پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۳۱

ترامپ: ایران مشغول خودش است/ دائما آنجا آشوب است

دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 624123
رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد دولتش مجازات‌هایی برای آن دسته شرکت‌های اروپایی که با ایران تعامل اقتصادی داشته باشند، در نظر خواهد گرفت.
ترامپ: ایران مشغول خودش است/ دائما آنجا آشوب است
به گزارش جهان نيوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید شرکت‌های اروپایی که با ایران تعامل داشته باشند، مشمول مجازات‌های دولت آمریکا خواهند شد.وی در گفت‌وگو با شبکه نومحافظه‌کار «فاکس‌نیوز» همچنین اوپک را به دست‌کاری در قیمت نفت متهم کرده و خواستار توقف این روند شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا کسی در حال تغییر عمدی قیمت نفت است، مدعی شد: «صد در صد، اوپک دارد این کار را می‌کند، ما از بسیاری از آن کشورها (کشورهای صادرکننده نفت) حفاظت می‌کنیم، پس بهتر است دست از این کار بکشند.»

وی افزود: «به عقیده من آن‌ها باید ۲ میلیون بشکه دیگر اضافه کنند، چراکه، خوب بعد منفی [به هم خوردن] توافق با ایران، این است که شما مقدار زیادی نفت از دست می‌دهید.»ترامپ ادامه داد: «و آن‌ها (متحدان آمریکا) باید این را جبران کنند. دشمن بزرگ آن‌ها کیست؟ ایران. ایران دشمن بزرگ آن‌هاست و آن‌ها باید این کار را انجام دهند. من رابطه بسیار خوبی با پادشاه و ولی‌عهد عربستان سعودی و دیگران دارم و آن‌ها باید نفت بیشتری عرضه کنند.»

رئیس‌جمهور آمریکا دو روز پیش گفت با پادشاه عربستان توافق کرده که ریاض میزان تولید نفت خود را افزایش دهد تا قیمت نفت کاهش یابد. در دو ماه اخیر همزمان با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، قیمت نفت و به تبع آن قیمت گازوئیل و بنزین در آمریکا افزایش یافته است. این امر نارضایتی شهروندان آمریکایی را به همراه داشته است.

ترامپ در بخش دیگری از این مصاحبه مدعی محدود شدن فعالیت‌های منطقه‌ای ایران شد و گفت: «ایران دیگر به مدیترانه فکر نمی‌کند، چون مدام در آنجا آشوب هست و مشغول خودشان هستند.» او در پاسخ به این سوال که «اگر شرکت‌های اروپایی با ایران تجارت کنند، آن‌ها را تحریم می‌کنید؟»، گفت: «بله، قطعا، این کاری است که ما می‌کنیم. حتما.»

رئیس‌جمهور آمریکا دو ماه پیش با خروج از توافق هسته‌ای با ایران، به شرکت‌های بین‌المللی همکاری با ایران سه تا شش ماه فرصت داد که فعالیت خود در ایران را کاهش داده و نهایتا از بازار ایران خارج شوند. واشنگتن تاکنون درخواست اتحادیه اروپا برای صدور معافیت از تحریم‌های ایران را بی‌پاسخ گذاشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
...
سیامک
United States
امیدوارم ترامپ مثل چند رئیس جمهوری قبلی آمریکا ترور شود تا دنیا کمی آرام شود
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چرا آشوب نباشد دوستان داخلی اش کار صد دشمن را می کنند
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
به کوری چشم ترامپ و دوستان داخلی اش کشور علیرغم مشکلاتش رو به پیشرفت است
Iran, Islamic Republic of
مثبت زدم ولی ...
Iran, Islamic Republic of
مدیران وو زیران بی کفایت روحانی جاده صاف کن ترامپن
Iran, Islamic Republic of
مردم حق دارند از مسئولان بخواهند که به امور زندگی آنان رسیدگی جدی کنند اما کسانی که اموال ملت و بیت المال را تخریب می کنند و خط آشوب را می پیمایند حتما نیروی دشمن هستند و امریکا حامی آنهاست.تکلیف مسئولان در برخورد با این افراد روشن است.نوکران امریکا و اسراییل بدانند که روزگاری منافقین جای،جای ایران را تبدیل به صحنه جنگ مسلحانه کردند ولی نتوانستند در اراده ملت و حاکمیت خللی ایجاد کنند.
United Arab Emirates
مثبت زدم ولی خود وزیر کشور که فرمودند نیروهای پلیس شیشه ها رو میشکستن تو فیلمها که مشخص بود خود نیروی انتظامی به اموال عمومی و خصوصی آسیب میرسوند
Iran, Islamic Republic of
اگر پیگیری بیشتری میکردی میدیدی که در جلسه مجلس عنوان شده تعدادی از اشوبگران به برخی مغازه ها فرار کرده و پنهان میشدند و ماموران هم برای دستگیری ناچار بودند شیشه را بشکنند در مواردی.
اگر مورد دیگه ای بوده هم تخلف یک سرباز بوده که باید رسیدگی بشه.

ولی اینکه جولیانی در نشست منافقین بگه فکر کردید اشوب ها به خودی خود انجام میشه و کار ماست و ترامپ هم اینطوری ازش نام ببره یعنی خیانت اون هم کشور وقتی در جنگه.

اشد مجازات برای خائنان و مدارا با معترضان.
United States
اشد مجازات برای دزدان . اختلاسگران . کسانی که پول ایران را کشورهای دیگری بجز ایران خرج می کنن . اشد مجازات برای کسانی که به نام دین ملت را بیچاره کردند .
خودت الان کجا و چطوری ایرانی ؟
Iran, Islamic Republic of
می ترسم اینایی که گفتی پاگیر خودت شه.
Iran, Islamic Republic of
با همه ش موافقم جز قسمتی که گفتی پول ایران را در کشورهای دیگه خرج می کنند. امنیتی که داری نتیجه همین کاره. آمریکایی ها هم همین هدف رو دارن از تحریم که کسانی مثل شما مشکلات اقتصادی رو ربط بدن به حضور در سوریه.
Iran, Islamic Republic of
دروغگو
جز ریا و دروغ کاری بلد نیستین
علی
Switzerland
...
Iran, Islamic Republic of
چون یکی از دلایلش نامشخص بودن صاحبان آ نها وجای پارک ماشین است
Iran, Islamic Republic of
اونا همین و میخواستن و شما بهترین کمک رو بهشون کردین.درست عین کره ی شمالی تجهیزات هسته ای میسازیم اما مردم همراه مون نیستن بعد مجبور میشیم همه اش رو تقدیم کنیم ب آمریکا
Iran, Islamic Republic of
بله! عمو جان ما هسته ای را تعطیل کردیم با برجام و غرب هم پذیرفت.حالا زیرش زد و 12 شرط جدید گذاشته که برای کره شمالی فقط یک شرط هست اون هم هسته ای و برای ما 12 شرط.
حالا بهانه امثال شما چیه؟ قطر به اون کوچیکی 12 شرط عربستان را گفت مایه ذلت هست نپذیرفت. تو انتظار داری کشور را دربست تحویل ترامپ بدیم؟ 12 شرط را خوندی اصلا؟ همونایی که حتی غربی ها گفتند ترامپ کم مونده به ایران بگه دین کشورت را هم تبدیل به مسیحیت کن یا تنگش یک زمین گلف هم به اسم من افتتاح کن.
United States
به ما مردم عادی چه ربطی داره ؟ چرا ما باید سختی بکشیم ؟ پولش در جیب شما و سختش برای ما ؟ کشور ثروتمندی مثل ایران مردمش باید اینجوری زندگی کنن ؟ ...
هنوز دلواپس
Iran, Islamic Republic of
ترامپ خود شیطان ...
من هم ازمردم عادی هستم ...انقدر همه چی دست به دست هم داده که مارابه جون هم بیندازد.....
Iran, Islamic Republic of
متوجه ی منظورم نشدی،عرض کردم تا وقتی مردم همراه مون نباشن قوی ترین بمب اتم رو هم داشته باشیم انقد درگیر اختلافات و اعتراضات داخلی میشیم ک وقت و انرژی باقی نمیمونه برای بلند پروازی....
Iran, Islamic Republic of
ادامه ی نظرم قانع کننده بود براتون،باور کنین هیچ حرف ممنوعه ای نبود فقط ب این دلیل ک منطقی بود و احتمالا جوابی براش یافت نمیشد منتشر نشد.خواهش میکنم فکر کنید،کسی ک فکر نکند برده میشود.
United Arab Emirates
...
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حکومت مسوول همه چیز مردمه ...
Iran, Islamic Republic of
فعلا که مدرسه هامون آزادشدند وپول بده برای درس خوندن خلاف صریح قانون اساسی .همه چی خصوصی ....حتی مردن وقبر وکفن باید پول بدی ......بگیر برو جلو......
Iran, Islamic Republic of
به هر حال ما یکی از ثروتمند ترین کشورهای دنیاییم اما حتی اب هم برای خوردن نداریم
امیرت
United States
اولا جناب ترامپ اینکه به مشامتون خورده بوی کباب نیست دارن خر داغ می کنن
( مدیران بی کفایت لیبرال رسوا میشن )
پس دچار توهم نشو !
دوم اینکه امروز هر حماقتی که از خواص و عوام که در نشان دادن چهره بحرانی از کشور برای ماهیگیری انجام میشود دشمن را تشویق به فشار بیشتر علیه مردم می کند
بنابراین برای مایوس کردن این دشمن احمق همه ایزان یکصدا باید فریاد بزنن
مرگ بر امریکا و مرک بر سازشکار
حامد
Iran, Islamic Republic of
با این چنین مسئولانی حق داره ترامپ این جور بگه. 6 سال مردم رو سر کار گذاشتن. باید پیش بینی این روزها رو می کردن. همیشه نگرانی مردم برای آینده کشور رو با تکیه کلام دلواپسان تمسخر می کردند حالا ببین به چه روزی افتادن.
...
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز یکسری کامنت هارو سانسور میکنه چون حرف هایی هست که واقعیته و براشون زور داره منتشر بشه