چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

لزوم اصلاح قانون جدید مبارزه با مواد مخدر

سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 624492
دادستان کل کشور با اشاره به اصلاح اعدام در قانون جدید مبارزه با مواد مخدر گفت: قانون اخیر نیازمند اصلاح بوده و از نظر ما اصلاحات انجام شده ناقص است.​
لزوم اصلاح قانون جدید مبارزه با مواد مخدر
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم،‌ حجت‌الاسلام جعفر منتظری در حاشیه برگزاری مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم اصلاح زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: در این زمینه کارهایی انجام شده ولی باید بپذیریم مجازات آخرین مرحله در مبارزه با مواد مخدر است و بیش از هر چیز باید زمینه‌های بروز آسیب‌های اجتماعی با تکیه بر اقدامات علمی و اساسی برطرف کنیم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه اقدامات باید در بعد اشتغال و ابعاد فرهنگی و اجتماعی پیگیری شود با اشاره به قانون اخیر مبارزه با مواد مخدر افزود: از نظر ما اصلاحی که در مجلس شورای اسلامی نسبت به مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر انجام شد یک اصلاح ناقص بوده و ما همان زمان نیز این ایراد خود را اعلام کرده بودیم که البته با توجه به تجارب به دست آمده از اجرای این قانون در حال حاضر در شرف تقدیم اصلاحیه مورد نظر به رئیس محترم قوه قضائیه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: ما اعتقاد داریم اینکه مجازات اعدام به تنهایی کم یا زیاد شود اثرگذار نیست و باید مجموعه‌ای از عوامل برای اثرگذاری بیشتر مدنظر قرار گیرد و در این راستا از تعامل با دستگاه‌های انتظامی،‌ قضایی و اطلاعاتی بهره‌مند شویم.

منتظری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت توجه به افکار عمومی و قضاوت مردم درخصوص موضوع اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر به همسایگی کشورمان با بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر دنیا اشاره کرد و گفت: از نظر جغرافیایی ما در همسایگی کشوری قرار داریم که بیشترین تولید مواد مخدر را داراست و این همسایگی طبیعتا آسیب‌های ناشی از مواد مخدر را متوجه ما می‌سازد چرا که ما علاوه بر همجواری، در مسیر ترانزیت مواد مخدر نیز قرار داریم.

دادستان کل کشور با اشاره به تلاش‌های کشورمان در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جلوگیری از ترانزیت این مواد به سایر کشورهای دنیا گفت: کشور ما برای این مبارزه و جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر شهدای فراوانی را تقدیم کرده و ما نه تنها برای حفظ مردم خود بلکه برای سلامت مردم سایر کشورهای دنیا نیز در امر مبارزه با مواد مخدر در تلاش هستیم. لذا این انتظار را داریم مجامع بین‌المللی و کشورهای دنیا نیز به این موضوع توجه داشته باشند.

وی در پایان از خانواده‌ها و مردم خواست تا با جدی گرفتن این موضوع بیش از پیش فرزندان خود را در برابر مواد مخدر صیانت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *