شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

لاریجانی: بازار پشتوانه انقلاب است

شنبه ۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب: 623780
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بازار پشتیبان انقلاب است و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی داشته است.
لاریجانی: بازار پشتوانه انقلاب است
به گزارش جهان نيوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز با جمعی از اعضای اتاق اصناف کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز حضور داشتند.

لاریجانی پس از استماع سخنان، انتقادات و درد دل‌های رؤسای اصناف مختلف گفت: بازار پشتوانه مهم انقلاب است و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی داشته است.
وی با بیان اینکه امام (ره) همیشه از بازار به نیکی یاد می‌کرد، افزود: بزرگان در مبارزه دوران انقلاب همیشه ارتباط نزدیکی با بازار داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط کشور، شرایط عادی نیست، تصریح کرد: دشمن خارجی ما عقل درستی ندارد، درگیری‌های بین‌المللی آمریکا فقط با ایران نیست. اخیراً این دولت از پیمان آب و هوایی خارج شد و در موضوع تعرفه‌ها و حقوق بشر نیز مشکلات اساسی با همسایگان خود و اروپا دارد.

وی اظهار داشت: اما در مواجهه با ایران، با کینه‌ورزی چندبرابری کار می‌کنند، البته از ابتدای انقلاب این دشمنی‌ها وجود داشته است، اما این موجود عجیب و غریب متفاوت است.
عضو شورای عالی امنیت ملی افزود: جمهوری اسلامی قبول کرد بر سر مسئله هسته‌ای مذاکره کند و علی‌رغم اختلافات، به توافق رسید؛ توافق را آنها برهم زدند، ایران پایبند بود. بعد از آن اروپا خواستار ادامه مذاکره شد که قبول کردیم.

لاریجانی تصریح کرد: رفتار جمهوری اسلامی از پختگی لازم برخوردار بود و نمی‌خواستیم با حریف لجباز، با لجبازی برخورد کنیم؛ هنوز با اروپا در حال مذاکره هستیم.

وی گفت: در کشور ما برخی اِشکالات وجود دارد که ربطی به تحریم‌ها ندارد و اگر دست به دست هم دهیم، می‌توانیم از پس حل مشکلات برآییم.

لاریجانی نقدینگی، صندوق‌های تأمین اجتماعی و بانک‌ها را از مشکلات داخلی خواند و گفت: نمی‌خواهیم بگویم حریف آنقدر قدرتمند است که هر کاری می‌تواند بکند، برخی اشکالات در داخل کشور است و حل این مشکلات بر عهده ماست.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان اصناف اظهار داشت: با اصلاح آئین‌نامه داخلی مجلس، مقرر شد تصمیمات صحن علنی و کمیسیون‌ها در مورد مسائل اقتصادی با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی و اتاق اصناف گرفته شود.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *