پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

فرستاده سازمان ملل به یمن مجددا به صنعا می‌رود

دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 624257
چند منبع یمنی از سفر دوباره فرستاده سازمان ملل در یمن، به صنعا خبر دادند.
فرستاده سازمان ملل به یمن مجددا به صنعا می‌رود
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، چند منبع یمنی اعلام کردند که مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل به یمن قصد دارد تا امروز (دوشنبه) برای گفت‌وگو با رهبران انصار الله بار دیگر به صنعا سفر کند.این منابع اظهار کردند که فرستاده سازمان ملل به یمن تنها به صنعا سفر خواهد کرد و قصد سفر به "عدن" را ندارد.

در حال حاضر شهر عدن تحت کنترل نیروهای عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن است و در مقابل صنعا نیز تحت کنترل انصار الله است.

در همین راستا شبکه العربیه گزارش داد: این منابع اظهار کردند که نماینده سازمان ملل به این منظور از پایتخت یمن بازدید می‌کند تا این پیام را به حوثی‌ها برساند که باید بدون هیچ قید و شرطی از حدیده عقب‌نشینی کنند و در غیر این صورت باید مسؤولیت آن را بپزیرند.

خالد الیمانی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن نیز مدعی شد: بدون عقب نشینی بدون قید و شرط حوثی‌ها از حدیده هیچ راهی برای پیشرفت در رابطه با این بندر وجود نخواهد داشت.

پیشتر محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی انصارالله یمن درباره شایعه شرط گذاشتن جنبش انصارالله برای عقب نشینی از شهر الحدیده گفته بود: ما هیچ شرطی برای عقب نشینی از الحدیده تعیین نکردیم. آنچه در این باره منتشر می‌شود ادعاها و دروغ‌هایی است که برای توجیه شکست نیروهای متجاوز و نیروهای اشغالگر در منطقه ساحل غربی یمن مطرح می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *