جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

«ملک سلمان» افزایش تولید عربستان را اعلام کرد

سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۸
کد مطلب: 624628
پادشاه سعودی به دنبال درخواست رئیس جمهوری آمریکا، اعلام کرد که تولید نفت توسط این کشور را افزایش می‌دهد.
«ملک سلمان» افزایش تولید عربستان را اعلام کرد
به گزارش جهان نيوز، خبرگزاری فرانسه دقایقی پیش در خبری فوری اعلام کرد که عربستان سعودی آمادگی خود برای افزایش تولید نفت توسط این کشور را با هدف ادعائی توازن در بازار اعلام کرده است.
 
بر اساس اعلام اسپوتنیک تُرک، ملک سلمان پادشاه عربستان پس از اتمام نشست کابینه این کشور اعلام کرد که ریاض تولید نفت خود را افزایش خواهد داد.

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اخیراً اعلام کرده بود که از عربستان می‌خواهد تا با هدف جبران کسری تولید نفت ایران در بازار‌ها و در راستای کنترل قیمت پس از اعمال تحریم‌های تهران، تولید نفت خود را افزایش دهد.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
۱- بعید است بتوانند. قرار بود تا سال۹۳ صادرات نفت ایران صفر شود که نشد در آن سال بالغ بر یک و نیم میلیون بشکه نفت صادر می کردیم. اگر هم بشود حداکثر یکسال خواهند توانست. دارند این گاو جاهل را برای شیردهی بیشتر آماده می کنند.
۲- بخش سیاست و دیپلماسی نرم باید وارد میدان شود بهترین زمان تهیج افکار عمومی عرب و عربستان برای نشان دادن عدم استقلال سیاسی آنان هست. متاسفانه ما در این زمینه ها منفعل هستیم.
۳- دیپلماسی سخت باید نمایان شود اگر قرار است نفت ایران صادر نشود نفت حوزه خلیج فارس هم نباید صادر شود. پاتکهای اساسی باید زده شود. مسله منافقین باید با غرب بویژه فرانسه تعیین تکلیف بشود. پای ثابت آشوبها در ایران منافقان هستند.انفعال نباید داشته باشیم.
۴- شاید برای ما هم بد نباشد. رهبر معظم فرموده بودند باید بتوانیم کنترل شیرهای نفت را خودمان در اختیار داشته باشیم. الان بهترین فرصتهاست به شرط شفافیت واقعی در اقتصاد، مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی و بویژه فساد اداری که مردم را بیشتر عصبانی می کند، بازسازی اعتماد عمومی که جز با وحدت سیاسی حاصل نخواهد شد.