پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

منافقین در میانه میدان!

سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۴
کد مطلب: 624367
سرمایه‌گذاری هنگفت عربستان روی سازمان مجاهدین خلق غیرقابل انکار است.
منافقین در میانه میدان!
به گزارش جهان نيوز، «حسن روزی‌طلب» در یادداشت روزنامه «وطن امروز » نوشت:

التهابات سیاسی- امنیتی در کشور بالا گرفته است و روی مطالبات مردمی برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای اغتشاش شده است. در یک تحلیل کوتاه و چندبندی تلاش می‌کنم فهم خود را درباره ریشه درگیری‌های خشونت‌آمیز ۶ ماه گذشته که به # سازمان_مجاهدین_خلق منسوب می‌شود، بیان کنم.

۱- سازمان تا سال ۸۸ اعتقاد داشت اول باید ارتش آزادی‌بخش و چریک‌ها وارد عمل شوند و بعد قیام و جنبش به وجود ‌آید. بعد از اینکه دید سال ۸۸ اول جنبش به‌وجود آمد و سازمان در ابتدای کار نقشی نداشت، نظریه‌اش را عوض کرد و تقدم جنبش بر ارتش را مطرح و تصویب کرد.

۲- سازمان اعتقاد دارد ۲ مسأله می‌تواند سبب ایجاد جنبش علیه نظام شود:
الف- دعوای جناحی داخل حاکمیت مثل سال ۸۸  
ب- اعتراضات اقتصادی

۳- سازمان متخصص‌ترین گروه در دنیا در تخلیه تلفنی است و از سال ۹۰-۸۹ تخلیه تلفن‌هایش را به سمت فعالان اجتماعی و سیاسی کف برده و مشغول جمع‌آوری اطلاعات است. ۴۰۰ نفر مستقر در آلمان این کار را انجام می‌دهند.

۴- سازمان از بدو روی شبکه‌های اجتماعی سوار است و البته بدون اسم؛ سازمان فعالان سیاسی اپوزیسیون در کف و مردم عادی را تور می‌کند و آنها به منابع سازمان تبدیل می‌شوند، بدون اینکه بدانند طرف آنها سازمانی تروریستی است.

۵- بیش از ۷۰ درصد فراخوان‌های اعتراض و فیلم‌های اغتشاش که در #آمدنیوز منتشر می‌شود، از کانال‌های مربوط به سازمان است. مسعود رجوی از دی‌ماه تاکنون ۵ پیام برای این اغتشاشات و درگیری‌ها فرستاده که در این سال‌ها بی‌نظیر است. او می‌خواهد این اعتراضات را گران به عربستان و آمریکا بفروشد.

۶- نفرات سازمان شهرها را بین خودشان تقسیم کرده‌اند و در یک فرآیند چند ساله نخبگان و معترضان کف را در گروه‌های تلگرامی سازماندهی کرده‌اند و مثلا در یک شهر کوچک بیش از ۵ هزار عضو در گروه‌های مختلف هستند که زمینه هماهنگی درباره مکان و ساعت تجمع را آنجا اعلام می‌کنند.

۷- خشونت، نحوه رفتار و شعارها همه مربوط به سازمان است. مثلا شعار  اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه تموم شد ماجرا، فقط در دانشگاه تهران یا مرگ بر روحانی فقط در مشهد سر داده شد ولی شعارهای مستقیم مربوط به براندازی، در همه جا بود و مرتبا تکرار می‌شد.

۸- سرمایه‌گذاری هنگفت عربستان روی سازمان مجاهدین خلق غیرقابل انکار است.

     
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *