پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

آمادگی سوئد برای میزبانی مذاکرات صلح یمن

يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 623918
فرستاده ویژه سوئد به یمن و لیبی از آمادگی کشورش برای میزبانی از مذاکرات آتی درباره یمن خبر داد.
آمادگی سوئد برای میزبانی مذاکرات صلح یمن
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، پیتر سیمنبی، فرستاده ویژه وزارت خارجه سوئد به یمن و لیبی اعلام کرد که کشورش آماده ایفای نقش در توقف تشدید اوضاع در یمن است و امیدوار است که ژوئیه ۲۰۱۸ پایان بحران یمن باشد.

وی گفت که کشورش توجه زیادی به روند سیاسی در یمن دارد و با مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل به یمن ارتباط مداوم دارد.سیمنبی تأکید کرد که پرونده یمن امروز مهم‌ترین پرونده است و این مرحله مهمی از جنگ یمن است.

از سوی دیگر دولت مستعفی یمن اعلام کرد که راهکار سیاسی در یمن باید براساس اصول اصلی طرح شورای همکاری خلیج فارس و نتایج مذاکرات ملی و قطعنامه‌های شورای امنیت باشد.

دولت مستعفی یمن تأکید کرد که عقب‌نشینی کامل و غیرمشروط انصارالله از الحدیده و بندر آن اصل و پایه برای آغاز تدابیر مربوط به روند سیاسی است.

همچنین یک منبع یمنی اعلام کرد که گریفیتس قصد دارد برای دیدار جدیدی با عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن اواسط هفته جاری به عدن سفر کند.

به گفته این منبع، فرستاده سازمان ملل قصد دارد به توافقی با دولت یمن درباره شهر الحدیده قبل از ارائه طرحش برای ازسرگیری مذاکرات میان طرف‌های یمنی در مقابل شورای امنیت دست یابد. وی هفته آینده طرحش را در مقابل شورای امنیت ارائه می‌کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *