کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شدت گرد و غبار در فهرج 40 برابر حد مجاز

13 تير 1397 ساعت 15:15

سرپرست فرمانداری فهرج گفت: دستگاه پایش آلودگی هوا ذرات معلق در هوای فهرج را 40 برابر حد مجاز اعلام کرده است.


به گزارش جهان نیوز، امیر باقری امروز با بیان اینکه از سه روز گذشته طوفان و گرد و غبار شهرستان فهرج را فراگرفته است، اظهار داشت: دستگاه پایش آلودگی هوا ذرات معلق در هوای فهرج را 40 برابر حد مجاز اعلام کرده است.سرپرست فرمانداری فهرج بیان کرد: روز گذشته شدت گرد و غبار در این شهرستان به 18 برابر حد مجاز رسید.

حسین جوادنیا بخشدار بخش مرکزی فهرج گفت: شدت طوفان در بخش نگین کویر نسبت به فهرج از شدت بیشتری برخوردار است و  از 78 روستای این شهرستان 43 روستا در محاصره شن‌های روان قراردارند.وی خاطرنشان کرد: تعدادی از سالخوردگان این بخش به علت مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند.

گرد وغبار در ریگان به 11 برابر حد مجاز/53 نفر راهی مراکز درمانی شدند

فرماندار ریگان گفت: غلظت گرد وغبار در سومین روز متوالی در این شهرستان به 11 برابر حد مجاز رسید که 53 ریگانی را راهی مراکز درمانی کرد.امین باقری اظهار کرد: در پی تشدید گرد و غبار در ریگان محصول خرمای این شهرستان بین 20 تا40 درصد دچار ریزش محصول شد.

وی عنوان کرد: به دلیل تشدید غلظت گرد و غبار راه ارتباطی 40 روستا مسدود و نیمی از 302 روستای ریگان در محاصره گرد و غبار قرار دارند.فرماندار ریگان با اشاره به اینکه گرد وغبار نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه است، تصریح کرد: چهار اکیپ امدادی به روستاهای محاصره در گرد و غبار اعزام شدند.

باقری تصریح کرد: به دلیل گرد و غبار شدید تردد در محور ترانزیتی ریگان - چابهار به کندی انجام می‌شود.امیر باقری سرپرست فرمانداری فهرج گفت: به علت افزایش ذرات معلق درهوا و ریزگردها بنابر اعلام ستاد بحران شهرستان فهرج ادارات فهرج ساعت 11 ظهر امروز تعطیل شدند.

منبع: فارس
  •  
     


کد مطلب: 624869

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/624869/شدت-گرد-غبار-فهرج-40-برابر-حد-مجاز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com