پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۴۱
اکبر ترکان:

روحانی اصلاحات را انجام ندهد بحث استعفا و عدم کفایت جلو می‌آید/ برخی وزرا به درد جاده آسفالت و خط کشی شده می‌خورند/ بیشتر مراقب خودشان هستند تا انقلاب

دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 624206
بعضی وزرا برای جاده‌های آسفالت و خط کشی شده که مسیر مشخصی دارند افرادی شایسته هستند. امروز در مسیر کشور سنگریزه و مانع وجود دارد و این موانع شکست را هم در پی دارد به همین دلیل بعضی افراد که مربوط به آن اتوبان هستند کارآمدی ندارند.
روحانی اصلاحات را انجام ندهد بحث استعفا و عدم کفایت جلو می‌آید/ برخی وزرا به درد جاده آسفالت و خط کشی شده می‌خورند/ بیشتر مراقب خودشان هستند تا انقلاب
گروه سیاسی جهان نيوز: اکبر ترکان، مشاور پرحاشیه رئیس جمهور و صاحب نظریه «آبگوشت بزباش» که در فیلم تبلیغاتی روحانی در سال 92، پرهیاهو از وضع آشفته کشور صحبت می کرد و می گفت برای اصلاح وضع کشور باید یک فرمان «به جای خود» به افراد داد، امروز در جایگاه منتقد ظاهر شده و معتقد است اگر روحانی تن به اصلاحات ندهد بحث استعفا یا عدم کفایت وی پیش خواهد آمد. چه خوب است آقای ترکان امروز هم از همان فرمان 5 سال پیش استفاده کنند تا خودشان و شاید نیمی از مدیران ارشد دولت به جای حقیقی خود یعنی منزل باز گردند تا بیش از این مردم تاوان تصمیمات غلط دولتمردان اهل تدبیر را ندهند.

مهم ترین بخش های گفتگوی ترکان با خبرگزاری اصلاح طلب ایلنا را در ادامه خواهید خواند:

*بعضی وزرای کابینه جسارت و شجاعت کافی برای ورود به مسائل جدی را ندارند. برخی وزرا بیشتر مراقب خودشان هستند تا مراقب انقلاب، در واقع آنها بیشتر سعی دارند به خودشان صدمه‌ای وارد نشود. چون می‌دانند در یک سطوحی اختلافاتی وجود دارد که اگر سر باز کنند امکان دارد به بعضی افراد صدمه وارد شود، به همین دلیل شجاعانه به مسائل ورود نمی‌کنند و تصمیم گیری‌هایی سست و با تعلل دارند.

*دولت یازدهم، دولت کم تصمیمی بود اما توانست برجام را به ثمر برساند. در عین حال که کم تصمیم به نظر می‌آمد اما کنترل تورم، رفع موانع کسب و کار و راه‌اندازی تولید را عملی کرد.

*اگر بخواهم به نقطه ضعف دولت یازدهم اشاره کنم باید به طرح سلامت اشاره کنم، طرح سلامت می‌توانست کار افتخار آفرینی باشد که پرهزینه اجرا شد و موجب بدهکاری‌های بسیار دولت شد. اما در دولت دوازدهم هم طرح سلامت لنگی‌های قدیم را دارد.

*در وزارت‌خانه‌های مهمی که منتظر بودیم سرمایه‌های بزرگ و مهم نفت و گاز به کشور وارد شود این اتفاق رخ نداد و آنها از روش‌های قدیمی هم که کارهای کشور را پیش می‌برد، استفاده نکردند به همین دلیل هم ما در این بخش کندی داریم.

*بعضی وزرا برای جاده‌های آسفالت و خط کشی شده که مسیر مشخصی دارند افرادی شایسته هستند. امروز در مسیر کشور سنگریزه و مانع وجود دارد و این موانع شکست را هم در پی دارد به همین دلیل بعضی افراد که مربوط به آن اتوبان هستند کارآمدی ندارند.

*امیدواریم تغییری در کابینه رخ بدهد و وزرای کارآمد جایگزین شوند چراکه ترکیب فعلی مربوط به دوران دولت یازدهم است که آمریکا رئیس جمهوری دموکرات داشت اما در حال حاضر رئیس‌جمهور ایالت متحده تبدیل شده به فردی جمهوری ‌واه و غیرقابل پیش بینی شده است.

*در دولت قبل عربستان و اسرائیل و آمریکا به شکل امروز همسو نبودند اما امروز پیوند خورده‌اند. بنابراین لازم است مردانی برای حضور در این عرصه آماده باشند. بنابراین من هم با رخداد تغییرات در دولت موافقم.

*افرادی در پی استعفای روحانی هستند اما روحانی تکرار می‌کند که هم چنان در دولت باقی خواهد ماند. باید گفت در این موضوع ۳ پنجره به روی دولت باز است، یک پنجره موضوع استعفا را مطرح می‌کند که برخی به دنبال آن هستند، پنجره‌ای دیگر عدم کفایت است که به مطبوعات کشیده شده و عده‌ای از مخالفین سنتی روحانی به دنبال عدم کفایت هستند، اما پنجره ای دیگر این است که دولت داوطلبانه و فعالانه نسبت به اصلاحلات لازم در کابینه عمل کند و با انرژی جدید به مقابله با چالش ها بپردازد که اگر دولت راه سوم را در پیش نگیرد، مخالفین دولت راه اول و دوم را عملی خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اول از خودت شروع کن ، به عبادت و استغفار بپرداز ، از خداوند به خاطر اینکه می دانستی ناتوانی و مسئولیت پذیرفتی طلب عفو کن و توبه کن و برو یک گوشه واز همان گوشه دیگر گناهکاران را نصیحت و شماتت کن .
Iran, Islamic Republic of
آبگوشتتو بخور...
Iran, Islamic Republic of
...
هرچه زودتر خودت رو افشا کن افشا کن
Iran, Islamic Republic of
بابا نمی دونستیم چه گنجهای پنهانین اینا ...
Iran, Islamic Republic of
روحانی باید تعارف رو کنار بزاره تیم اقتصادی(نوبخت نهاوندیان سیف) رو یکجا عوض کنه بره!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تا اوضاع مملکت خراب تر از این نشده روحانی باید بدون تعارف استعفاء بدهد .
Romania
جناب ترکان امثال خودت مملکت رو به باد داد
ادای منتقد رو در نیار! خودت اول استعفا بده و عذرخواهی کن بعد نسخه بپیچ واسه کشور.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جناب ترکان:
ما بجز آبگوشت بزباش و قورمه‌سبزی در هیچ تکنولوژی برتری نداریم


وقتی باور این چنینی صاحبان قدرت و مقام هستند گله از که و چه ?
فقط شعار و زبان چرخاندن
Iran, Islamic Republic of
شما بفرماييد ما در كدام تكنولوژي در جهان بي رقيب هستيم و از همه برتريم؟ آيا در صنعت هسته اي از همه برتريم؟ آيا در صنايع فضايي از همه دنيا برتريم؟ تركان در پاسخ به كساني كه مي گفتند تعرفه واردات خودرو را حذف كنيد تا مردم در شرايط آزاد و رقابتي خودشان انتخاب كنند كه مي خواهند خودروي داخلي سوار شوند يا خارجي، گفت كه چنين كاري صحيح نيست، چون قيمت تمام شده در ايران بالا است (به دليل پايين بودن بهره وري) پس از نظر قيمتي خودروسازان ايراني شكست مي خورند مگر اينكه بتوانند برتري تكنولوژيكي داشته باشند تا مردم با وجود گران تر بودن خودروي ايراني باز هم به دليل تكنولوژي برتر، ان را بخرند. اما چنين برتري نيز وجود ندارد. نه فقط در خودرو، در هيچ صنعتي وجود ندارد. مگر در توليد آبگوشت بزباش و قورمه سبزي. پس مجبوريم براي واردات خودرو تعرفه بگذاريم تا توليد كنندگان داخلي حمايت شوند و ورشكست نشوند. حالا لطفاً يكبار ديگر جمله دقيق تركان را بخوانيم: «اگر قرار باشد به دنبال بازار بدون تعرفه در صنعت خودرو باشیم باید امکان رقابت را با محصولات سایر کشورها داشته باشیم. بدون تعارف بگویم آیا در فناوری الکترونیک و یا برق و یا صنایع دیگر امکان رقابت را با محصولات کشورهای دیگر داریم. بگذارید با خود روراست باشیم ما به جز پخت آبگوشت بزباش و قورمه سبزی در هیچ تکنولوژی صنعتی نسبت به جهان برتری نداریم.»
حقارت تا کی و تا کجا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
لطفاً از شعار پرهيز فرماييد! متن كامنت را دقيق بخوانيد بعد با سند و مدرك بفرماييد ما غير از آبگوشت بزباش و قرمه سبزي در چه صنعتي هم بلحاظ «قيمت تمام شده» و هم بلحاظ «سطح تكنولوژي»، در جهان از همه كشورها برتريم. ...
Iran, Islamic Republic of
مگر چاله های اقتصادی ، علمی و...که این آقایان و مشابه شأن در تاریخ در پی برنامه ریزی عقب نگه داشتن ملت هایی که خواستند روی پای خود بایستند ایجاد کرد و می کند اجازه ی رشد داد و میدهد با هر اقدام از خارج و بی کفایتی از داخل سال ها پیشرفت کشور را متوقف کردند ، ولی در این عصر که علم و تکنولوژی به سرعت نور پیشرفت می کند وادادگی آقایان وعدم مدیریت بیش از بیش باعث عقب افتادگی ست ، ولی هر زمان سیاست خارجی مقتدرانه و نگاه به توان انسانی و منابع داخلی واقع گرایانه و مثبت بود پیشرفت حاصل شد ، این آقا عین عمر انقلاب در دایره قدرت بود عملکرد و بازده کاری چقدر بود چقدر تلاش کرد جز قورمه سبزی پیشرفتی حاصل شود ?!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آره عزیزم...اینطوری ما پیشرفت میکنیم..با کوبوندن خودمون پیشرفت میکنیم.صبح ک بیدار بشیم میبینیم ما رتبه اول دنیاییم..بدون تلاش!
جنابی که خیلی حالیت میشه!بحث سر برتر بودن ما نیست..بحث سر نحوه مواضع و افکاره.تا وقتی همچین تفکراتی برای کشور تصمیم میگیرن ما توی همون قرمه سبزی هم هیچی نمیشیم!
Iran, Islamic Republic of
با کوبوندن خودمون نه جناب ! با کنار گذاشتن خوی اشرافی گری اقتصادی و سیاسی دولتمردان و سیاسیون و کارو تلاش مضاعف ، استفاده از نیروهای جوان و متخصص در امور ، کنار گذاشتن فرتوتان سیاسی و باز کردن دایره قدرت ، و شفاف سازی و اجرایی کردن قانون از کجا آورده ایی و.......شاید شما و افرادی چون شما در پدیده قورمه سبزی درجا بزنید ولی تاریخ و رویدادها ثابت کرد هر وقت نگاه به درون بود و چشم داشت به کمک غیر نبود اتفاقات خوبی افتاد ، ولی تا سیاسیون این چنینی و دولتمردان دنیاطلب و ...و مردمی چون شما باشند روزی همین قورمه سبزی را فراموش و چون انسان های اولیه روی درخت زندگی کنیم و برای لقمه ای نان دم بتکانیم
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کن افساد طلبان این سرمایه های رزیم صهیونیستی که کشور را در این 40 سال به نابودی کشیدند
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا روحانی کی گذاشتن کار کنه این تندروها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خلایق هر چه لایق.
Iran, Islamic Republic of
آقاي تركان خيلي دير شما و امثال افراد همفكر شما متوجه شده ايد سه ضلع عبري و عربي و آمريكا همسو شده اند براي ضربه زدن به اسلام و جمهوري اسلامي . ...
Iran, Islamic Republic of
تنها راه خروج مملکت از این بحران و رکود برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری است
Iran, Islamic Republic of
انتخابات زود هنگام دردیو دوا نمیکنه..و این دقیقن چیزیه ک بدخواهان ما میخان..ماهی گرفتن از آب گل آلود.
Iran, Islamic Republic of
اتاق جنگ اقتصادی باید در دولت راه اندازی شود.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خدا ازتون نگذره که این همه فداکاری این مردم رو برای اسلام لوث کردین. ...
Iran, Islamic Republic of
قطع برق در روزهای گرم تابستان امسال نشانه کم کاری دولت و وزارت نیرو در 5 سال گذشته است دولت یازدهم هم دولت موفقی نبود.
Iran, Islamic Republic of
ماندن برجام و ماندن محدودیت های برجامی برای ایران در کنار تحریم ها قابل پذیرش نیست.صراحتا به دنیا اعلام کنیم که اگر تا تاریخ مشخصی تحریم ها لغو نشود برجام را کنار خواهیم گذاشت.
Iran, Islamic Republic of
... آبگوشت بزباش...
وحید
Iran, Islamic Republic of
ساعت خواب حاجی
معلومه ناپرهیزی کردی و آبگوشت بز باش خوردی و چربی زده بالا
کابینه فرتوت خسته میلیاردر سوغات و هدیه امثال شما به مردم هست
...
Iran, Islamic Republic of
کامنت من چه ایرادی داشت که منتشر نکردین؟ مشکل مغزی دارین ...
Iran, Islamic Republic of
اولا! در حال حاضر اگه ایران این دولت رو نداشته باشه و بی دولت خودگردان بشه! بهتر هستش تا با دولتی همچون تدبیر و امید ثانیا این دولت باید تا 1400 بمونه تا همه بهمند که این طرز تفکر که شما آقای ترکان عزیز و روحانی و سایر دوستانتان نوازنده آن هستید چه آدمایی هستید تا دیگه هیچ وقت تاریخ حضور شما و امثال مثل شما در ایران تکرار نشه
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
جناب ترکان ازخودمون شروع کنیم واول خودشمابرید کنار بخدا مدت عمر معلوم نیست برید استراحت کنید ازمال دنیاکه کم ندارید همتون هم قسطی خریدید معلومه ولی ول کنید کشور...رو
United States
...
United Arab Emirates
اکثر دولتیا نگران 2500نفری هستن ک مجوز تابعیت پسا برجام را از اوباما گرفتن هستن. تعدادی از فرزندان دولتیا با سرمایه هاشون نیز. ترامپ وضعیتشان را ب خطر انداخت ....
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
اکبر این حرفها رو ولش کن . بگو چرا اینقدر دیزی و ابگوشت بزباش گران شده ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اکبر چرا نخود هر جفتش یک دلار$ شده ؟
Iran, Islamic Republic of
اکبر اقا سیرابی هم خیلی گران شده !!!