کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

براتی در همایش «خستگی ممنوع»:

مشکلات کشور ربطی به تحریم‌ها ندارد

12 تير 1397 ساعت 23:24

کارشناس ارشد حوزه اقتصاد گفت: اکثر مشکلات کشور از تحریم ها نیست، مثلا قیمت بالای مسکن آیا ریشه در تحریم دارد؟ آیا معضل حوزه سلامت ما یا واردات سنگین بنزین و اسراف و ... ریشه در تحریم دارد؟


به گزارش جهان نیوز، مسعود براتی کارشناس ارشد حوزه اقتصاد و فعال سابق دانشجویی در همایش «خستگی ممنوع» که به همت بسیج دانشجویی هفت دانشگاه بزرگ تهران برگزار شد، گفت:  دولت امریکا از سال 85 اتاق جنگ خودش را در وزارت خزانه داری راه انداخت و ما به عنوان نیروهای انقلابی باید فکر کنیم ببینیم چقدر در این جنگ اقتصادی حضور و فهم داریم؟

وی ادامه داد: خسته نیستیم یعنی برای فضای فعلی ایده و راه حل داریم؛ ما کمتر از 4 ماه فرصت داریم برنامه ریزی کنیم و بعد از 4 ماه دیگر اکثر تحریم ها بر خواهد گشت.

فعال سابق دانشجویی تصریح کرد: در این 4 ماه چیزی که مهم است "ترس" مردم از برگشت تحریم هاست و فقط ترس است. این فضای ترس است که یک رعب و وحشت ایجاد می کند، چیزی است که کار آمریکا را برای مذاکرات بعدی ساده می کند.

وی گفت: ما باید نترسیم و وارد فاز بعدی شویم که برگشت تحریم هاست، باید ببینیم چقدر آمادگی داریم برای آن فضا؟ 

براتی ادامه داد: یک واقعیتی که در اینجا باید با آن روبرو شویم این است که همه  مشکلات از تحریم ها نیست. مثلا قیمت بالای مسکن آیا ریشه در تحریم دارد؟ آیا معضل حوزه سلامت ما یا واردات سنگین بنزین و اسراف و ... ریشه در تحریم دارد؟

وی تاکید کرد: رسانه ملی باید ترس خود را کنار بگذارند و وارد بحث تحریم ها شود و بگوید آیا تحریم چقدر اثر دارد؟

براتی تصریح کرد: باید بررسی کنیم ببینیم این که مشکلات ناشی از تحریم است را باید چه کنیم. اگر جریان اجتماعی درسال 93 پشت مالیات بر افزایش ارزش یا مالیات بر سود سرمایه می آمد الان مشکلات حل می شد. ما اگر هر چه زودتر گام های خود ر برداریم بهتر است.

وی ادامه داد: رسیدگی به حوزه نفت و عدم وابستگی به آن  و رسیدگی به حوزه تحریم های بانکی  دو پیشنهادی است که می تواند برای رفع مشکلات گره گشا باشد.

منبع: فارس


کد مطلب: 624633

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/624633/مشکلات-کشور-ربطی-تحریم-ها-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com