جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آخرین وضعیت آب و هوای کشور

چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 624901
وزش باد شدید در دو روز آینده در برخی مناطق شمال‌شرق، شرق و جنوب‌شرق کشور و شرق اصفهان پیش‌بینی می‌شود که در برخی ساعات با گردوخاک همراه است و سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.
آخرین وضعیت آب و هوای کشور
به گزارش جهان نيوز، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی در سه روز آینده در اغلب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود. 

اواخر روز جمعه و روزهای شنبه و یکشنبه رگبار پراکنده باران و کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر همچنین افزایش ابر در برخی نقاط شمال‌غرب پیش‌بینی می‌شود. 

روزهای شنبه و یکشنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود، همچنین روزهای پنج‌شنبه و جمعه پیش‌رو سواحل شرقی عمان مواج است. 

در دو روز آینده در برخی مناطق شمال‌شرق، شرق و جنوب‌شرق کشور و همچنین شرق اصفهان و برخی نقاط آذربایجان شرقی و غربی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی ساعات در شرق و جنوب‌شرق کشور با گردوخاک همراه است و سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

در این مدت در منطقه زابل در برخی ساعات طوفان شن و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

امروز و فردا در برخی ساعات وزش باد نسبتاً شدید با احتمال گردوخاک در جنوب سمنان، برخی نقاط استان‌های قم و مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران دو روز آینده صاف، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دمای تهران به 40 درجه خواهد رسید.

فردا اهواز با بیشینه دمای 50 درجه بالای صفر و آسمانی صاف گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 12 درجه بالای صفر و پس از آن اردبیل با کمینه دمای 10 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود. 

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 8 تیرماه سال جاری 163.9 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی 208.1 میلی‌متر بود، بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری 21.2 کمتر از سال گذشته است. 

همچنین میانگین بلندمدت کشور در بازه زمانی مذکور 222.1 میلی‌متر بود که بارش سال جاری 26.2 درصد کمتر از سال بلندمدت است. 

بیشترین میزان بارش در هفته چهلم سال زراعی متعلق دیوان‌دره در استان کردستان به میزان 17.4 میلی‌متر ثبت شد؛ همچنین گرمترین منطقه کشور شوش در استان خوزستان بود. 

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *