جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
سیمور هرش:

عربستان و ترکیه به النصره گاز سارین دادند

يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 623913
روزنامه‌نگار آمریکایی برنده جایزه پولیتزر فاش کرد عربستان و ترکیه گاز سارین را در اختیار جبهه النصره در سوریه قرار می‌دهند.
عربستان و ترکیه به النصره گاز سارین دادند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، سیمور هرش، روزنامه‌نگار تحقیقی و نویسنده آمریکایی برنده جایزه پولیتزر در مصاحبه‌ای با شبکه ماهواره‌ای روسیا الیوم گفت: گزارش‌های اطلاعاتی تایید می‌کنند که عربستان و ترکیه مواد شیمیایی اولیه برای ساخت گاز سارین را در اختیار جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) قرار دادند.

همچنین هرش تایید کرد: سازمان کلاه‌سفیدها سازمانی برای تبلیغات است.این روزنامه‌نگار آمریکایی افزود: گاز سارینی که در حمله شیمیایی غوطه شرقی از آن استفاده شد، از آن نوع سارینی نبود که در اختیار ارتش سوریه بود. این مساله از سوی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی نیز تایید شد.

وی درباره پرونده مسموم کردن سرگئی اسکریپال، جاسوس روس در انگلیس نیز گفت: اسکریپال با ارائه اطلاعاتی از مافیای روسیه به دستگاه‌های اطلاعاتی انگلیس کمک می‌کرد و این یعنی کسی که می‌خواسته به او آزار برساند، همان مافیای روسیه است و نه دولت روسیه.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *