سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲
۵۲
باهنر:

کشور دو مجلس می خواهد/ در اسلام مشورت وجود دارد اما دموکراسی نه/ دولت روحانی تدبیر دارد شجاعت ندارد/ احمدی نژاد را در جلسات مجمع می بینم

چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 624763
در شرایط کنونی دولت آقای روحانی دارای تدبیر لازم است اما از شجاعت کافی برخوردار نیست. آقای روحانی گمان می‌کردند همه مشکلات کشور با برجام حل می‌شود. به همین دلیل نیز همه تخم مرغ‌های خود را در سبد برجام قرار دادند.
کشور دو مجلس می خواهد/ در اسلام مشورت وجود دارد اما دموکراسی نه/ دولت روحانی تدبیر دارد شجاعت ندارد/ احمدی نژاد را در جلسات مجمع می بینم
گروه سیاسی جهان نيوز: محمدرضا باهنر نماینده هفت دوره مجلس شورای اسلامی در گفتگو با آرمان گفته است: «برخی از مدیران دولت عنوان کرده‌اند که ما مدیر زمان بحران نیستیم، بلکه مدیر زمان عادی هستیم. به نظر من آقای روحانی نباید یک روز همچنین مدیرانی را در دولت نگه دارد و اجازه بدهد دولت را ترک کنند.» همچنین باهنر معتقد است که دولت روحانی تدبیر لازم را دارد اما شجاعت کافی را ندارد.

در ادامه اهم محورهای گفتگوی روزنامه اصلاح طلب آرمان را با محمدرضا باهنر را خواهید خواند:

*در مجلس سوم که اکثریت در اختیار اصلاح‌طلبان بود بنده در ابتدای مجلس در حدود شش ماه در هیچ کمیسیونی حضور نداشتم. به همین دلیل نیز پیش آقای کروبی به عنوان رئیس مجلس رفتم و مسأله را با ایشان در میان گذاشتم. آقای کروبی از من پرسید علاقه دارید در کدام کمیسیون فعالیت کنید که بنده گفتم دوست دارم عضو کمیسیون اقتصاد باشم. آقای کروبی بلافاصله گفتند اصلا به این کمیسیون فکر نکنید که آقای هادی خامنه‌ای رئیس این کمیسیون است و اصلا شما را در این کمیسیون نمی‌پذیرند.

*در ماه‌های گذشته یک تریبون علیه دولت کار کرده، یک تریبون علیه قوه قضائیه و یک تریبون نیز علیه سایر نهاد‌های نظام فعالیت کرده است. نتیجه چنین فضایی ناامیدی و از بین بردن انگیزه مردم بوده است. این مسأله نیز در نهایت به ضرر نظام تمام خواهد شد.

*بنده به عنوان فردی که هفت دوره به عنوان نماینده در مجلس حضور داشته‌ام امروز به این نتیجه رسیده‌ام که با یک مجلس نمی‌توان کشور را اداره کرد و ما به دو مجلس نیاز داریم.

*در شرایط کنونی نمایندگان مجلس به دنبال مطالبات منطقه‌ای، قومی، جنسیتی و قشری هستند و آنچه كمتر مورد توجه قرار می‌گیرد منافع ملی است. به همین دلیل نیز قانون اساسی باید اصلاح شود و دو مجلس سنا و شورای اسلامی در کنار هم تشکیل شود.

*در اسلام توجه کردن به مشورت وجود دارد ولی مجلس و دموکراسی وجود ندارد. دموکراسی و مجلس از غرب وارد ایران و اسلام شده است. بنده حتی معتقد هستم دو مجلس نیز نمی‌تواند به تنهايي مشکلات کشور را حل کند، بلکه مجلس نیز باید متکی بر نظام حزبی باشد. هنگامی که مجلس متکی بر نظام حزبی باشد. نماینده براساس سیاست‌های حزب خود فعالیت می‌کند و از اقدامات سلیقه‌ای و شخصی پرهیز می‌کند.

*در ایران هر رئیس‌جمهور شیوه خاص خود را دنبال می‌کند. به عنوان مثال آقای احمدی‌نژاد تلاش کرد برنامه‌های دولت اصلاحات را تغییر بدهد و از سوی دیگر آقای روحانی برنامه‌هایی متفاوت از دولت آقای احمدی‌نژاد در پیش گرفت.

*در شرایط کنونی دولت آقای روحانی دارای تدبیر لازم است اما از شجاعت کافی برخوردار نیست. آقای روحانی گمان می‌کردند همه مشکلات کشور با برجام حل می‌شود. به همین دلیل نیز همه تخم مرغ‌های خود را در سبد برجام قرار دادند.

*بنده در دولت آقای احمدی‌نژاد عنوان کردم تنها 30 درصد مشکلات کشور به تحریم‌های بین‌المللی ارتباط پیدا می‌کند و بقیه آن به ناکارآمدی داخلی مربوط است. نکته جالب اینکه آقای روحانی نیز در دوران ریاست جمهوری خود همین حرف را تکرار کردند و عنوان کردند که 70 درصد مشکلات کشور به ناکارآمدی‌های داخلی باز می‌شود.

*در شرایط کنونی بحران‌های کشور با هم همزاد شده‌اند. به عنوان مثال در یک سال گذشته برخی از موسسات مالی به دلایل مختلف ورشکسته شدند و سپرده‌های مردم وضعیت نامعلومی پیدا کرد. در چنین شرایطی برخی از نمایندگان مجلس عنوان می‌کردند که بازگشت سپرده‌ها باید توسط دولت صورت بگیرد. بنده با این سخن مخالف هستم. چرا کسانی که سپرده‌گذاری می‌کردند در بانک‌های معتبر سپرده‌گذاری نکرده‌اند تا به چنین سرانجامی دچار نشوند؟ نظام و دولت نباید هزینه تصمیم سپرده‌گذاران را بدهند.

*برخی از مدیران دولت عنوان کرده‌اند که ما مدیر زمان بحران نیستیم، بلکه مدیر زمان عادی هستیم. به نظر من آقای روحانی نباید یک روز همچنین مدیرانی را در دولت نگه دارد و اجازه بدهد دولت را ترک کنند.

*ما در گذشته هم با چنین بحران‌هایی مواجه بوده‌ایم. با این وجود به نظر می‌رسد برخی از مدیران علاقه زیادی به کار کردن ندارند، به همین دلیل دولت آقای روحانی باری به هر جهت شده است، با این حال و قطعا قوای دیگر باید به دولت کمک کنند. در شرایط کنونی جلسات خوبی بین سران قوا برگزار می‌شود که خبرهای امیدبخش از آن به گوش می‌رسد. در گذشته برخی کدورت‌ها وجود داشته که در شرایط کنونی با تدبیر مقام معظم رهبری برطرف شده است.

*مقام معظم رهبری در حکم اخیر خود به مجمع تشخیص مصلحت نظام مطالبات اساسی را در رویکرد مجمع مطالبه کرده‌اند. به همین دلیل در شرایط کنونی مجمع در حال انجام تحولات مورد نظر مقام معظم رهبری است. به عنوان مثال در گذشته نظارت بر اجرای سیاست‌ها برعهده کل مجمع بوده است. با این وجود در شرایط کنونی یک هیأت راهبردی انتخاب شده که نقش نظارتی گذشته را انجام می‌دهند. نکته دیگر اینکه در گذشته بسیاری از سیاست‌گذاری‌ها شکل سیاست نویسی داشت، اما در شرایط کنونی تأکید زیادی روی سیاست‌گذاری و پیگیری اهداف سیاست‌گذاری‌ها انجام می‌شود.

*من آقای احمدی‌نژاد را در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌بینم و مراودات ما تنها به صورت سلام و علیک است و به تازگی صحبت جدی و دونفره با ایشان نداشته‌ام.

*در شرایط کنونی زمزمه حضور بسیاری از افراد و از جمله آقای لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری شنیده می‌شود. کسانی که تمایل به حضور در انتخابات دارند هم برای انتخاب شدن با چالش مواجه خواهند شد و هم در صورتی که به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شوند با چالش‌های بزرگی در مدیریت کشور مواجه خواهند بود. در نتیجه این افراد نباید تصور کنند وضعیت کشور گل و بلبل است.

*من هر کاری که باید انجام می‌دادم در این28 سال انجام داده‌ام و دلتنگ مجلس نیستم. با این وجود جلسات مجلس را پیگیری می‌کنم. در مواردی هم که احساس می‌کنم می‌توانم کمک کنم نکات مورد نظر را به برخی از نمایندگان گوشزد می‌کنم. این در حالی است که با رئیس مجلس نیز در برخی زمینه‌ها دیدار و گفت‌وگو می‌کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمدرض _ کیش
Iran, Islamic Republic of
آقای باهنر آیا شما خودتان را جزو 70% ناکارآمدی داخلی میدانید؟ چرا حاکمیت به پاکسازی 70% مدیران ناکارآمد نمیپردازد؟ مردم تا کی باید چوب ناکارآمدی 70% مدیران ناکارآمد را بخورد؟
Iran, Islamic Republic of
در شرايط جنگ اقتصادي هستيم . بايد بدون تعارف با اخلا لگران اقتصادي هركسي باشد برخورد شود . زمان حرف و نظريه و تعارف نيست .
Iran, Islamic Republic of
احتمالا اقای باهنر این سخن امام را نشنیده اند که فرمودند "میزان رای ملت است و ملت اسلام را میخواهد" و این همان تعبیر مقام معظم رهبری است که فرمودند "دموکراسی اسلامی" پس مشکل مردم و اسلام نیست بلکه مسئولینی هستند که مدام با تراوشات ذهنی خود مردم را در تشخیص به اشتباه می اندازند
رضا
Iran, Islamic Republic of
احسنت هموطن گرامى....بنياد جمهورى اسلامى بر مردم سالارى استواره.
Iran, Islamic Republic of
همین حزب بازی ها و معامله گری ها و سهم خواهی مسبب این اوضاع هست
تنها فاکتوری که در حزب گرایی جنابان لحاظ نشد و نمیشود منافع مردم و منافع ملی ست
صد مجلس با این نمایندگان هم باشد دردی دوا نمیشود
دایره قدرت را باز کنید ، اصلاح را از خودتان شروع کنید
Iran, Islamic Republic of
چه خبر از کینه توزیتان بابت عدم دریافت دو شرکت نفتی در دولت احمدی نژاد به دلیل مخالفت آن مرد بزرگ؟!!!
Iran, Islamic Republic of
ان مرد بزرگ بود ولی متاسفانه خودش را به خاک سیاه نشاند و ابروی مومنینی که ازش حمایت کرده بودند را هم برد.
احمدی نژاد با این روندی که پس از انحراف پیش گرفته عاقبتی جز رفتن به ...تاریخ نخواهد داشت
Iran, Islamic Republic of
جریانات سیاسی با رسانه ها و بوق و کرنایشان هیپنوتیزمتان کردند برادر!!!!
چشم ها را باید شست...جور دیگر باید دید
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
فرض محال که حرفتان صحیح باشد که نیست، اما در این قحط الرجالی، هنوز هم مردم یک تار موی احمدی نژاد را به سیاستمداران فعلی چپ و راست ترجیح می دهند...
سالار
Iran, Islamic Republic of
اما دستپاچگی برای عدم احراز صلاحیت احمدی نژاد و تصویب عدم زنده بودن مناظره های تلویزیونی قبل از اعلام احراز صلاحیت ها، گویای چیز دیگری ست.
تا کور شود هر آنکه محبوبیت و مقبولیت دکتر را نزد توده های مردم و کف جامعه نتواند دید.
اگه جهان سانسورش نکنه
Iran, Islamic Republic of
سئوال(بی جواب!) : انحراف از چه چیز و چه کس؟
پ.ن: لطفا نفرمایید از رهبری؛ رهبر انقلاب فرموده اند : حرف من را از زبان خودم بشنوید، الحمدلله هنوز زبانم کار می کند.
seyed ali
Iran, Islamic Republic of
احسنت. واقعا گل گفتی . بعضی دوستان هنوز دنبال شخصیت هستند و اصلا توجه ندارند که این خط فکری هستش که باید مد نضر قرار بگیره !!. احمدی نژاد زحمت کشید (علی الخصوص طی چهار سال اول) در این شکی نیست ولی با توجه به نداشتن عقبه فکری ولائی و صحیح متاسفانه دچار انحراف شد و تمامی زحماتش به هدر رفت و ضربه عمیقی به جریان انقلابی وارد کرد . ...
آسید علی آقای گل
Iran, Islamic Republic of
سئوال : انحراف از چه؟ و از که؟
پ.ن.1: نفرمایید از رهبری؛ رهبری فرموده اند از زبان خودم بشنوید
پ.ن.2: جریان انقلابی؟؟ یعنی همون جمنا؟اصولگرایی؟ جناح راست؟؟
پ.ن.3: خبر معاون اولی دکتر قالیباف و نامه سردار سلیمانی رو از همین جهان نیوز نخوندید؟
Iran, Islamic Republic of
با تکرار انحراف و ندادن پاسخ به چیستی آن مردم هم بیخیال پاسخ شدند. عده ای نفهمیده و پذیرفتند و عده ای نفهمیده و نپذیرفتند. اینکه مخالف نظر خود را منحرف بدانی چیز جدیدی نیست. همینقدر بگویم که برچسب انحراف حاصل سوء استفاده سیاسی سیاستمداری بی تقوا و خود شیفته از اختلافاتیست که در آرای علمای حوزه و از دیرباز وجود داشته و دارد.
برای درک بهتر موضوع پیشنهاد میکنم جستجویی در مورد آرای ابن عربی و حضرت امام و نیز ابن عربی و احمدینژاد یا مشایی داشته باشید.
حضرت امام در زمان خود ادامه بحث را صلاح ندیدند ولی عده ای این مصلحت را به درستی درک نکرده و شد آنچه نباید میشد.
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
غلط کردم به نظر۱۲:۲۷ مثبت زدم. ۳ منفی حساب کنید.
Iran, Islamic Republic of
میشه انحراف رو برامون توضیح بدی؟؟؟
حسن
Iran, Islamic Republic of
حسب اظهار و فرمایش خودتان هفت دوره در مجلس بوده اید و 28 سال
حقوق از مجلس گرفته اید واز امکانات آن که خود وخدای خود می دانید
چه بوده استفاده کرده اید !!!! جناب باهنر خدا وکیلی هفت کار مفید ومثبت
که انجام داده اید و به نتیجه رسانده اید (مثل فعالیتهای شبهای انتخاباتی خودتان !!!!)می توانید نام ببرید که شرمنده شهدا و امام شهدا و برادر شهید
بزرگوارتان نباشید!!؟؟؟
United Kingdom
خود شما از همون ناکار امد ها هستی.
دوره اظهار نظر شما گذشته.
وقتی میتوانستید باید بمردم خدمت میکردید.
وانگهی شما چیز مقیدی ب ای ارائه نداری و تینجا نشان ندادی.
Iran, Islamic Republic of
سیاسی کاری و سیاست زدگی و مدیریت های زد و بندی عامل اصلی بسیاری از گرفتاری های این کشور است. کی این دعواهای جناحی و سیاسی( که هیج نفع و خیری برای مردم و کشور ندارد) تمام می شود خدا عالم است.
رامین
Iran, Islamic Republic of
آقای باهنر شما که جناب روحانی رو مدبر میدونید مصادیقی از تدابیر ایشون هم ذکر میکردید تا بدونیم منظور شما از این خصلت آقای روحانی چی بود؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای باهنر
وضعیت فعلی کشور نتیجه حضور 7 دوره جنابعالی و امثال شما در مجلس شورای اسلامی است
Iran, Islamic Republic of
نظام حزبی هم دروغی بیش نیست احزاب، عمله های قدرتهای سیاسی و اقتصادی هستند که با فریب مداوم مردم روی کار می آیند و در هیچ جای دنیا احزاب استقلال ندارند. ما در اسلام فقط یک حزب داریم و آن حزبی است که تمام انسانهای دین مدار، متخصص، وفادار، شجاع و بصیر... را در بر میگیرد استکبار فقط و فقط از این حزب میترسد.
Iran, Islamic Republic of
اخوی در میان نظام های موجود، دموکراسی واقعی و مبتنی بر احزاب و البته دوره ای بودن راس قدرت بهترین در میان بدترین انتخاب هاست،
Iran, Islamic Republic of
باهنر هر کار کنید ما احمدی نژآد را دوست اریم این دوست داشتن دلیه
سعید110
Iran, Islamic Republic of
از برجام بیست دقیقه ایی چه خبر؟ً
فرار به جلو و فقط برای ماندگاری بیشتر بر مسند قدرت!
در شرایط کنونی بحران‌های کشور با هم همزاد شده‌اند. به عنوان مثال در یک سال گذشته برخی از موسسات مالی به دلایل مختلف ورشکسته شدند و سپرده‌های مردم وضعیت نامعلومی پیدا کرد. در چنین شرایطی برخی از نمایندگان مجلس عنوان می‌کردند که بازگشت سپرده‌ها باید توسط دولت صورت بگیرد. بنده با این سخن مخالف هستم. چرا کسانی که سپرده‌گذاری می‌کردند در بانک‌های معتبر سپرده‌گذاری نکرده‌اند تا به چنین سرانجامی دچار نشوند؟ نظام و دولت نباید هزینه تصمیم سپرده‌گذاران را بدهند..مرگ بر ظالمین..اگه یکی دستفروشی کنه از هزار ارگان میان میریزن تو سرش تا بساطشو جمع کنه..چرا کسی نیومد بگه این موسسات غیر قانونی....
مهدی
Iran, Islamic Republic of
باید دو مجلس تشکیل شود یک مجلس ملی برای کل کشور منافع ملی کشور و سیاست های کلان حاکمیتی و مجلس دوم مثل شورای اسلامی برای مطالبات و مشکلات استان هاو شهرستان ها باشد.
Iran, Islamic Republic of
لابد مجلس بشه دو تا که لابد شما بشید رییس یکیش!
مدیریت فعلی یک شبه ایجاد نشده..
حسین
Iran, Islamic Republic of
سلام اقای باهنر مگر ماالان دومجلس نداریم وقتی تقوی نباشد شما صد مجلس هم داشته باشید کارپیش نمی رود من یک کارگر بازنشسته ریسندگی وبافندگی هستم حقوق من با زیاد شدن امسال وکسر بیمه تکمیلی(یک میلیون وصد شصت هزار تومان میباشد) که این هم مابهتفاوت ان هنوز پرداخت نشده است درضمن 3فرزند دارم دختر بزرگم ازدواج کرده است وحقیر هنوز نتوانسته ام جهیزیه برایش تهیه کنم اگر شما جای من بودید چکار می کردیدهمچنین چندقسط عقب افتاده ازبانک سپه وصادرات
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
سلیمانی
Iran, Islamic Republic of
ازیک طرف میگوییددولت باتدبیراست ازطرف دیگرمیگویید
دولت تمام تخم مرغهایش رادرسبدبرجام گذاشت آیااین امرباتدبیرهمخوانی داردامادرمورددرخواستهای منطقه ای
نمایندگان جناب باهنرنموداررشدوتوسعه ازسمت مرکزبه
نواحی مرزی یکسان نیست چرااکثراقتصادکشورمتمرکز
درتهران باشدزیرساختهای ورزشی فرهنگی نواحی مرزی
باتهران قابل قیاس است کارهای عمرانی دربرخی مرزها
نزدیک صفراست البته این اموربایددرطول ۴۰سال به انها
پرداخته میشداماحالاانتظارداریدنمایندگان درمقابل این
بی عدالتیهاساکت باشندبله پروژه ای ملی تعریف کنید
که مناطق هم ازآن نفعی برده باشند
Iran, Islamic Republic of
آقای باهنرلطفا حقوق واسه خودتون درست نکنید و هزینه مملکتوالکی بالانبرید حالا این دوره شرکت نکردی دونستیم رای نمیاری پس الکی پیشنهادنده
سورج
United Kingdom
...
Oman
در سیره ی اهل بیت دموکراسی وجود دارد، جناب آقای باهنر لطفا بیشتر مطالعه کرده و پیش از اظهار نظرهای اینچنینی که برای نظام هزینه می تراشد با اهل فن مشورت کنید.
Iran, Islamic Republic of
تکلیف رشوه بگیران قرارداد ننگین کرسنت چی شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
چون مردم تو و امثال تو را دیگر قبول ندارند 2تا مجلس که سهل است اگر 100تا مجلس هم بزنند تو دیگر هیچ جایگاهی در انها نخواهی داشت . ضمنا فکر کردی مغازه است که سر کوچه تان یک شعبه زده شود ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مردی
Iran, Islamic Republic of
میخواهند بجای شورای نگهبان و مجمع تشخیص که تحت نظارت رهبری است مجلس سنا درست کنن . کی گفته با هنر اصولگراست.
Iran, Islamic Republic of
تکلیف رشوه بگیران قرارداد ننگین کرسنت چی شد باهنر_ ؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود خدا بر دکتر احمدی نژاد عزیز .
Iran, Islamic Republic of
همون کنارباشی بهتره اقای محترم
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
ایکاش اقلا بخاطر اینکه مبدونید اگرنظام نباشه چی بسرتون میاد حداقل به همین خاطر برید کنارتا نظام اسیب نبینه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تکلیف رشوه بگیران قرارداد ننگین کرسنت چی شد !!! ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چرا هیچ کس با رشوه بگیران کرسنت از جمله اقای ...کاری نداره؟؟؟؟؟؟؟؟
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
جناب باهنر ازبیکاری به فکرایجاد مجلس سنا افتادی که طبق قانون هرکس سه مرتبه نماینده باشه میشه عضو سنا ...
Iran, Islamic Republic of
...
France

دوستی ها نمی گذارد واقعیت ها را درباره دولت بگویی جناب مهندس!