پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

برای پیشگیری از گرمازدگی چه کار کنیم؟

يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 623950
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: در زمان گرمازدگی اگر فرد گرمازده هوشیار باشد باید از مایعات استفاده کند، اما اگرهوشیاری خود را ازدست داده باشد، از دادن هر نوع خوراکی وآشامیدنی به وی خودداری کرده و سریعاً به اورژانس 115 اطلاع داده شود تا فرد مورد درمان قرار گیرد.
برای پیشگیری از گرمازدگی چه کار کنیم؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، «وحید شادی‌نیا» با بیان این‌که  گرمازدگی نوعی حالت اورژانسی بوده که نیاز به درمان فوری دارد، افزود: پوست خشک و گرم، سردرد و سرگیجه، گشادی مردمک، افزایش دمای بدن، کاهش فشارخون، تندی و افزایش تعداد تنفس‌ها، بروز سردرد و در برخی موارد گرفتگی عضلات، از علائم گرمازدگی است که اگر اقدامات درمانی در حین گرمازدگی انجام نگیرد باعث کاهش سطح هوشیاری فرد می‌شود. 
 
وی با اشاره به اقدامات اولیه برای جلوگیری از گرمازدگی تشریح کرد: دور کردن فرد از محیط گرم، کاهش سریع دمای بدن با کمپرس آب سرد، خارج کردن لباس‌های فرد و استفاده از بادبزن یا پنکه از جمله اقدامات اولیه برای جلوگیری از گرمازدگی است. 

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که کودکان، سالمندان و افرادی که دارای قوای جسمانی ضعیفی هستند باید بیشتر مراقب گرمازدگی باشند، افزود: کودکان و سالمندان از قرار گرفتن در محیط‌های باز و به شدت گرم و در معرض تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنند. 

 وی مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از گرمازدگی را پوشیدن لباس رنگ روشن، استفاده از چتر و کلاه،  قرار نگرفتن در معرض خورشید و عدم نوشیدن نوشیدنی‌های کافئین‌دار عنوان کرد. 

وی با اشاره به این‌که با افزایش دمای استان طی روزهای آتی، افراد مراقب گرمازدگی باشند، ادامه داد: تاکنون هیچ موردی از گرمازدگی در استان به ما گزارش نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *