جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱

آمریکا:تحریم‌های ایران قیمت نفت راافزایش می‌دهد

شنبه ۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب: 623773
تلاش آمریکا برای اعمال فشار به متحدان خود در راستای مجبور کردن آنها به قطع خرید نفت از ایران و عدم تمدید مهلت تعیین شده باعث شده است که قیمت نفت در بازار جهانی افزایش یابد.
آمریکا:تحریم‌های ایران قیمت نفت راافزایش می‌دهد
به گزارش جهان نيوز به نقل از اسپوتنیک، ریک پری وزیر انرژی آمریکا گفت: اگرچه قیمت نفت در بازار جهانی پس از کلید خوردن اعمال تحریم‌ها علیه ایران افزایش می‌یابد اما آمریکا قصد ندارد عرضه نفت به بازار جهانی را افزایش دهد چرا که مطمئن است روسیه و عربستان جای خالی نفت ایران را پر می‌کنند.

پری که در کنفرانس جهانی گاز در واشنگتن سخن می‌گفت ادامه داد:‌ ذخایر نفتی استراتژیک که آمریکا برای مواقع ضروری به میزان کافی وجود دارند، بنابراین من توصیه نمی‌کنم که عرضه نفت به بازار جهانی از سوی آمریکا افزایش یابد و فکر می‌کنم ترامپ نیز همین نظر را داشته باشد.

وی ادامه داد‌:‌ما به این مسئله به عنوان فرصتی برای اعضای اوپک در راستای پر کردن شکاف ناشی از کاهش صادرات نفت ایران نگاه می‌کنیم.

کارشناسان مؤسسه S&Pگلوبال پلتز اعلام کردند در صورتی که آمریکا موفق شود متحدین خود را مجبور به قطع خرید نفت از ایران کنند عرضه نفت به بازار جهانی در ماه  نوامبر یک میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داشت.

پری می‌گوید: از آنجا که عربستان می‌تواند روزانه 11 میلیون بشکه نفت تولید کرده و روسیه نیز می‌خواهد تولید خود را افزایش دهد بازار نفت جهانی تا حدودی با ثبات خواهد بود.

اخیرا بانک مریل لینچ آمریکا پیش‌بینی کرد تحریم نفتی ایران قیمت این حامل انرژی را به بالای 90 دلار در هر بشکه افزایش خواهد داد.

طی هفته جاری و اعلام واشنگتن مبنی بر عدم ارائه مهلت و یا مستثنی شدن خریداران نفت ایران از ماه نوامبر به بعد قیمت نفت در بازار جهانی افزایش خواهد یافت.

تحریم‌های نفتی ایران شامل محدود شدن خرید و دسترسی ایران به دلار در کنار ممنوع شدن خرید نفت و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی ایران می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حالا چرا فقط ایران مشکل فروش نفت داشته باشه؟!
یعنی هیچ جای دیگه نمی تونه چنین مشکلی داشته باشن؟!
من به شرکت های بیمه اکیداً توصیه می کنم در مبلغ دریافتی حق بیمه خود از کشتی های نفت کش و حتی خود سکو های استخراج تجدید نظر کنند!
این روزا بادباداک های آتشین زیاد شدن!