پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

خرید اینترنتی امن + توصیه‌های پلیس

دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب: 624315
رئیس اداره اجتماعی پلیس فتا ناجا با بیان اینکه امروزه بسیاری از کارهای مهم و ضروری از طریق اینترنت انجام می‌شود، گفت: کوچکترین غفلت و سهل انگاری در استفاده از فضای مجازی می‌تواند مشکلات فراوانی ایجاد کند.
خرید اینترنتی امن + توصیه‌های پلیس
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر، اظهارداشت: بر اساس گزارشات واصله برخی از فروشگاه های اینترنتی که پس از ثبت سفارشی خرید کالا و خدمات و دریافت مبالغ از مشتریان به علت عدم وجود اجناس، قرارداد مزبور را فسخ می کنند؛ در حالیکه مبالغ دریافتی از مشتریان را با تاخیر طولانی بعضاٌ تا دو هفته و یا بیشتر عودت می دهد.

این مقام انتظامی به مشتریان خریدهای اینترنتی توصیه کرد: صرفاٌ از سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیک که از شهرت مناسبی در انجام امورات مربوط به فروش کالا و خدمات به صورت اینترنتی برخوردار هستند، خرید کنند یا اینکه حتی المقدور سفارش خرید به گونه ای تنظیم شود که دریافت کالا و خدمات و نیز پرداخت وجه همزمان صورت پذیرد.

وی ادامه داد: مشتریان قبل از هرگونه خرید نسبت به مطالعه شرایط و ضوابط فروشگاه ها در امر ثبت سفارش، نحوه تحویل کالا و خدمات، تعویض و فسخ قرارداد اقدام کرده و با کلیک بر روی آرم نماد اعتماد الکترونیک ( en ) ضمن بررسی اصالت نماد از هویت فردی ، مکانی، تاریخ انقضاء و اعتبار سایت مورد نظر اطلاعات لازم را کسب کنند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: در صورت بروز تخلف از سوی فروشگاه های اینترنتی و موارد مشابه شهروندان می توانند با مراجعه به سایت enemad.ir بخش ثبت شکایت و یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *