جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۳۷
​آقای تئوریسین بازهم نظر داد؛

اصلاح‌طلبان برای سلبریتی‌ها چه تله‌ای گذاشته‌اند؟/ نگاه ابزاری جریان اصلاحات به هنرمندا‌ن

شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 624839
حجاریان درباره استفاده ابزاری از سلبریتی‌ها در روزگاری که اصلاح طلبان از سوی اجتماع پس زده می شوند، سخن گفته است.
اصلاح‌طلبان برای سلبریتی‌ها چه تله‌ای گذاشته‌اند؟/ نگاه ابزاری جریان اصلاحات به هنرمندا‌ن
گروه سیاسی جهان نيوز: سعید حجاریان یکی از تئوریسین‌های اصلاح طلب است که تقریبا بیشتر سناریوهایی که مطرح می‌کند در جریان اصلاحات و بخصوص از سوی رسانه‌های این جریان کلید زده می‌شود. وی اخیرا درباره استعفا دولت روحانی  با کلید واژه‌های استعفای دولت و استقرار دولت نظامی سخن گفته بود که بلافاصله این پروژه از سوی رسانه‌های اصلاح طلبان اجرا شد.

اخیرا نیز وی درباره استفاده ابزاری از سلبریتی‌ها در روزگاری که اصلاح طلبان از سوی اجتماع پس زده می شوند، سخن گفته است.

سلبریتی‌ها یا همان افراد مشهوری که بازیگران، هنرمندان و خوانندگان در این حیطه قرار می گیرند، در انتخابات سال 96 برای رای آوری دولت مورد حمایت اصلاح طلبان به کار گرفته شدند. اما بعد از مدتی رابطه هنرمندان با دولت بر سر برخی از طرح ها مانند عوارض خروج از کشور و همچنین شرایط و اوضاع کشور خصوصا با بالارفتن قیمت ارز و دلار شکرآب شد.

سلبریتی‌ها چندین بار با توهین مقامات دولتی روبرو شده اند. اولین بار درست در روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری  بود که وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی، غیرمستقیم صحبت‌های توهین آمیزی که حاکی از نگاه پست و نازل دولت به هنرمندان بود، ابراز داشت. «سیدرضا صالحی امیری» در یک مصاحبه وقتی در صف رای دهی 29 اردیبهشت سال 96 حضور داشت با طعنه و کنایه به رقیب روحانی گفت:« اگر نیاز به هنرمند داشتی به من می گفتی چندتاشون را می فرستادم.»

این سخنان که نشان دهنده نگاه ابزاری به هنرمندان بود بسیاری از سلبریتی‌ها و خصوصا کسانی که حامی روحانی بودند را برآشفت. بعد از این توهین بود که سخنگوی دولت، «محمد باقر نوبخت» هم در جریان موج اول پشیمانی سلبریتی‌ها نسبت به حمایت از دولت بیان داشت که «اصلا اینها کی رای داده‌اند» که برخی از هنرمندان در پاسخ به آقای سخنگو عکس حضورشان در کمپین‌های انتخاباتی روحانی را در صفحات شبکه های اجتماعی خود منتشر کردند.

بعدها در موج های دوم و سوم پشیمانی هنرمندان نسبت به حمایت از دولت که به جهت گرانی نرخ ارز و مشکلات اقتصادی صورت گرفت، رسانه‌های اصلاح طلب با توهین به سلبریتی‌ها نوشتند که «می‌گویند وقتی عرصه سیاست از اهلش خالی شود، وقتی احزاب به حاشیه رانده شوند، شهر شلوغ می‌شود و جا برای عرض ‌اندام برخی باز می‌شود.» تعبیری از کنایه ضرب المثل عامیانه است که «وقتی شهر شلوغ می شود، قورباغه هم هفت تیرکش می شود.»

بعد از این ماجرا حتی برخی سلبریتی‌ها ضیافت افطاری با رئیس جمهور را به نشانه اعتراض و گلایه تحریم کردند. ضیافت افطار رئیس‌جمهور از سوی سینماگرانی همچون پرویز پرستویی، پرستو گلستانی، برزو ارجمند، آناهیتا همتی،‌ سارا بهرامی، فاطمه گودرزی و شیلا خداداد تحریم شد. برخی از این افراد طرفدار پروپا قرص روحانی در انتخابات سال 96 بودند.
 
این پایان مواجهه دولت و اصلاح طلبان با سلبریتی ها نبود. بلکه اخیرا با صحبت‌های محمد باقر نوبخت که از مردم با لحنی قابل تامل خواست که طلا  و ارز خود را وارد بازار کنند، برخی از سلبریتی ها نسبت به این نوع سخنان اعتراض کردند.
 
صحبت های حجاریان درباره جلو انداختن سلبریتی‌‌‌ها برای اجرای نقشه‌های سیاسی اصلاحات نشان می دهد که نگاه جریان اصلاحات به هنرمندان نگاه کاملا ابزاری است. سه محور در سخنان اخیر حجاریان درباره استفاده از سلبریتی ها عنوان شده است. ممکن است مردم اصلاح طلبان را پس بزنند، حرف مان را از طریق سلبریتی ها بزنیم، عملا اصلاح‌طلبان در این فاز در پشت صحنه قرار بگیرند.

به این جهت اصلاحات سلبریتی‌ها را در مقابل مردم قرار می دهد که با وجهه آنان منافع سیاسی خود را تامین کند و اگر موضوع آنچه برنامه ریزی شده پیش نرفت وجهه سلبریتی‌ها تخریب شود.درحالی از سلبریتی‌ها به عنوان نیروهای جلو جبهه اصلاحات نام برده می شود که این افراد پس از ضعف های عملکردی دولت و شرایط بد اقتصادی به جهت حمایت‌هایی که در انتخابات کردند مورد انتقاد شدید مردم قرار گرفته اند. این در شرایطی است که سلبریتی‌ها در زمانی که منتقد می شوند، مورد توهین جراید و رسانه های اصلاح طلب قرار می گیرند و در شرایطی که به آنها نیاز است از آنها به عنوان افراد فرهیخته نام برده می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اين پولبريتي ها رو هيزم دو اتيشه انتخابات... خود بكند
Iran, Islamic Republic of
کسی مثل روحانی که در انتخابات بر خلاف نظر اصولگرایان رای می آورد ابتدا باید به عملکرد خود شک کنند که نتوانستند اعتماد مردم را نسبت به عملکرد خود وشعارهایشان جلب کنند. اگر اصولگرایان اهداف و عملکرد خود را با خواست ملت برنامه ریزی میکردند الان به این وآن گیر نمیدادند .که چرا مردم به نامزد آنها رای نداده است وتا وقتی که نتوانند بفهمند که مردم چی میخواهند وتا وقتی فکر کنند که هر چی آنها برای مردم تصمیم میگیرند درست است مردم هیچگاه روی خوش به آنها نشان نخواهند داد
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز از جانب مردم صحبت نکن... شما فقط میتونی حرف خودت را بزنی ... نه وکیل مردم هستی ونه اختیار داری از جانب مردم صحبت کنی......
United States
احسنت به برادر جهان که نگران سلبریتها شده عجب دل رئوفی داره این جهان
United States
....
United Arab Emirates
سلبریتی ها جزوی از مردم هستند ممکنه اشتباه کنن اما ایرانی اند و ما دوسشون داریم
ما حتی تتلو رو هم دوست داریم
Iran, Islamic Republic of
زندگی سلبریتی ها هیچ شباهتی به زندگی مردم عادی نداره
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاً کاملا مثل مردم عادی کوچه و بازار هستند این فکر شماست که خرابه و مردم را طور دیگری تصور میکنید ...
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز چند تاشون رو تو کوچه و بازار دیدی؟؟؟ اگه دیدی مارک کت و شلوار اونها رو دیدی؟؟؟ ماشینشون رو دیدی؟؟؟ کدومش شبیه مردم کوچه و بازاره؟؟؟؟این فکر شماهاستکه مشکل داره و قدرت تشخیصش رو از دست داده .... والا این مسایل که کاملا واضحه....
United States
مشکل ممیزی که متن را نیمه منتشر می‌کنه وگرنه سلبریتی ها مثل ما مردم عادی زندگی میکنند و هر زمان که دوست داشته باشی میتوانی آنها را ببینی اما کسان دیگری هستند که مثل ما مردم زندگی نمی‌کنند
Iran, Islamic Republic of
زندگی سلبریتی ها در رستوران آرایشگاه و مرکز خرید و کافی شاپ و مهمانی و سفرهای خارجی و داخلی و خواب میگذره و هیچ شباهتی به زندگی مردم عادی نداره!
زندگی سلبریتی های مرفه بی درد در حد زندگی مسئولین است نه زندگی مردم! بااین تفاوت که مسئول باید به مردم پاسخگو باشه اما سلبریتی از هفت دولت آزاده !
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
به قول شاعر :
مردم دروازه غار و مردم دریا کنار
هر دو عریانند اما این کجا و آن کجا !
دغدغه های سلبریتی ها با دغدغه های مردم کوچه و بازار فرق اساسی دارد
دغدغه های اینها هواپیمای نو برای سفر خارج است
قیمت پاسپورت است
آزادی بی حجابی است
سگ بازی است
خانه هزارمتری و ماشین بالای پانصد میلیونی و یک میلیاردی و...است
Iran, Islamic Republic of
دولتی که با تبلیغ سلبریتی ها سرکار بیاید عاقبتش اینه که می بینید
Iran, Islamic Republic of
این بدبخت ها آلت دست تبلیغات شده اند والا هیچ نمیدانم خودشان روشون میشه مردم را ببینند؟
سلبریتی بخواهد یا نخواهد آلت دست لیبرال است و از آن گریزی ندارد
Iran, Islamic Republic of
فقط هیجان،تنها احساساتی، سرکاری، جوگیر شدن و دیگر هیچ توجیهی برای کار آنها نیست
Iran, Islamic Republic of
باید دقت کرد که عقل احساسات را کنترل کند که مثل سلبریتی ها سر انسان بیکلاه نمونه
Iran, Islamic Republic of
شما با اون پرچم بیگانه شاید دوستشون داشته باشین.... ولی ما که تو این مملکت داریم زندگی میکنیم دااریم میبینیم زندگی اونها اصلا شبیه ما مردم نیست ..... فقط هزینه یک وعده شام حضرات برابر با یک ماه درامد امثال ماست.... پس نمیتونن شبیه ما باشن..... حالا بگذریم از کارهای جدیدشون مثل جمع آوری کمکهای نقدی برای مشکلات مردم و هزینه برای خودشون
United States
...
Iran, Islamic Republic of
خدایا عاقبت این کشور را ختم به خیر کن که سلبریتی ها تعیین کننده آینده آن شده اند این آشی که آنها پختند خودشان هم از آن متنفرند
Iran, Islamic Republic of
نیمه دیگر لیوان رو بینید که چرا بزرگان اصولگرا مثل سلبریتی ها نمی توانند روی مردم اثر بگذارند.چرا نمی توانند بفهمند که خواست مردم چیست.
Iran, Islamic Republic of
سه نقطه از پرچم امریکا؟؟؟؟ جالبه.......
عمار
Iran, Islamic Republic of
ابن سینا ابر مرد خرد:
تا بدانجا رسید دانش من که بدانم همی که نادانم

کاش این مدعیان نیز با توصیه های اشتباهی که در زمینه های غیر تخصصی خود به مردم نمودند وآنها را به اشتباه انداختند به جمله حکیم برسند وتوصیه نادرست به مردم نکنند.
Iran, Islamic Republic of
مگر دولت روحانی دولت اصلاح طلبان است ؟...
Iran, Islamic Republic of
عجب؟؟؟؟حالا دیگه دولت اصلاح طلبان نیست؟؟؟؟ چه قدرتی دارین در انکار اعمالتون؟؟؟؟ واقعا احسنت.... فکر نمیکنم حتی بوقلمون چنین خارق العاده قدرت تعویض رنگ داشته باشه............یه سری به نظرات اصلاح طلبان در زمان انتخابات و بیان تکرار بنداز شاید یه چیزهایی یادت بیاد
Iran, Islamic Republic of
یه خبر هم در مورد افتتاح مسجد فوق لوکس!!!!!!!!!! ناطق نوری در لواسان بزنید. آقای ذاکانی عدالت طلب
Iran, Islamic Republic of
مثلا شما اصولگرایان به تتلو اعتقاد داری و در انتخابات از او استفاده ابزاری نکردی
Iran, Islamic Republic of
دوست گرامی تتلو در زمان انتخابات به صراحت نسبت به بعضی اعمال خود اعلام توبه کرد و همین عمل خوبش باعث شد که در اون زمان مورد تحسین واقع بشه... خوب هر عمل خوبی تخسین داره..... مثلا در سخنرانی حسن روحانی اخیرا موضع خوبی گرفت مورد تتایید اصولگرایان قرار گرفت.... الان زمان انتخاباته؟؟؟؟ یعنی متوجه مسایل به این سادگی نمیشی؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
گروهی عقب مانده ذهنی و بازی در آر شده اند مشاهیر کشوری که زمانی مشاهیرش افتخار دنیا بوده اند
Iran, Islamic Republic of
بازیگر سریال شبکه سه ماه رمضان کشف حجاب کرده در اینستاگرام. حالا بازهم پول بیت المال رو بریزین تو حلقوم اینا. این بنده خدا کلا تو هر فیلمی بازی میکنه پنج دقیقه هم دیالوگ نداره. یعنی درخت هم به جاش بذارین فرقی نداره. حالا خدا میدونه چقدر دادن بهش. جلوی اینا رو بگیرید.
Iran, Islamic Republic of
واقعا یکی نیست این سلبریتی ها رو مهار کنه؟...
Iran, Islamic Republic of
همه جای دنیا فضای مجازی کنترل شده است. فکر نمیکنم هیچ جا مثل ایران اینقدر دسترسی به هر سایتی ساده باشه. تاکید میکنم هر سایتی. چین یکی از سخت ترین سیستم های فیلترینگ رو داره. تو آلمان برای رعایت کپی رایت همه سایتهایی که باز کردین رو وکلای دادگستری میتونن مشاهده کنن و میتونن ازتون شکایت کنن. فیس بوک و توییتر و اینستاگرام حساب کاربری حاج قاسم و سیدحسن نصرالله رو میبنده. همه اینها یعنی فضای مجازی نباید ولنگار باشه. کو گوش شنوا؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
فیلمشو همه دیدن. خانم موگرینی توی جلسه شورای اروپا میگه بعضی از جملات با اصرار ایران در برجام گنجانده شده. مثل جمله ای که راجع به برجام منطقه ای است. حالا نمیدونم... به رهبر گفتن یا نه؟ در مورد تلگرام و اینستاگرام هم زمزمه هایی شنیده میشه که تعهداتی دادن. لطفا گزارشی در این مورد تهیه کنید.
نادر
Iran, Islamic Republic of
این ها شغلشون بازیگریست
این هم نقشی بود که اجرا کردند
نباید حرکات انها را جدی گرفت
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که انتخابات آزاد برگزار نشود جز دکتر محمود احمدی نژاد کسی را به عنوان رئیس جمهور به رسمیت نمی شناسم

ابطال انتصخابات ۹۶
انتخابات آزاد
United Arab Emirates
حماقت هم حدی دارد. معلوم است شما دلتان برای کشور نمیسوزد وگرنه شیرفهم میشدین که الان دیگه اصولگرا اصلاح طلب نداریم.
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
با همه احترام برای هنرمندان و بازیگران محترم اما چند نکته را خیلی دوست دارم عرض کنم، اینکه این افراد می تونند بازیچه دست سیاستمداران باشند شکی نیست ولیکن خود این افراد باید مواظب باشند. من صحبتم سر این هست که این دوستان اول اینکه جریانات سیاسی کشور را بشناسند، دوم منافع حزبی و گروهی جریانات را بشناسند، سوم مبانی فکری جریانات سیاسی را خوب بشناسند، چهارم افراد شاخص و افکار اونها را بررسی کنند، پنجم منافع کشور را در نگاه واقع‌بینانه رصد کنند، تهدیدات، فرصتها، ضعف ها و قوت ها را به خوبی رصد کنند و در نهایت یا دلسپردن به خدا و برای رضایت خداوند حرفی بزنند و عمل کنند. طوری نباشه که پس از اقدامی در مقابل مردم پاسخگو باشند!!؟؟