷۸-دلار-رسید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com